Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.
U prethodnom članku, govorili smo o važnosti osobnog brandiranja. Današnji članak bavi se prvim korakom u ovom procesu.
Svrha ovog koraka nije istaknuti vašu titulu, nego u najkraćim crtama oglasiti vaše kompetencije i stručnost. Ovaj korak je izuzetno bitan i zbog toga što svojim sadržajem definira sve daljnje korake u procesu osobnog brandiranja.
Kako bi proces bio jasniji, obradit ćemo ga putem praktičnog primjera. Primjer će biti Mate Matić, programer. Mate se želi probiti kao developer na međunarodnom tržištu rada i usluga. U nastavku ćemo u niz koraka razraditi proces definiranja Matinih kompetencija i obrazložiti svaku od njih. Prvi korak bit će općenita definicija. Ona je polazišna točka od koje krećemo.
1. Mate Matić: autor mobilnih aplikacija
Ovdje je svima otprilike jasno ŠTO radite, ali ne i KAKO radite. Premda je deskriptivna, odudara od marketinškog načela da se u oglašavanju na prvo mjesto stavi korist, a ne funkcija. Dakle, ovo je deklaracija, ali ne i promocija. Vama treba definicija koja će obuhvatiti i što radite, kao i kakvu korist to donosi. Korekcijom dolazimo do sljedećeg koraka, u koji dodajemo korist.
2. Mate Matić: autor mobilnih softverskih rješenja
Umjesto pojma “aplikacija”, koristili smo pojam rješenje, želeći naglasiti kako je Matin posao prije svega u rješavanju problema. Aplikacije koje on izrađuje rješavaju probleme klijenata.
NIŠA – NUŽAN ELEMENT VAŠEG OSOBNOG BRANDIRANJA
Ne zaboravite – definiranjem srži vaše ponude, definirate svoju nišu. Što ako naš Mate Matić npr. želi raditi mobilne aplikacije za arhitekte? Idemo dalje na isti način! Ovo je izuzetno uska niša, i Mate je svjestan da si na ovaj način ograničava publiku. Ipak, upravo takvom definicijom Mate je u boljoj poziciji biti odabran od strane klijenta koji se bavi arhitekturom, nego neki drugi developer “opće prakse”. Za odabir niše uvijek moraju postojati i praktični razlozi, zato vam savjetujem da nišu ne birate “na pamet”, nego da je uskladite s vašim znanjima i stručnošću.
1. Mate Matić, developer aplikacija za arhitekturu
Za dobar branding, u daljnjoj razradi i promociji bi bilo posebno korisno naglasiti činjenice koje potvrđuju Matinu specijalizaciju. Možda je Mate arhitekt koji je diplomirao na FER-u? Čak i ako nema fakultetsko obrazovanje, možda Mate ima niz godina iskustva ili niz aplikacija i preporuka kojima može potkrijepiti svoju ekspertizu? Sve što doprinosi izgradnji slike Mate kao stručnjaka, potrebno je uključiti u promotivne materijale.
Sljedeći korak je definiranje onog posebnog – nečeg što vas ne samo izdiže iznad konkurencije, nego čini posebnim i specifičnim u krugu niše.
2. Mate Matić, developer mobilnih softverskih rješenja za arhitekte
Ključne riječi u ovoj fazi su mobilnost (problem), rješenje (korist) i arhitekti (ciljna skupina). U ovom posljednjem koraku, Mate je bio izuzetno specifičan i fokusirao se na poseban problem s kojim se susreću njegovi klijenti.
Moderni arhitekti koriste se programima i aplikacijama koje (za sada) nadilaze procesorsku snagu mobilnih uređaja. Ovo često puta znači da na teren moraju nositi skupa prijenosna računala ili pak čekati povratak u ured. Naš Mate se zato specijalizirao u izradi “companion” aplikacija, tj. aplikacija koje nadopunjuju funkcionalnost PC aplikacija i dodaju im mogućnost terenskog rada. Arhitekti koji izlaze na teren i daju potvrde o kvaliteti odrađenog posla, ili jednostavno nadziru izgradnju i realizaciju nacrta i planova, posebno će cijeniti činjenicu da više ne moraju čekati povratak u ured da bi u svoj ARHICAD unijeli promjene, već to mogu učiniti na terenu, koristeći Matinu aplikaciju. Po ovoj definiciji, Matini klijenti su arhitekti, građevinska poduzeća i tvrtke za izradu softvera.
Što je sljedeći korak u razvoju vašeg osobnog branda? Saznajte u jednom od naših narednih članaka!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu