Video na zahtjev gotovo pa je zamijenio komercijalnu televiziju. Filmovi i serije danas se gledaju i na mobilnim uređajima, a upravo takva fleksibilnost očito je poželjan moment u konzumaciji. To dokazuju i zadivljujuće statistike rasta ovog tržišta, a one su dobar input i za razvoj platformi koje ovakav način konzumacije sadržaja dižu na novu razinu praktičnosti.
Naglasak kod odabira videa na zahtjev pred klasičnom televizijom je praktičnost te brzina pristupa sadržaju koji te zanima baš u tom trenutku. To potvrđuje i istraživanje Survey Monkeyja koje kaže da su troškovi i praktičnost dva glavna razloga zašto ljudi koriste ‘streaming’ usluge. Više od polovice (58,5 posto) navodi da su streaming usluge jeftinije od kabelske/satelitske televizije.
Nova razina
Upravo na konto tih informacija dolazi do razvoja različitih platformi koje jednostavnost korištenja stavljaju na novu razinu. Nedavno je u Hrvatskoj predstavljena platforma JustWatch. Riječ je zapravo o najvećem međunarodnom streaming vodiču s 20 milijuna korisnika u 57 zemalja.
Hrvatska je na tom popisu od 11. listopada. Priključivanje platformi omogućuju direktnu monetizaciju ‘streaming’ usluge, ali i mogućnost pristupa statistikama o tržištu videa na zahtjev.
Prema izvješću medijskog istraživačkog tijela Europskog audiovizualnog opservatorija (EAO) došlo je do ogromnog rasta usluga videa na zahtjev, koje su prošle godine zabilježile prihod od 14 milijardi dolara (11,6 milijardi eura) u 28 europskih zemalja, a to je u usporedbi sa samo 468 milijuna dolara (388,8 milijuna eura) prije deset godina zbilja zamjetan rast.
Prema podacima britanske grupe Ampere Analysis u 2020. čak 140,7 milijuna europskih potrošača preplatilo se barem na jedan ‘streaming’ servis, što je rast u odnosu na 2019. kada je ta brojka iznosila 103,2 milijuna i 2018. kada je bila još znatno manja i iznosila 73,6 milijuna.
Tko prednjači
Izvješće spomenutog Europskog audiovizualnog opservatorija pokazuje da su globalni predvodnici Netflix i Amazon te da oni ubiru većinu dobrobiti ovog rastućeg tržišta. EAO procjenjuje da je Netflix prošle godine zaradio 6,4 milijarde dolara (5,34 milijarde eura) od svojih 54,4 milijuna pretplatnika u 28 europskih zemalja, što čini punih 55 posto ukupnog europskog tržišta videa na zahtjev. Amazon Prime Video, s 29 milijuna europskih pretplatnika i prihodom od 1,1 milijarde dolara (910 milijuna eura), zauzeo je drugo mjesto i 19 posto udjela.
HBO koji je također popularan u Hrvatskoj broji 1,6 milijuna europskih pretplatnika, što jasno ukazuje na situaciju da se popularnost servisa koji nude video na zahtjev znatno razlikuju od države do države.
U Hrvatskoj je konzumacija digitalnih servisa i videa na zahtjev do izražaja došla naročito u vremenima lanjskog #ostanidoma perioda. U cijelom tom razdoblju došlo je do porasta od 20 posto po broju gledanih minuta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu