Piše: Ilija Brajković
Svako aktivnosti i kampanja na internetu mora imati svoj (mjerljivi) cilj. Ukoliko ne mjerimo i pratimo rezultate naših aktivnosti onda nikada ne možemo znati koja od tih aktivnosti nam donosi najbolje rezultate. Još davno je to opisao John Wannamaker: “Half of the money I spend on advertising is wasted; the trouble is I don’t know which half.” Cilj svakoga tko se bavi (internet) marketingom bi trebao biti što preciznije mjerenje aktivnosti kako bi se klijentu postigli što bolji rezultati i ostvarili ciljevi.
Kada govorimo o društvenim mrežama, uvijek govorimo o dugotrajnom procesu i građenju odnosa između tvrtke i pojedinaca. Povrat investicije i konkretno mjerenje konverzija nije za očekivati odmah nakon početka aktivnosti, jer društvene mreže nisu konverzijski medij, nego konverzacijski. To je osobito izraženo u B2B svijetu, gdje nije za očekivati prodavanje B2B usluga u prvim tjednima/mjesecima nakon početka aktivnosti.
Ipak, mjeriti se mora te bi svaka agencija ili sami klijent redovno trebali mjeriti barem osnovne aktivnosti i rezultate kako bi vidjeli donose li njihovi potezi konkretne rezultate. Stvari koje će se mjeriti ovise o samim potrebama klijenta i social media agencije bi trebale zajednički s klijentom postaviti parametre za mjerenje.
Što mjerimo?
Porast broja fanova/followera
Uvijek ćemo tvrditi da broj fanova/followera nije i ne smije biti osnovno mjerilo uspješnosti kampanje. Ali to ne znači da nije ni bitno. Kod nekih industrija (posebno u B2C svijetu) broj fanova može biti jako značajan faktor i predstavljati jedan od osnovnih ciljeva u samom procesu.
Porast interakcija
Jedan od jako važnih pokazatelja kvalitetne komunikacije na društvenim mrežama je i broj interakcija s potencijalnim kupcima vaših proizvoda. Jednostavno rečeno: što više komunikacije, to bolje. Naravno, treba paziti da ta komunikacija ima smisla; objavljivanje slike male mace će vjerojatno povećati broj interakcija, ali tvrtki neće donijeti ništa više od toga.
Doseg oglasa i objava na Facebooku
Više interakcija znači i veći doseg objava. Ukoliko vam (organski) raste doseg objava, znači da se krećete u pravom smjeru.
Broj posjeta na web stranicu
S obzirom da se same konverzije u većini slučajeva ne događaju na društvenim mrežama, nego na web stranici, potrebno je pratiti koliko korisnika društvenih mreža posjećuje našu web stranicu. Preporuča se korištenje UTM kodova kako bi mogli detaljno analizirati s kojih kanala nam dolaze posjetitelji i koje rezultate dobivamo od tih posjetitelja.
Broj upita
Krajnji rezultat svih aktivnosti bi trebali biti upiti za proizvodima ili uslugama. Ukoliko na web stranici imate postavljen Google Analytics i pratite Goals onda bi trebali (zajedno s praćenjem svih linkova putem UTM kodova) imati jasnu sliku koliko posjetitelja društvenih mreža dolazi na vašu web stranicu i ostavlja upite.
Ilija Brajković je partner u agenciji specijaliziranoj za social media i content marketing Akcija. Radio je kampanje za klijente poput Microsofta Hrvatska, Hrvatska lutrija, Renault i Suzuki. Redoviti je predavač na mnogim konferencijama i seminarima u zemlji i inozemstvu, a jedan je od rijetkih domaćih stručnjaka s Inbound certifikatom poznate tvrtke HubSpot.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu