Marku Zuckerbergu nitko ne može poreći da je vizionar. No to ne znači da nema domišljatijih od njega.
Dokazuje to i najnoviji projekt osnivača Facebooka, lansiranje "hibrida" njegove društvene mreže – inačice kreirane isključivo za poslovnu namjenu. Facebook at Work ime je novog Zuckerbergova "čeda", web servisa i aplikacije lišene uobičajenog društvenog asesoara kojeg bi, kako je mladi milijarder zamislio, u toj korporativnoj izvedenici trebali zamijeniti poslovni planovi, prezentacije i slični, svakodnevni poslovni materijali.
2,4mlrd.
dolara vrijedi tržište korporativno-društvenih mreža
Jednostavan princip
A kako stvar funkcionira? Nema tu prevelike mudrosti. Zaposleici prvo kreiraju svoje profile nakon čega su njihovi postovi vidljivi svima povezanima u poslovnu mrežu. Postoji, među ostalim, mogućnost osnivanja manjih grupa za timove zadužene za određene projekte. Sve to zamišljeno je učinkovito i jednostavno. Pa u čemu je onda problem? Odgovor pojednostavljeno glasi – sve je to već viđeno. I to odavno. Upozorili su na to odmah po lansiranju Facebook at Worka i stručnjaci koji prate e-scenu, osobito ono što se događa na polju društvenih mreža. U svojim komentarima za Bloomberg Businessweek podsjećaju da Facebookovi konkurenti platforme za internu korporativnu komunikaciju nude već godinama.
Spominje se u tom smislu i Microsoft i Salesforce, a osobito Slack. Potonji je prošlogodišnji debitantski startup koji je nedugo nakon pokretanja postao najpropulzivniji "uredski" softver, a baš kao i Facebook at Work, svojim poslovnim korisnicima omogućava grupno i privato razmjenjivanje poruka i povezivanje sa svim dijelovima tvrtke. A nisu jedini. "Facebook at Work možda je nov, ali model sam po sebi već je na tržištu", komentirao je Bloombergu Venkatesh Rao, analitičar Ribbonfarm Consultinga upozorivši da aplikacije poput Yammera ili Chattera imaju mogućnost kreiranja posebnih komunikacijskih kanala za različite kompanijske odjele što Facebook at Work ne može, barem ne još. Nedostatak ikakva nova alata i pristupa koji bi ju stavili u bolju poziciju naspram konkurenata najveća je zamjerka stručnjaka spram nove Zuckerbergove mreže.
30posto
porastao je 2013. broj korisnika poslovnih komunikacijskih aplikacija
Nebu pod oblake
Međutim, nitko se ne čudi što je mladi biznismen ušao u taj posao. Kako i ne bi kad je tržište društveno- korporativnih mreža procijenjeno na čak 2,4 milijarde dolara i doživljava boom među internet korisnicima proteklih nekoliko godina. Prema podacima koje je objavio Bloomberg, samo u 2013. više od 208 milijuna koristilo je neku vrstu internih, poslovnih komunikacijskih aplikacija, što je nevjerojatnih 30% više nego u prethodnoj godini. Posebno je zanimljivo da čak 90% takvih korisnika upotrebljava platforme s pretplatom.
Stoga ne čude komentari kako Facebooku, koji se diči s 1,35 milijardi korisnika koji ga svakodnevno provjeravaju, no za to ne plaćaju ni centa, itekako treba poslovna inačica kako bi mogao podebljati prihode i umiriti ulagače koji mu spočitavaju usporavanje rasta broja korisnika uzmu li se u obzir dosezi Instagrama, Pintresta ili LinkedIna. Iako inženjer koji vodi Facebook at Work – Lars Rasmussen tvrdi da kompanija zasad ne planira ubirati novac od poslovne verzije, nema sumnje da će kad-tad posegnuti za nekom vrstom članarine s obzirom da se kunu kako oglasi neće vidjeti svjetlo dana na uredsko-društvenoj mreži.
Autor uvjerava:
Naša mreža bolja je od svih
"Facebook se globalno koristi već godinama i postupno je prerastao i u moćan alat za uspješno obavljanje poslovnih zadataka", izjavio je direktor Facebook fro work-a koji je proveo i testiranje ovog poslovnog izdanja u nekoliko kompanija. "Koristili smo ga za gotovo svu internu komunikaciju i uvjeravam je da je efikasniji od svih sličnih proizvoda na tržištu", tvrdi on.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne znam što je to Zuck napravio originalno. Sve na FB dosad su ili kopije drugih service i kupovanje istih i integriranje u FB. Facebook at Work je na dlaku isto. Još uvijek čekamo neki vizionarski proizvod iz Facebook-a. Investitori u dionice su očito ljudi sa velikim strpljenjem, sve ove godine još uvijek čekaju.
Slično kao sa Twitterom. Svake godine radi velike gubitke i investitori uvijek iznova ‘kupuju’ priče o ‘dogodine’
Uključite se u raspravu