Upravljanje ugledom jedna je od najbrže rastućih i najtraženijih online usluga, jer omogućuje kompanijama i pojedincima da se na internetu pokažu u najboljem svjetlu. Ne nužno istinitom, razumije se.
Usluga upravljanja ugledom sastoji se od širenja dobrog glasa i potiskivanja nepovoljnih informacija o klijentu. Osim što ga reklamiraju na društvenim mrežama, upravljači ugledom o klijentu objavljuju povoljne reportaže, kritike i komentare tako da bi oni prevladali nad negativnima i pojavili se na vrhu rezultata pretraživanja. U tu se svrhu služe tehnikama koje uključuju pisanje pozitivno intoniranih članaka (uz pomoć kooperativnih novinara i stručnjaka), blogova, komentara na forumima i društvenim mrežama. Nakon što je internet zasićen napisima koji slave naručitelja, velika je vjerojatnost da će korisnik interneta koji traži objektivne informacije nabasati na neku od stranica s namješteno pozitivnim sadržajem.
Podrazumijeva se, nijedna kompanija koja klijentima nudi usluge uljepšavanja online predodžbe neće svoj posao opisati tim riječima. Kao što neće spomenuti mogućnost da, osim objave lijepih stvari o klijentu, povremeno na internet ubaci ponešto negativno o njegovim tržišnim suparnicima. Ovo posljednje je samo naša pretpostavka, jer – tko bi mogao kontrolirati porijeklo i motivaciju svih napisa koji dolaze na Internet?
No, uloga kompanija za upravljanje ugledom nije nužno, pa vjerojatno ni pretežno zlonamjerna. Na internetu se doista nalazi gomila neistinitih informacija koje o nekome namjerno ili nehotice postavljaju drugi. A štogod se pojavi na internetu, umnaža se putem algoritama i tražilica, šireći se kao virus.
Trendovi u upravljanju ugledom 2013.
Usmene preporuke za poslovne subjekte i dalje će biti važne, ali će ih po važnosti zasjeniti informacije prisutne na internetu, ističe Steven W. Giovinco, američki stručnjak za internetsku promidžbu. Prema Giovincu, ova godina donosi i sljedeće trendove:
- Sve više potencijalnih klijenata prvo će tražiti preporuke o kompanijama i profesionalcima online, a tek onda odlučivati hoće li s njima poslovati. Tako će se kompanije, obrtnici i slobodna zanimanja fokusirati na upravljanje ugledom u sklopu svakodnevnog poslovanja.
- Google će i dalje prilagođavati svoje pretraživačke algoritme da bi u prvi plan doveo kvalitetan i svjež sadržaj. Objava čim većeg broja korisnih članaka i blogerskih zapisa usmjerenih na ono što tržište traži u velikoj će mjeri poboljšati vaš ugled.
- Rast Google plusa nastavit će se pa će ova Googleova usluga stjecati sve veći značaj. Rezultati pretraga bit će sve jače utemeljeni na onome što preporučuju vaši kontakti na Google plusu. Primjerice, tražite li vi optičara, a vaš kontakt preporuči nekog optičara, njegova će se preporuka pokazati u rezultatima vaše pretrage.
- U sklopu upravljanja ugledom, sve će se više koristiti napredno izrađeni online filmovi. Umjesto kratkih intervjua s vlasnikom ili menadžerom namnožit će se bogatije producirani kratki filmovi, koji će potencijalnim kupcima uvjerljivo sugerirati da kupe proizvode i usluge. I ti će filmići biti objavljivani ne samo na YouTubeu, nego i na drugim platformama specijaliziranima za svaku branšu industrije.
- Povezivanje s korisnicima dobivat će na važnosti u pogledu izgradnje dobrog ugleda. To će povezivanje provoditi tvitanjem korisnih informacija sljedbenicima na Twitteru i prijateljima na Facebooku, objavljivanjem poruka na grupama na LinkedInu, fotografijama na Pinterestu i drugim.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ovo sve je istinito. također se slažem da internet raspolaže sa puno neistinitih informacija. Ali oglašavanje putem interneta za tvrtke je jako dobro po mom mišljenju… Kod oglašavanja tvrtki na internetu puno se koristi trend internet marketinga. Po meni je to dobra stvar, također i ovo cjelokupno oglašavanje, ali se mora dobro pazirti da sami sebi i svojoj tvrtki ne naštetimo.
Uključite se u raspravu