Novo izdanje međunarodnog Heinekenovog komunikacijskog programa When You Drive, Never Drink nedavno je krenulo i u Hrvatskoj. Zvijezda TV reklame bivši vozač i svjetski prvak Formule 1 Nico Rosberg u spotu uspijeva ne podleći pritisku, odlučno naglašavajući da je i jedno pivo previše kada voziš.
Filip Rabuzin, direktor marketinga Heinekena Hrvatska u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o globalnom istraživanju o konzumaciji alkohola koju su proveli, važnosti poruka marketinške kampanje poput ove i kampanje Moderate Drinkers Wanted i kakve su reakcije publike na kampanju.
Kakvi su rezultati globalnoga istraživanja o konzumaciji alkohola u vožnji? što je u njima najalarmantnije?
Budući da je jedan od naših glavnih ciljeva promicanje odgovorne konzumacije, Heineken je prošle godine proveo globalno istraživanja o vožnji pod utjecajem alkohola kako bismo pokušali razumjeti zašto ljudi odlučuju voziti nakon što piju. Kao prvo, rezultati su pokazali da je samo malen broj ljudi (18%) doista svjestan koliko iznosi dopuštena razina alkohola u krvi u njihovoj zemlji. Uz to, jedan od četiri vozača smatra da je u njihovoj kulturi prihvatljivo konzumirati alkohol prije vožnje, dok gotovo dvije trećine (64%) tvrdi da je u redu voziti nakon konzumacije alkohola ako su istovremeno dovoljno pojeli. Naravno da su nam ovakvi alarmantni stavovi dodatan poticaj da promičemo odgovornu konzumaciju i osvijestimo ljude o opasnostima vožnje pod utjecajem alkohola. Ova kampanja jedna je od inicijativa koje konstantno provodimo na tom području.
Ovo je već druga slična kampanja, prva je pozivala na umjerenost u konzumiranju alkohola. Ipak, čudno je vidjeti da se proizvod, u ovom slučaju pivo odbije u reklami?
Podizanje svijesti o opasnostima za druge i sebe prilikom vožnje pod utjecajem alkohola te ostvarivanje stvarnih, pozitivnih pomaka kad je riječ o odgovornoj konzumaciji ostaju glavni ciljevi i dugoročna strategija brenda, ali i održivosti poslovanja kompanije. U potpunosti smo svjesni da nema kompromisa kad je riječ o vožnji i konzumaciji alkohola, odnosno da je u tom slučaju apstinencija jedina opcija. Upravo to poručujemo u ovoj kampanji i na to smo uistinu ponosni. Osim toga, globalno i lokalno ulažemo značajna sredstva, 10% oglašivačkog budžeta brenda Heineken, kako bismo promicali odgovornu konzumaciju te je učinili nečim cool.
Kakve su reakcije publike na taj tip reklame?
Kampanja je izazvala brojne pozitivne reakcije na tržištima, a vjerujem da je tome doprinio upravo ovaj element iznenađenja – u reklami za pivo zaštitno lice kampanje odbija ponuđeno pivo. To je nešto posebno i pokazuje koliko je nama u Heinekenu važno promicati odgovornu konzumaciju. Uz to, vjerojatno je dobroj prihvaćenosti kampanje doprinio i bivši vozač te svjetski prvak u Formuli 1 Nico Rosberg.
Koje su glavne poruke ove kampanje i zašto je baš Rosberg zaštitno lice?
U skladu s dugogodišnjom predanošću kompanije odgovornoj konzumaciji, glavna poruka je nemojte piti alkohol prije ili za vrijeme vožnje. Tu poruku prenosi i sam Nico Rosberg koji nije slučajno izabran. Heineken je započeo partnerstvo s Formulom 1 još 2016., kada je Nico postao svjetski prvak i kada je za sličnu kampanju angažiran legendarni trostruki svjetski prvak Sir Jackie Stewart, pionir koji se zalagao za podizanje sigurnosnih standarda u automoto svijetu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu