Jedan od posljednjih projekata Julian L. Allsida, poznatog američkog sveučilišnog profesora prije njegovog dolaska na Sveučilište uključivao je analizu tehnoloških startupova koji su u procvatu u Brooklynu. Ključna pitanja na koja je tražio odgovore bila su kakvu vrstu zaposlenika ta poduzeća traže te kakvo obrazovanje i iskustvo su potrebni.
Iako je logična pretpostavka da se takve tvrtke obraćaju lokalnim fakultetima i sveučilištima za pomoć pri odabiru novih zaposlenika odgovor je sasvim drugačiji. Kada se pita gdje pronalaze mlade talente, odgovor je jednoglasan – na Rochester Institute of Technology (RIT).
Sigurno se pitate zašto baš tamo? To nipošto ne znači da nema dovoljno institucija visokog obrazovanja već zato što studenti s RIT-a imaju razvijene i akademske vještine kao i iskustvo iz realnog sektora potrebno za rad u startup tvrtkama. Barem iz perspektive tvrtki, nema druge obrazovne institucije koja priprema svoje studente jednako dobro kao što to čini RIT.
Naravno, nakon ovog Julian L. Allside odlučio je pronaći odgovor i na mnoga druga pitanja. Zanimalo ga je zašto ostale obrazovne institucije između Brooklyna i Rochestera ne percipiraju važnost takvog tipa obrazovanja i potreba inovativnih tvrtki i ne krenu s pripremanjem svojih studenata na način da postanu poželjni novim poslodavcima?
Naglašava kako postavljanjem ovog pitanja njegova intencija nije da se odbaci stoljetno visoko obrazovanje i kvalitetu prestižnih američkih sveučilišta. Doista, postoje hrpe istraživanja koja pokazuju da koledž obrazovanje vrijedi( donosi) stotine tisuća dolara u prihodima po završetku obrazovanja, ali ipak poslodavci izražavaju nezadovoljstvo tvrdeći da su studenti koji dolaze s njih obrazovani, no nemaju vještine i iskustvo potrebno da bi bili produktivni. Riječ je o nedostatku tehničkog znanja za pokretanje današnjih sofisticiranih strojeva, za rješavanje problema i komunikacijskih sposobnosti koje današnji načini upravljanja poslom zahtjevaju.
Priprema studenata za radno mjesto nikad nije bila temeljna svrha američkih visoko obrazovnih institucija, posebno ne onih koje sebe smatraju istraživačkim institucijama. Ispada da i nije tako čudno da su sveučilišta osmišljena kako bi proizvela "obrazovani" odrasle temeljene na kulturi i osposobljeni da misle, ali ipak nedovoljno spremne za rad. Allside naglašava kako kriviti sustav za nedostavljanje iskustva kada ono nikada nije ni bilo dizajnirano za to nema smisla.
Današnja stvarnost je takva da razvoj bilo obrazovanih ili ˝radno spremnih˝ odraslih nije ni ono što poslodavci traže, niti je akademski održivo. Stoga RIT nudi mogući izlaz – edukativni model koji čini odnos poslodavca-obrazovnog sistema kao sastavnim djelom procesa oblikovanja uma.
Bez obzira na model obrazovanja koji se nudi, ovakva pozitivna priča se ne može dogoditi bez poslodavaca. I sigurno se neće dogoditi ako tvrtke samo čekaju da obrazovni djelatnici obave sav posao. Visoko obrazovanje nudi resurse, a tvrtke moraju odlučiti žele li takve suradnje. To nije lak posao, ali iskustvo Brooklyn- RIT pokazuje da ako tvrtke ulažu u obrazovanje, postoji veliki povrat njihovih ulaganja u budućnosti.
Jednako tako, konvencionalno visoko obrazovanje treba biti spremno prihvatiti ovu novu namjenu imajući pritom razumijevanje da pružajući iskustvo, a ne samo čiste ˝intelektualne usluge˝ pripremaju svoje polaznike za poslovne izazove.
Ugledno američko sveučilište Rochester Institute of Technology na zagrebačkom kampusu nudi upravo takav MS studij Service Leadership and Innovation. Ne, to nije još jedan klasični napredni studij. Kako kažu studenti koji ga pohađaju, ovaj studij je „za one koji nisu usmjereni samo razvoju vlastite karijere, već cjelokupnom vlastitom razvoju.
U tijeku je natječaj za stipendije vrijedne 5500 eura!
Rok za prijavu je 25. svibnja 2015., a više informacija o natječaju dostupno je OVDJE.
Zanima Vas više? Kontaktirajte nas: + 385 (0)1 643 9100, ms@croatia.rit.edu. Posjetite www.croatia.rit.edu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.pa sada neka odgovori poslovni da li su studenti Harvarda koji završe medicinu osposobljeni za rad, pravo na Yalu da li su osposobljeni za rad ili na MIT-u informatiku???? nebih se složio s tom tvrdnjom ( izvučenom ) je rti mladi ljudi u strtu imju primanja minimum 60000 dolara godišnje!! da li bi ih poslodavac platio toliko da nisu osposobljeni da zarade tolike pare plus dobit poslodavcu?????? što je onda s našim fakultetima? recimo: saobračaju ili političkim naukama???? što oni mogu zaraditi s svojim znanjem???
Uključite se u raspravu