Povodom Međunarodnog dana ljudskih prava, Agencija za elektroničke medije (AEM) održala je okrugli stol na temu Rodna ravnopravnost u medijima.
Predočena je rodna analiza vidljivosti žena i muškaraca u središnjim informativnim emisijama najgledanijih nacionalnih televizija u kojoj je zaključeno da Nova TV ima rodno najuravnoteženiji urednički, voditeljski i novinarski tim koji kreira informativni program, sa po 43 posto žena među urednicima i voditeljima, te sa više novinarki (54 posto) nego novinara.RTL televizija je pokazala trend ka povećanju rodne neravnoteže. HTV 1 je također rodno neuravnotežen prema promatranim kategorijama, a zanimljivo je da 2015. tijekom analiziranog perioda nije bilo niti jedne žene urednice, navodi se.
U nastavku je prezentirana i analiza pod nazivom Sterotipovi, konzumerizam i odmahivanje, gdje je pohvaljen "veliki napredak Gavrilovića od jumbo plakata na kojima se poigravalo s kobacicama kao falusnim simbolima među ženskim grudima". Ipak, seksizmi (npr. reklamna kampanja za Polzeline čarape) i dalje dominiraju u reklamnom biznisu i medijima, zaključak je analitičarki nakon raščlanjivanja TV reklama i sadržaja časopisa.
U marketinškim agencijama, gdje su od 60 do 80 posto zaposlenih žene, priznaju kako se "u reklamama često manipulira seksualnošću jer jer seks i ženski atributi uvijek prodaju proizvod" ali ih gotovo polovina ne smatra seksističkima, odnosno ocjenjuju ih pozitivnima ako se time poigravaju "na duhovit i domišljat način". Prezasićenost reklamnim sadržajima u medijima porasla je 15,8 posto pa percepcija reklama ima silazni trend. U medijima više nema onako primitivnih reklama kakvima smo svjedočili prije desetak godina, što se prije svega može zahvaliti nevladinim ženskim udrugama, a i HURA, HND i druge cehovske udruge puno su angažiranije, navodi se u analizi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu