Jezikom pitke psihologije pomaže klijente željne promjene. ‘Povećanje financija kao isključivi cilj ne prihvaćam’

Autor: Danica Gršković , 18. siječanj 2024. u 22:00
Sara Peranić/PD

Poduzetnica i socijalna pedagoginja Sara Peranić od bloga pokrenutog 2019. razvila je programe kojima pomaže klijentima promijeniti poduzetnički mindset.

Sara Peranić je socijalna pedagoginja, savjetodavna terapeutkinja, edukantica geštalt psihoterapije te poduzetnica koja je pokrenula blog s idejom približavanja informacija koje su joj pomogle da promijeni život široj publici. Blog je pokrenula krajem 2019., nakon osam godina volonterskog iskustva te raznih edukacija iz domene psihologije i psihoterapije.

Mali koraci za veliki početak
Iako vjeruje da svaka poduzetnička priča počinje puno prije službenog započinjanja karijere, naša sugovornica prisjetila se vlastitih početaka i vremena kada je znala da mora raditi nešto što ima veliki smisao.

“Imala sam te 2019. godine jako puno vremena i volje, a jako malo novca i tehnološke te poduzetničke potkovanosti. Krenula sam besplatno dijeliti sve što sam educirajući se i radeći u pomagačkoj profesiji smatrala korisnim za širu populaciju.

Prethodno sam otišla tri mjeseca raditi u Ameriku kako bih si napravila financijsko zaleđe i zatim 10 mjeseci besplatno radila svaki dan po najmanje osam sati kreirajući gomilu sadržaja iz područja osobnog razvoja kojeg su ljudi mogli pratiti na društvenim mrežama, blogu, podcastu i newsletteru”, priča Sara Peranić.

Nakon 10 mjeseci kreirala je prvu uslugu, program SamopouzdaniJA. Sve što je zaradila investirala je dalje u poslovanje i edukacije (poduzetničke i psihoterapijske). Nakon godinu dana reinvestiranja, prihodi su narasli dovoljno da ma koliko vraćala u poslovanje, ima dovoljno za lifestyle kakav želi, ulaganja, donacije i sve ostalo što joj je važno, a što joj novac omogućuje.

Četiri temeljna modula

Kroz 4-mjesečnu podršku prolaze se 4 temeljna modula: strateško planiranje, poduzetnički mindset, identitet poduzetnika te primjena psihologije u marketingu i prodaji.

Ideja za spajanje poduzetništva i psihologije nastala je vrlo spontano, kada je primjetila da njezini rezultati koji su se značajno isticali na društvenim mrežama i u mentorskim programima koje je tada pohađala nisu slučajnost već posljedica posloženog mindseta.

“Naime, većina ljudi na tržištu danas zna što bi trebalo raditi da bi ostvarili veće rezultate ili brže došli do njih. Ono što ih koči u primjeni je mindset – a upravo to je zahvaljujući mojoj psihoterapijskoj pozadini bila moja jaka strana. Vidim velikog smisla u pružanju podrške ljudima koji razvijaju velike ideje i tako rade pozitivne promjene i u svom okruženju, ali i u široj zajednici”, poručuje Sara.

Mijenjanje kriterija uspjeha
Cilj je poticanje zdravog i balansiranog poduzetništva koji se temelji na osobnom razvoju, rezultira prvenstveno umnom, a onda i vremenskom, financijskom i prostornom slobodom. I dok većina govori samo o financijskoj slobodi, iskustvo je Sari pokazalo da nam niti jedna brojka na računu neće predstavljati zadovoljstvo ako nismo slobodni od straha, stresa, ili nezadovoljstva.

“Moja velika želja, ma koliko utopijski zvučala, jest da postepeno kod pojedinaca mijenjamo kriterije uspjeha te ih prilagodimo osobnim vrijednostima. Kada pričamo o poduzetništvu, onda su brojke neminovno važan parametar uspjeha. No, ono na što se ja snažno usmjeravam u radu s klijentima je način na koji do tih brojki dolazimo. Konstantno povećani stres, nebriga o svom zdravlju, zanemarivanje obitelji, prijatelja i hobija za mene nisu i ne moraju biti cijena uspjeha”, ističe terapeutkinja Sara.

Danas velik broj ljudi “prepisuje” ciljeve, podrazumijevajući da oni žele sve ono što želi većina (jer tako, nesvjesno, nastojimo osigurati pripadnost i podršku okruženja). Poduzetnica Sara pomaže svojim klijentima u pronalasku i jasnom definiranju njihovih ciljeva. Pomaže im da pronađu svoj glas u moru tuđeg mišljenja i shvate što je to što je njima važno i koje ciljeve oni žele ostvariti. Postupno kreiraju strategiju kojom će do toga doći, a onda dolaze do ključnog dijela: uklanjanje mentalnih blokada koje su ih do sada priječile u njihovom ostvarivanju.

