Jedina regionalna gaming liga privukla više od 40 milijuna impresija

Autor: Josipa Ban , 03. srpanj 2022. u 08:30
Neno Hadzihajdic Pvtmole i Luka Crneli - Lavvek/Igor Kralj/PIXSELL

Domaći teleoperater od 2017. godine jedini je na brzorastućem tržištu videoigara.

Gotovo tri milijarde ljudi, točnije 2,96 milijarde, igralo je video igre u 2021., pokazuju podaci portala Statista. Do 2024. istih bi, procjenjuje se, trebalo biti 3,32 milijarde. S brojem igrača rastu i prihodi koji su, prema istom statističaru, 2020. iznosili 179 milijardi dolara, 20 milijardi više nego što se očekivalo.

Video igre su, dakle, vrlo unosan biznis te atraktivno tržište. Da upravo na tom tržištu mogu ojačati svoj brend shvatio je još 2017. A1, jedan od vodećih domaćih teleoperatera. Te su godine, naime, odlučili pokrenuti A1 Adria League, regionalnu esport ligu te su do danas ostali jedina kompanija u regiji koja tako promovira eSport i gejming.

“Budući da je u tom trenutku gejming u svijetu bio u velikoj uzlaznoj putanji, a kod nas u začecima, htjeli smo gejmere iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Albanije okupiti u veliku regionalnu ligu koja će promovirati esport i gejming”, objašnjava Iva Ančić, rukovoditeljica odjela za brend i marketinške komunikacije u A1 Hrvatska.

Pet godina, devet sezona
Liga funkcionira tako da eSport entuzijasti odmjeravaju snage tijekom dvije sezone u najpopularnijim igrama kao što su CS:GO, FIFA, Brawl Stars, League of Legends, Clash Royale…

Osim pokretanja ovog natjecanja, A1 podržava i druga esport natjecanja poput Reboot InfoGamer powered by A1, najveći gaming festival na svijetu te Reboot Online Games Week powered by A1, novo regionalno online događanje posvećeno esportu, gamingu i industriji videoigara.

O uspjehu projekta dovoljno govore brojke. “U prvoj je sezoni nastupilo više od 1200 igrača i odigrano je više od 500 mečeva koji su se mogli gledati na raznim streaming platformama. Tako smo u pet godina i devet sezona ostvarili više od 40 milijuna impresija na različitim društvenim mrežama. U tom je razdoblju više od 13 tisuća igrača odigralo više od 2500 mečeva, a fanovi i gejmeri odgledali su više od 80 tisuća sati originalnog sadržaja”, navodi Ančić.

Ančić

Više od 13 tisuća igrača odigralo je više od 2500 mečeva, a fanovi i gejmeri odgledali su više od 80 tisuća sati originalnog sadržaja.

Najbolji su dokaz uspješnosti projekta sami igrači. Luka Črneli Lavvek u A1 Adria League sudjeluje praktički od početaka, a ovo mu je već šesta sezona u Brawl Starsu i druga za redom pobjeda. Sa svojom ekipom Salada de Frutas zahvaljujući jedinoj esport ligi u regiji, upravo ovih dana sudjeluje na međunarodnom natjecanju Clash of Leagues u Salzburgu.

“Ovakva liga nudi priliku svim novim igračima, koji nisu imali priliku natjecati se u turnirima, da iskušaju različite video igre te oforme svoje ekipe. Također, ova im je liga prilika da na regionalnoj razini pokažu mogu li biti najbolji, a onda nakon regionalne i na europskoj, kao što je Clash of Leagues, gdje se natječu s najjačim ekipama na svijetu”, navodi gejmer Luka Črneli Lavvek.

Koliko su ovakva natjecanja važna za gejmere potvrđuje i Neno Hadžihajdić, poznatiji kao PvtMole, gejmer i influencer, kojeg na YouTubeu prati 140 tisuća ljudi.

“To je jedina liga u regiji te jedina mogućnost za gejmera da postane profesionalni igrač, odnosno da potpišu ugovor za određenu gejmersku ekipu. To je važno za našu regiju jer prije A1 Adria League nismo imali tu mogućnost. Šteta je samo što je to natjecanje još uvijek jedino u regiji”, kaže Neno Hadžihajdić.

Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Da su pojedini igrači doista i profesionalno uspjeli potvrđuju i organizatori natjecanja. “Već u prvoj sezoni nakon pobjede i osvajanje titule najkorisnijeg igrača velikog finala, Toni “Sacre” Sabalić potpisao je za jednu od najjačih League of Legends momčadi Europe, francuski G2 Esports”, kaže Iva Ančić, rukovoditeljica odjela za brend i marketinške komunikacije u A1 Hrvatska.

Također, oboje gejmera slažu se da je pokretanje lige odlična promocija za A1. “A1 je jedan od glavnih motivatora i promotora video igara na našim prostorima. Zahvaljujući njima iz godine u godinu sve smo jači, sve je više igrača i ekipa. Na kraju krajeva već drugi put za redom će ekipa iz A1 Adria League imati priliku predstavljati nas na velikom europskom natjecanju, što je veliki uspjeh za sve naše igrače”, kaže Lavvek.

Obrazovanje igrača
Hadžihajdić dodaje da promocija video igara i organiziranje natjecanja može biti samo pozitivno za A1. Također, navodi, to je osobito važno zato što telekomunikacijske kompanije imaju jednu od najvažniju uloga u kvaliteti i zadovoljstvu igranja videoigara jer o brzini mreže ovisi latencija, odnosno brzina odaziva. A upravo brzina odaziva može imati presudnu ulogu u pobjedi ili gubitku u video ili mobilnim igrama.

Međutim, pokretanjem Adria League domaći teleoperater nije stao samo na promociji esporta i gejminga. Veliki je dio njihovih aktivnosti danas posvećen obrazovanju igrača.

“Kao primjer ću samo spomenuti A1 GameOn podcast, u kojem gostuju razna lica iz svijeta gejminga, te A1 #GamingEDU i A1 #GOAT, naše social media aktivacije koje radimo na A1 Hrvatska YouTube kanalu, u kojima mlade educiramo o game developmentu, odgovornom ponašanju na internetu, ali i odgovornom gejmanju” napominje Iva Ančić, rukovoditeljica odjela za brend i marketinške komunikacije u A1 Hrvatska.

Također, nedavno su u Osijeku predstavili i A1 Gaming Hub, putujuću gejming postaju. Ista je opremljen gejmerskim računalima, Playstation 5 konzolom i mobile gejming kutkom, a cilj je obići sve krajeve Hrvatske.

“Uz samu popularizaciju gejminga i esporta, želimo ujedno i educirati građane o važnosti odgovornog gejminga koje se zasniva na fair-playu i nultoj toleranciji na bilo koju vrstu toksičnosti, govora mržnje ili diskriminaciji”, zaključuje Ančić.

Komentirajte prvi

New Report

Close