Kako sadržajem etiketa pivari oblikuju odgovornost konzumacije

Autor: Marta Duić , 22. veljača 2020. u 12:00
Kampanje se provode online, edukacijama u školama, radionicama.../SHUTTERSTOCK

Hrvatski proizvođači obvezali se da će nastojati maloljetničko ispijanje maksimalno suzbijati.

Unatoč trendovima koji pokazuju da su Europljani sve odgovorniji u konzumaciji alkohola i ohrabrujućim podacima o maloljetničkoj konzumaciji alkohola vodeći proizvođači alkohola obvezali su se da će te brojke još smanjiti.

Dvanaest vodećih alkoholnih tvrtki obvezalo se da će na ambalaže svojih proizvoda uključiti simbole koji označuju dob potrebnu za kupovinu alkohola. U pitanju su vodeće tvrtke za proizvodnju piva, vina i žestokih alkoholnih pića, dio Međunarodnog saveza za odgovornu konzumaciju piće, osnovanog 2014. Članovi IARD-a su i proizvođači piva Molson Coors i Heineken, koji su najavili da će na etiketama dodati simbole ili pisana dobna ograničenja kako bi poslali “još jasniju poruku da ovi proizvodi nisu za maloljetnike”.

Premda se u Hrvatskoj smanjuje konzumacija alkohola među maloljetnicima, još smo među 20% europskih zemalja u kojima se mladi najviše opijaju. Posljednje istraživanju o zdravstvenom ponašanju mladih iz 2018. pokazuju da se u Hrvatskoj 30,9% 15-godišnjaka i 18,7% 15-godišnjakinja više puta opijalo. I podaci Svjetske zdravstvene organizacije iz siječnja potvrđuju kako se stav maloljetnika u RH po pitanju konzumacije alkohola promijenio.

Broj maloljetnika koji apstiniraju od alkohola povećao se, a manja je i ukupna konzumacija po stanovniku kada je riječ o maloljetnicima, na najnižim razinama u 26 godina. Što domaći proizvođači poduzimaju doznali smo od triju vodećih pivovara Zagrebačke, Heinekena Hrvatska i Carlsberga Croatia. Zagrebačka pivovara dio je Molson Coors grupacije koja na globalnoj razini pokreće i provodi kampanje čiji je cilj podizanje svijesti o važnosti odgovorne konzumacije.

Trenutačno Molson Coors ima programe koji sprečavaju štete povezane s alkoholom na više od 70% tržišta na kojima posluje. Zagrebačka pivovara, kao vodeća na tržištu prva je u Hrvatskoj još 2008. pokrenula kampanju o odgovornoj konzumaciji alkohola ‘Razmisli’.

“Glavni cilj kampanje prošle godine je bio napraviti inovativan iskorak i proširiti doseg i utjecaj na ciljnu skupinu – generaciju Y i Z (13-24 godine). Kampanja je preseljena u virtualan svijet da se na njima prilagođen i prihvatljiv način komuniciraju glavne poruke putem kanala s kojima su u svakodnevnoj interakciji. Suradnjom s JoomBoosom, platformom za regionalne influencere, ostvaren je cilj – poruke su stigle do ciljane skupine i u svega dva mjeseca dosegle više od 200.000 pregleda i angažman više od 30.000 korisnika”, objašnjavaju iz Zagrebačke pivovare.

Kao članica Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK kompanija sudjeluje i u kampanji ‘Uključi savjest’ čiji je glavni cilj podizanje svijesti o provedbi zakona o zabrani posluživanja i prodaja alkoholnih pića mlađima od 18 godina. Primjerice 2018. native članci na vodećim nacionalnim portalima su zabilježili 100.000 čitanja, a preko društvenih mreža zabilježen je doseg od gotovo 2, 4 milijuna korisnika.

“U Zagrebačkoj pivovari duboko je usađena svijest da jedino suradnjom svih dionika možemo osigurati bolje rezultate kad je maloljetnička konzumacija alkohola u pitanju”, ističu. Iz Carlsberga su nam otkrili kako na većini svojih proizvoda u Hrvatskoj već imaju implementirane simbole koji komuniciraju odgovornu konzumaciju vezano za maloljetnike, kao i ostale oblike odgovorne konzumacije – don’t drink & drive, trudnice, prekomjerno konzumiranje.

Također, na većini komunikacijskih materijala usmjerenih krajnjim potrošačima je napomena koja potiče odgovorno konzumiranje kroz definiran simbol s porukom konzumiraj odgovorno. Iz Heinekena Hrvatska pohvalili su se da su 2013. s psihološkim centrom Tesa pokrenuli projekt Za odgovorno odrastanje mladih.

Cilj projekta je edukacija roditelja i djece o štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola te pružanje podrške u uspostavljanju dobre komunikacije roditelja i djece. “Projekt se prvotno provodio samo u gradu Karlovcu, a od ove godine i na nacionalnoj razini uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja. U projektu je više od 50 škola iz cijele Hrvatske, odrađeno je više od stotinu radionica. Rezolutni smo u stavu da maloljetnici ne bi trebali konzumirati alkohol”, objasnili su iz Heinekena.

U sklopu svoje strategije održivosti Stvaramo bolji svijet promiču i odgovornu konzumaciju alkohola. “Na našoj ambalaži i promo materijalima je logotip koji poziva na odgovorno uživanje u pivu te oznaka 18+ što znači da se kroz godinu ta poruka nađe na stotinama milijuna boca i limenki Karlovačkog piva”, poručuju iz Heinekena Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close