“Na sreću, mogu reći da poduzetnici sve više postaju svjesni utjecaja osobnog razvoja na njihov poslovni razvoj, utjecaja uvjerenja, neprorađenih iskustava iz djetinjstva ili trenutačnih privatnih odnosa na njihovo poslovanje, i upravo na tom mjestu se događa ključan dio naše suradnje”, pojašnjava Sara.

10

mjeseci radila je na kreiranju gomile sadržaja iz područja osobnog razvoja

Program ‘PoduzetniJA’
PoduzetniJA je mentorski program za poduzetnike koji žele povećati svoje poduzetničke rezultate u balansu s privatnim životom. Najčešći razlozi zbog kojih se klijenti odluče pridružiti programu jesu: osjećaj preplavljenosti ili pak nezadovoljstva uslijed velike količine rada i stručnosti, a izostanka željenih rezultata, osjećaj stagnacije kada su rezultati kontinuirano dobri, ali ih više ne zadovoljavaju te ne znaju kako skalirati, osjećaj straha, nesigurnosti itd.

Kroz 4-mjesečnu podršku prolaze se 4 temeljna modula: strateško planiranje, poduzetnički mindset, identitet poduzetnika te primjena psihologije u marketingu i prodaji, tako da se jednom tjedno sastajemo i zajedno radimo na njihovim trenutačnim izazovima i blokadama, a pored toga klijenti dobivaju video lekcije i priručnike, te podržavajuću online i offline zajednicu poduzetnika.

Ishodi programa su brojni, a mogu se svesti u tri glavne kategorije: optimizirano poslovanje, jasna i samopouzdana prodaja te osjećaj rasterećenosti, predvidljivosti i uživanja u procesu. Sara naglašava da su kriteriji za ulazak u grupu svake godine sve veći jer joj je važno osigurati visoku kvalitetu rada sa stručnim i strastvenim poduzetnicima koji su spremni na rast i promjenu.

“Klijenti s kojima radim nisu početnici u području osobnog razvoja, prije nego što se meni obrate za pomoć uglavnom su već neko dulje vrijeme radili na sebi na različite načine, no i dalje nisu u potpunosti zadovoljni mjestom na koje su stigli. To su prije svega ambiciozni i uporni ljudi koji su otvoreni prema učenju i rastu, strastveni u onome što rade, vrijedni i ne boje se rada – već rada bez adekvatnih rezultata. Ne radim s klijentima kojima je jedini i isključivi cilj povećanje financija, bez spremnosti na dublji rad na sebi”, objašnjava Sara.

Priča o mindsetu
Klijenti izdvajaju spoj nježnosti i direktnosti, strateškog mozga i vrijednosnog sustava te psihoterapijske pozadine koja Sari omogućuje da radi zaista duboko i sveobuhvatno kako bi željena promjena bila trajna.

“Iz povratnih informacija mojih klijenata kao kriterij zbog kojeg me biraju za mentora izdvaja se autentičnost, odnosno činjenica da sve što pričam prvenstveno sama primjenjujem i živim. Ljudi koji biraju raditi sa mnom često prije nego me angažiraju nekoliko mjeseci prate moj život i rad i uvjere se u to da ne prodajem maglu (iako im to zna biti prva pomisao s obzirom na to da pričam o mindsetu), ne prepričavam savjete američkih mentora koji su neprimjenjivi na naše tržište, već sam prvo samoj sebi izgradila stabilan i profitabilan posao, a tek onda krenula u podržavanje drugih na tom putu”, prepričava Sara Peranić.

Savjeti za one koji teže biti uspješni u poslovanju su da otkriju svoju definiciju uspjeha. Nakon toga da ne slušaju savjet osobe čiji život, odnosno rezultate, ne bi živjeli. I treće, da kao kriterij znanja postave svoje rezultate, a to znači da nam je u današnje vrijeme izrazito puno informacija dostupno pa nerijetko nešto što prepoznajemo podrazumijevamo da znamo. Kada rezultate stavimo kao kriterij uspjeha, tada jasno vidimo što prepoznajemo, a što zaista znamo odnosno primjenjujemo i živimo.

Postoje i mnogobrojni problemi koje ljude koče da bi bili uspješni u poslovanju. Ali odgovor na većinu zapreka je zapravo naša nespremnost na suočavanje s emocijama, ali i novitetima.

“Iz te nespremnosti proizlazi ganjanje ciljeva koji nas dubinski ne ispunjavaju i upadanje u začarani krug ostvarivanja tih ciljeva, konstantnog osjećaja neispunjenosti i jurnjave prema nekom idućem cilju bez da smo u tom procesu prisutni i zadovoljni.

Osim toga, i ostavljanje dojma na drugima umjesto na samima sebi, pa se tako mnogima izvana čini da sve blista, dok se osobe duboko u sebi osjećaju kao promašaj, kao nedovoljno dobri, a opet prestrašeni da ugroze tu sliku koju su izgradili i potraže pomoć. Ne koči nas manjak vremena, već strah od toga s čime bismo se suočili kada bismo imali dovoljno vremena”, zaključuje Sara.

Komentirajte prvi

New Report

Close