Lokalizirano mobilno oglašavanje doživljava u zadnje vrijeme pravu eksploziju širom svijeta. Podaci kažu da sve više agencija, trgovaca i brendova ulaže veliki novac u ovaj način oglašavanja.
Kako piše Business Insider, razlog za to je sve veća prisutnost pametnih telefona i mreža koje podržavaju veliki broj uređaja. Tako se u marketingu počelo baratati pojmovima "lokal patriotskih kupaca" i "prostorno ograničenih kupaca". Iako bi konzumenti takvog marketinga mogli biti ljudi koji imaju dosta vremena – lovci na jeftino, mame s malom djecom u šetnji i sl., ciljana publika su ljudi koji prebivaju, privatno, poslovno ili pak prigodno, na određenom području.
Konkretno, ako se netko nalazi na nogometnoj utakmici, postoji vrlo velika šansa da će on na dolasku ili povratku sa stadiona nešto usput kupiti – pa bila to samo hrana ili piće. Stoga, ako i kada trgovci mogu doći do informacije da je netko u zoni njihove trgovine ili usluge, oni žele upravo tim ljudima poslati svoju poruku – reklamu. Za primjer, teško da će nekog vlasnika mobilnog uređaja u Osijeku zanimati da kafić u Maksimirskoj u Zagrebu, u blizini stadiona, nudi sljedeći tjedan pivo po 10 kuna. No, isto tako, građani koji žive ili rade u tom kvartu, ili su pak došli samo na utakmicu ili koncert, upravo bi ta reklama mogla ponukati da dođu na pivo u baš taj kafić.
Naravno, tehnologija koja bi pratila kretanje i preferencije potrošača putem mobilnih telefona je još relativno skupa i tek se razvija. No, usprkos tome podaci govore da je u 2012. godini osam posto ukupnih budžeta za oglašavanje u 400 velikih svjetskih tvrtki otpadalo na "lokalizirani marketing", a očekivanja za 2017. su da to dostigne 33 posto. Isto tako, broj kupaca u Sjedinjenim Državama koji su lani konzultirali svoj smartphone ili tablet tijekom kupnje je bio 12 posto, a ove godine ih takvu praksu ima već trećina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu