Najveći regionalni festival komunikacija, Weekend Media Festival, za ovu godinu najavljuje najbogatiji program dosad. Festivalski prostor stare tvornice duhana od 24. do 27. rujna oživjet će uz predavanja, panele i prezentacije te okupiti regionalne i svjetske stručnjake iz područja medija, marketinga, oglašavanja i komunikacija.
Jedan od predavača bit će i Mark Dek, osnivač FutureDeska i konzultant u Clockworku. Mark je stekao znatno iskustvo u financijskoj industriji baveći se istraživanjem i projektima inovacije za velike banke u Nizozemskoj. Na Weekendu će govoriti o svojim šokantnim, ali i inspirativnim uvidima u budućnost bankarenja.
Čime se točno bavite u Clockworku?
Clockwork je agencija za digitalno angažiranje. Vjerujemo kako su organizacije u stvari gosti u ljudskim životima te da bi bili dobrodošli, moramo oblikovati i stvoriti digitalna rješenja koja čine ljudske živote jednostavnijim i ugodnijim. Vjerujem da baš to činimo: mi smo grupa savjetnika, dizajnera i developera koji se uvijek trude pronaći temeljni problem te na neki način gurati klijente ka pronalasku rješenja usredotočavanjem na njhove potrebe.
Otkad sam u Clockworku, razvio sam nekoliko novih stručnih područja. Prvo područje je inovacijski menadžment, točnije pomaganje organizacijama kako bi postale što inovativnije uključivanjem njihovih zaposlenika i potrošača. Još jedna stvar koju dnevno radim je uočavanje trendova i apliciranje istih u usluge i proizvode naših klijenata. Neki od najzanimljivih tehnoloških trendova na kojima trenutno radim su The Internet of Things, Artificial Intelligence i Blockchain.
Osnivač ste FutureDeska; možete li nam reći više o toj platformi?
FutureDesk je mreža koja se brine o contentu na platformama kompanija. Svaka platforma omogućuje ljudima da vizualno memoriraju, brinu i dijele sve što ih zanima i inspirira na vrlo intuitivan način. To je aplikacija za poduzeća, ali zbog svog sučelja podsjeća na potrošački proizvod zato što ju može koristiti svatko i u svakodnevnom životu. Činimo sve kako bi sučelje bilo što jednostavnije i zabavnije te da se uklapa u naše svakodnevne rutine, tako da pomno proučavamo koje aplikacije i usluge ljudi vole koristiti (na primjer Evernote, Pocket i Slack) pa tražimo načine kako ih uklopiti u njihove rutine i dodati vrijednost njima i njihovoj tvrtci.
Kako to može pomoći tvrtkama?
Kada ljudi nađu nešto što ih inspirira, to dijele sa svojim kolegama i sa svojim followerima na društvenim mrežama. Na taj se način stvaraju nove veze između poslovnih timova, koje se temelje na njihovim privatnim interesima kako ne bi morali disktuirati svakodnevnu poslovnu rutinu. Pametna analiza i mogućnost “upita stručnjacima” pomaže nam da razaznamo teme o kojima se raspravlja na nekoliko platformi, a koje bi mogle dovesti do sinergije, partnerstva ili čak do novih poslovnih modela.
Omogućiti ljudima da istražuju nove ideje na zabavan način koji također vodi do novih poslovnih prilika i pomaže našim klijentima: promjena je jedina konstanta u našem sadašnjem društvu, iako većina (tradicionalnih) kompanija to odbija prihvatiti. To znači da se zahtjevi njihovih klijenata i poslovi njihovih zaposlenika mijenjaju munjevitom brzinom, što je za većinu kompanija izvor straha, a ne inspiracije.
Kakvu ulogu u svemu tome igra znatiželja?
Jedno od najčešćih pitanja koja dobijemo je: “Kako možemo inkorporirati inovaciju u naš korporativni DNK?” Naš pristup je inspirativan i organički, ne uključuje planiranje i silu. Znatiželja je glavni sastojak koji pokušavamo ubaciti. Čvrsto vjerujem da ako bi svatko u tvrtci bio samo malo znatiželjniji, oslobodila bi se sila koju nitko ne bi mogao zaustaviti.
FutureDesk je divan alat koji pomaže ljudima da počnu uočavati trendove, stvarati zajednice i diskutirati o novim mogućnostima za njihove organizacije. No, nikada nemojte zamijeniti alat s rješenjem: stvaranje inovacijskih zajednica je težak posao. Kako bi propisno olakšali proces od inspiracije do proizvoda, treba proći više koraka, a upravo u tome pomažemo klijentima. Usluge koje obično spajamo s FutureDeskom uključuju aktivaciju zajednice, izazove u inovaciji, fakultete (studenti daju kompaniji svježu perspektivu), planiranje scenarija, istraživanje trendova, iskustva potrošača, kao i naša akademija (tečajevi u stvaranju poslovnih modela, dizajn poslovne vrijednosti, učenje metoda startupa, brzo stvaranje prototipova samo su neki primjeri).
Glavni cilj je pobrinuti se da je sva inspiracija prevedena u vidljivu promjenu, kako bi ljudi na kraju dobili stvarne nagrade za svoj rad te zaradili još više novaca za svoju tvrtku, ali i više se zabavili tijekom samog procesa. Ono što me najviše inspirira je kad ljudi počnu primjećivati da su njihovi uvidi uvaženi od kolega i tako sami preuzimaju vodstvo. Samim time postaju platforma za druge.
Na Weekend Media Festivalu govorit ćete o svojoj viziji budućnosti bankarstva. Je li zaista toliko šokantna i trebamo li se zabrinuti?
To potpuno ovisi o tome radite li u banci. Upravo obrnuto! Ako radite u banci, trebali biste raditi na implementaciji Blockchaina, trenirati umjetnu inteligenciju da obavlja vaš posao, angažirati se oko startupa, ponovno sagraditi banku kao platformu koja je otvorena prema davateljima financijskih usluga i dobro promisliti što bankarstvo znači millenialsima dok se rješavate zastarjelih praksi i strategija.
Bill Gates je jednom izjavio: “Bankarstvo je ključno, banke nisu.” Rezultati nedavnih istraživanja pokazali su da se mlađe generacije slažu: 1 od 3 millenialsa smatra da im banka neće biti potrebna za 5 godina, a vjerojatno su u pravu. U teoriji, Blockchain tehnologija može banke učiniti vrlo zastarjelima. Predviđam da ćemo živjeti u svijetu gdje nijednu banku nećemo smatrati “prevelikom da bi propala”. Dodajte tome činjenicu da su ljudi diljem svijeta uzrujani prema bankama zbog financijske krize i da, rekao bih da bi se banke trebale zabrinuti…
Predavanje Marka Deka, kao i mnoga druga predavanja, radionice i panele ne propustite od 24. do 27. rujna u prostoru stare tvornice duhana u Rovinju. Na osmom Weekendu očekuje se oko 4000 sudionika, 500 do 600 akreditiranih novinare te oko 130 predavača. Osim službenog programa, Weekend je poznat i po neslužbenom dijelu – koncertima, partyjima i koktel druženjima, koji su sjajni za networking i sklapanje novih poslova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu