Redovita kontrola i mijenjanje ulja imaju velik utjecaj na vijek trajanja motora. Svaki motor troši ulje, a neka normalna potrošnja je do pola litre na 1000 km. Ulje je preporučljivo kontrolirati na ravnoj podlozi kada je motor automobila ugašen. Potrebno je pričekati nekoliko minuta nakon što se motor ugasi kako bi se ulje iz svih dijelova motora slilo u karter te se tek tada može realno izmjeriti količina ulja, pišu Automobili.hr.
Prilikom ulijevanja ulja ne smije se pretjerivati te je najbolje da razina ulja u motoru bude između oznaka “min” i “max”. Kad se u motor ulije malo više ulja nema velike štete jer će se za desetak sati vožnje normalizirati. Međutim, kad se u motor ulije znatno više od maksimuma, dio ulja iz kartera može ući u komoru za sagorijevanje. U komori za sagorijevanje vjerojatno neće nastati veća šteta, ali se mogu uništiti katalizator i lamba sonda.
S druge strane, kad je razina ulja ispod minimuma, nastaje manjak koji se prepoznaje po paljenju lampice tlaka ulja. Kao što smo već napomenuli manjak u motoru je štetan jer se mala količina ulja više zagrijava od normalne količine. Također, kada nema podmazivanja, razvijaju se ekstremno visoke temperature, te nastaje suho trenje koje izaziva taljenje metalnih dijelova motora.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu