Kampanja ‘Nije u redu u uredu’ dovodi do izmjene Zakona

Autor: Marta Duić , 13. siječanj 2022. u 22:00
Poruke na bilbordima diljem zemlje i one u online kanalima izazvale su brojne reakcije/PD

Rodna ravnopravnost i predrasude fokus su kampanje koju potpisuje agencija Señor, a podržavaju medijski partner Outdoor Akzent i web agencija Human.

Malo tko prošle godine nije primijetio oglasne površine s provokativnim porukama: Prirodno je da su im plaće manje./Nek se posvete obitelji umjesto karijeri./Više brinu o izgledu nego o poslu./Imaju manje smisla za biznis.

Mnogi su pomislili na žene nakon čitanja ovih poruka, a upravo je to bila ideja iza kampanje Nije u redu u uredu koju potpisuje agencija Señor i podržavaju medijski partner Outdoor Akzent te web agencija Human.

Ovakve rodne predrasude duboko su ukorijenjene i kod osvještenijih među nama, a na njihovu štetnost ovom akcijom žele ukazati udruga CESI i Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova.

Svjesni su kako nije dovoljno problem samo osvijestiti, već da treba i djelovati stoga Udruga CESI inicira i konkretnu promjenu zakona.

Iz udruge CESI predlažu promijeniti aktualni Zakon o radu koji trudnice i osobe na rodiljnom i roditeljskom dopustu trenutno od otkaza štiti samo 15 dana – na minimalno godinu dana nakon prestanka ovih uvjeta.

Potvrđene pretpostavke
Peticija za podršku ovoj izmjeni premašila je inicijalni cilj od 10.000 potpisa već nakon tri dana, a akciji su se pridružile i brojne organizacije (404 agency, Atlantic Grupa, B1 plakati, Erste banka, Generali osiguranje, IKEA, JGL, Hrvatski Telekom, Sveučilište u Rijeci, Wiener osiguranje i Zagrebačka banka), kao i ambasadori i ambasadorice koji su s CESI-jem podijelili iskustva i primjere dobre prakse promicanja rodne ravnopravnosti na radnom mjestu.

“Položaj žena u poslovnom okruženju i društvu općenito nije na zadovoljavajućoj razini. Predrasude smo identificirali kao jedan od ključnih problema, što su potvrdili i rezultati različitih istraživanja – zbog rodnih predrasuda žene redovito rade slabije plaćene poslove na kojima teže mogu napredovati te da u prosjeku imaju 13 posto manju plaću od muškaraca i 22 posto manju mirovinu.

Ideja je bila testirati ljude rečenicama s jumbo plakata koje nigdje u sebi ne sadrže rodnu oznaku i razotkriti skrivene predrasude od kojih nažalost mnogi patimo.

Vanja Blumenšajn kaže da će CESI već ovoga mjeseca predati potpise nadležnom Ministarstvu/PD

Tu se, nažalost, potvrdila naša pretpostavka; u istinski ravnopravnom društvu ove tvrdnje ne bismo vezali niti uz jedan rod jer bi muškarci i žene imali jednake mogućnosti”, objašnjava Anamarija Vuić, account menadžerica iz agencije Señor koja je na lanjskim Danima komunikacija na natječaju IdejaX odnijela titulu agencije godine.

Ciljeva kampanje je, kaže Vuić, bilo više, od toga da se osvijeste duboko ukorijenjene predrasude i nedostatak rodne ravnopravnosti do toga da se potakne zakonodavca na korekciju zakonskog okvira.

“U Señoru vjerujemo u proaktivnost, kao i važnost da iskoristimo svoje znanje i iskustvo za teme koje su nam bitne pa često iniciramo projekte, bilo za dobrobit zajednice ili za poboljšanje poslovanja naših klijenata.

Ova je ideja nastala na jednom od naših sastanaka, a nakon toga je bilo potrebno gotovo dvije godine i pravi partner da ugleda svjetlo dana. Stoga smo pristupili CESI koji ima veliko iskustvo rada u području rodne ravnopravnosti i koji su nam pomogli postići veći utjecaj.

Na kampanji je radio veliki Señor i CESI tim, a svojim uključivanjem, stotine poslovnih žena i muškaraca su postali sudionici kampanje i influenceri dobrih promjena”, kaže Vanja Blumenšajn, ‘vrlo kreativni direktor’ agencije Señor, kako se često predstavlja.

Inkluzivnost daje snagu
Outdoor Akzent omogućio je velik broj velikih plakata (billboarda), Human je napravio web stranicu, a 404 vodio zakup digitalnih medija. Kampanju je popratio poslovni sektor, a financijsku je podršku omogućio Fond za aktivno građanstvo u Hrvatskoj.

Reakcije na kampanju bile su raznolike, od komentara na forumima gdje su se poruke povezivale s konzervativnim strankama i udrugama pa do žena koje je naljutilo što se ističe važnost ravnopravnosti u društvu. Anketa u sklopu kampanje na nijeuredu.com pokazala je da je čak 85 posto ljudi koji su vidjeli poruke pomislilo na žene.

“U prva tri dana kampanje prikupili smo 10.000 potpisa, a sredinom prosinca prešli smo 20.000. Javio nam se i velik broj žena sa svojim uznemirujućim iskustvima koja potvrđuju važnost ove kampanje. I njih smo uključili u drugu fazu kampanje.

Ova inkluzivnost dala je posebnu snagu i legitimitet akciji. Broj pojedinaca, medija i organizacija koji su samoinicijativno dali podršku kampanji je daleko veći od onog što smo očekivali”, ističe Blumenšajn.

Kako tvrdi, sljedeći važan korak je izmjena Zakona o radu tako da će CESI već ovoga mjeseca predati potpise nadležnom Ministarstvu. “Imamo i niz ideja za prateće aktivnosti pa pozivamo sve zainteresirane da se nam se jave kako bismo ih mogli uspješno provesti”, poručuje Blumenšajn.

Komentirajte prvi

New Report

Close