Komadić raja usred oceana vrijedi posjetiti 
zbog sunca, mora, pijeska, ali i ljubaznih ljudi

Autor: Vladimir Nišević , 14. listopad 2017. u 10:00
Foto: Fotolia

Tropski otok poznat po ptici Dodo, šećernoj trsci i rumu godišnje posjeti oko 1,2 milijuna turista.

Kada nakon 12- satnog prekooceanskog leta, koji je za novinare organizirao Turkish Airlines, napokon sletite na Mauricijus odjednom se nalazite – u raju. Sve ono što ste viđali na razglednicama i mondenim časopisima sada vam je pred očima. Otok u Indijskom oceanu koji se ponosi svojim suncem, zanosnim morem i pješčanim plažama, ugodno živi i zahvaljujući proizvodnji šećerne trske, ruma, začina i tropskog voća. Već na početku našeg obilaska, nasmiješeni vodič Viki objasnio je kako je turizam važna grana, ali kako njegov rodni otok, koji u svoje 52 godine života nikada nije napustio, razvoj ne bazira samo na turizmu. Mauricijus je zahvaljujući dobrim vezama s Velikom Britanijom i Francuskom korisnik europskog novca iz fondova za razvoj neeuropskih zemalja iz kojeg povlače izdašne svote pa je i Zračna luka na koju ste sletjeli sagrađena upravo tim novcem. Taj podatak ne čudi kada doznate da je Mauricijus bio pod francuskom vlašću, a nakon toga pod vlašću engleske kraljice sve do 90-tih godina prošlog stoljeća kada su proglasili neovisnost i postali parlamentarna republika. Vidi se to i iz arhitekture koja je tipična kolonijalna, ali i sastava stanovništva koji su kroz povijest dovodeći robove, a potom najamne radnike krojili Nizozemci, Francuzi i Britanci. Ipak, s pozicije turističkog mjesta, Mauricijus se može pohvaliti ljubaznim i uvijek blago nasmiješenim ljudima. Bez obzira nose li vam piće u nekom od raskošnih resorta ili vam prodaju tropsko voće na lokalnoj tržnici, ljubaznost domaćina nesumjerljiva je s pojedinim europskim destinacijama, uključujući i Hrvatsku.

Iako je turizam tek druga ili treća gospodarska grana na otoku od 1,3 milijuna stanovnika, velika se nade polažu u njegov daljnji razvoj. Ako bi se vukle paralele s Hrvatskom kao turističkom zemljom, možemo reći da je razvoj Mauricijusa kao destinacije vidno drukčiji. Udaljenost i izoliranosti okrenula ih je prema manje masovnom, više elitnom turizmu. Kako će u neformalnom razgovoru naglasiti čelnik njihove turističke zajednice Ashwin Cahoolessur više od 50% turista (a godišnje ih dođe oko 1,2 milijuna) oni su koji odsjedaju u skupim resortima. Na pansionski smještaj, koji se može pronaći po cijenama sličnim onima u Hrvatskoj – od 50 do 100 eura za noć u dvokrevetnom apartmanu, otpada manje od 30 posto posjetitelja.

 

50 posto

turista na Mauricijusu odsjeda u skupim resortima

Da je luksuz “in” svjedoče i puni resorti. Prekrasne, filmske plaže, fenomenalna gastro ponuda, dodatni sadržaji od dječjih igraonica, preko golf terena do ronjenja i jahanja na konjima po plažama nitko tko si može prijuštiti ne bi trebao propustiti. Za one štedljivije valja napomenuti kako su i gradske plaže prelijepe, uređene i pristupačne. A ako ne jedete delicije u resortima, cijene i nisu toliko visoke – slične su pojedinim europskim destinacijama. a prepreka masovnije dolasku ostaje jedino cijena aviokarte.

Vidjeti se ima što. Od galapagoških kornjača, koraljnih grebena, vulkanske zemlje koja mijenja boju do povijesnih ostataka luke u koju su dolazili robovi i najamni radnici.

 

Let do Mauricijusa

Turkish Airlines poveo je novinare na Mauricijus kako bi promovirao relativno novu destinaciju, ali i kako bi naglasio snagu kompanije koja, kako kažu, “leti u više destinacija od ijedne druge”. Trenutno imaju više od 290 destinacija, a zadnja otvorena je Phuket. Šest puta zaredom su proglašeni najboljom zrakoplovnom kompanijom u Europi, a business i ekonomska klasa su uvijek nagrađivane i prepoznatljive. Valja spomenuti i CIP lounge u Istanbulu za koji kažu da je veći od nekih aerodroma. Priliku su ga imali posjetiti i novinari na putu na Mauricijus. Izvrsna usluga, raznovrsnost u ponudi hrane, zabavni sadržaj i ine druge mogućnosti koje loža nudi onima koji čekaju idući let svakako je privlačna uz napomenu kako je sve unutra lože uključeno u cijenu aviokarte ili besplatno. Mali minus iz perspektive autora teksta je nepostojanje prostora za pušače u okviru prostora CIP lounge.

Stanovnici Mauricijusa ponosni su na svoju kratku, ali burnu prošlost, kao i na činjenicu kako je dio resorta u domaćem vlasništvu – što znači da od prekrasnih prirodnih fenomena dobro žive lokalni ljudi a ne samo strane hotelske korporacije. Uostalom, školstvo i zdravstvo su im besplatni, a ako ne rade u tvornicama ruma ili plantažama ananasa, kave, šećerne trske i sl. živjeti mogu i od prodaje suvenira ili organiziranja izleta, a velika prednost je i engleski te francuski jezik kojega govore goto svi stanovnici otoka. Svakako destinacija vrijedna posjeta, recimo nešto poput Sejšela, ali, kako kaže Viki, s puno više sadržaja. U ovim trenucima na Mauricijusu je počelo ljeto, a Turkish Airlines vozi do tog raja vozi s jednim presjedanjem u Istanbulu. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

Da, vidjeli smo prilog na emisiji More /Rijeka……..VLASNICI internetskih portala …su novinari na
Mauricijusu…..usput napravili reportaže, odradili posao…i zabavili se…
Pitam se, koji su to portali , koji to mogu platiti… a , evo……koji….

Ovo mi je zapravo jedan od boljih članaka da ne moram stalno čitati one crne hrvatske vijesti. Zašto uz članak nema hrpa slika? Neki putopisni članak za poslovnjake za odmor bi bio poželjan.

New Report

Close