‘Kao tvrtka nikad bolje nismo stajali, a e-sport biznis može samo dalje rasti’

Autor: Dražen Bradarić/VL , 12. listopad 2024. u 08:13
Marshall Zelaznik, jedan od nauglednijih menadžera u svijetu profesionalnih borilačkih sportova te izvršni direktor najjače svjetske organizacije kikboksa, dugi niz godina bio je zadužen medijski razvoj konkurenskog UFC-a/PD

Marshall Zelaznik, CEO organizacije Glory, jedne od najjačih u svijetu borilačkih sportova, bio je gost Zagreba.

U Zagrebu je za nedavne priredbe organizacije Glory, specijalizirane za mješovitu borbu, boravio i Marshall Zelaznik, jedan od nauglednijih menadžera u svijetu profesionalnih borilačkih sportova.

Izvršni direktor te najjače svjetske organizacije kikboksa, dugi niz godina čovjek zadužen za medijski razvoj UFC-a, bio je jako zadovoljan s viđenim u Areni Zagreb, a mi smo tu prigodu iskoristili za ovaj razgovor, među ostalim i o programu cijelog događaja u koji je uključen i legendarni hrvatski borac Mirko Cro Cop Filipović.

Veličina Mirka Filipovića
“Kada smo se prvi put nakon deset godina vratili u Zagreb htjeli smo napraviti nešto posebno. Mirko Cro Cop je legenda i povukao se iz kikbosa na vrhuncu, pa smo mu htjeli odati počast. Naš tim za marketing i produkciju napravio je sjajan posao spojivši cijeli ovaj segment i dodao poseban trenutak ionako fantastičnoj noći.

Mirko je legenda borilačkih sportova i jedan od rijetkih ljudi koji su doista transcendirali kikboks i MMA. Radio sam s njim u UFC-u i bio sam zahvalan podijeliti ovaj trenutak s njim u subotu navečer na Glory 95”.

Najjači igrači ulažu milijarde

‘E-sport će se razvijati i dalje, naročito ako znamo za milijarde koje ulažu PIF Saudi Arabia i Grupa Savvy Games’.

Vidite li Zagreb kao poprište vaših događanja i u budućnosti?

“Volim Zagreb, mislim da je savršen grad domaćin na Balkanu za Glory priredbu i sigurno neće proći još deset godina prije nego što se vratimo”, kaže čelnik organizacije pod čijim se okriljem godišnje prosječno održi deset mega-evenata. To bi se moglo promijeniti u budućnosti jer još planiraju svoj raspored za 2025. i kasnije.

Možete li reći nešto više o poslovnoj strani Gloryja kao najvećoj svjetskoj organizaciji kikboksa? Kako vam ide posao?

“Kao tvrtka, ovo je vjerojatno najbolja pozicija u kojoj je Glory ikad bio”.

4

milijarde dolara vrijednosti postigao je UFC sa Zelaznikom

Koliko je teško ostati na vrhu uz pravu poplavu profesionalnih borilačkih sportskih organizacija?

“U borilačkom sportskom prostoru trenutačno je velika gužva, to je istina. Ali, jako malo organizacija u svijetu može reći da na svom popisu ima najbolje. UFC to može reći za MMA, a Glory za kikboks. Mislim da nas to izdvaja od drugih organizacija i daje nam konkurentsku prednost. Glory također postoji već više od 12 godina i nema znakova usporavanja. Vrijeme će pokazati hoće li bilo koja od ‘novijih’ organizacija koje ulaze u prostor opstati”.

Prethodno ste imali izvršnu ulogu u UFC-u? Kakvo je to iskustvo bilo?

“Na tih gotovo 11 godina u UFC-u gledam s velikom naklonošću. Biti dio tima koji je bio tamo kada smo imali fantastičan rast bilo je nevjerojatno. Kao i Glory, imali smo nevjerojatan tim koji je svaki dan gurao razvoj poslovanja. Glory ima tražene sastojke da učini isto”.

Pretpostavljam da ste vi zaslužni što je UFC postao najskuplja sportska organizacija na svijetu teška četiri milijarde dolara?

“Nisam siguran da bih to rekao; Kao i za sve stvari u životu, potreban je tim da budete uspješni. Imao sam sreću što mi je povjerena uloga vođenja našeg međunarodnog razvoja, ali uspjeh nikada nije bio samo moj – uvijek je bio zaslužan tim, naši borci i navijači. Naporno smo radili na razvoju sporta. Strpljenje se uvelike isplatilo”.

Zašto ste napustili najjaču MMA organizaciju na svijetu?

“Nakon što je UFC prodan Endeavouru, grupa kojom sam upravljao, a koja je najvećim dijelom upravljala našim međunarodnim medijskim pravima, nije bila toliko kritična jer je Endeavour imao jedan od najuspješnijih timova za prodaju medija u sportu s IMG-om. Vidjeti koliko je UFC postao veći svjedoči o proizvodu i kontinuiranom pogonu onih koji su ostali i koji su danas na tim poslovima”.

12

godina već djeluje organizacija Glory i zasad nema znakova usporavanja

Možda smo braća, ali…
Koliko su UFC i Glory međusobno konkurentni?

“U mjeri u kojoj pokušavamo angažirati istu sportsku publiku, konkurentni jesmo. Kad sam tek počeo raditi u UFC-u, znali smo čuti ‘zar nisi konkurentan s boksom’, a to nikad nije bilo tako jer stvarnost je da je MMA drugačiji sport, rođak, ako hoćete. MMA i borba u stojećem položaju koju imamo u Gloryju možda su braća, ali sigurno su različiti sportovi. Sviđa nam se naše pozicioniranje i uvjereni smo da ima mjesta za sve”.

Prethodne četiri godine proveli ste u industriji e-sportova. Koliko je ona velika u smislu konkurencije i poslovanja?

“E-sport je masivna industrija. Potaknut ogromnom bazom obožavatelja koji igraju igrice, e-sport pruža uzbuđenje poput tradicionalnih sportova s palicom i loptom, ali ima i element obrazovanja, slično načinu na koji navijači komuniciraju s golfom. To je pomalo kombinacija igre i učenja. Taj biznis će nastaviti rasti jer izdavači igara vide ovaj natjecateljski ekosustav kao obaveznu investiciju za svoje igrače”.

Komentirajte prvi

New Report

Close