Ipak se spajaju njemački Axel Springer i ProSiebenSat. 1

Autor: Marta Duić , 07. srpanj 2015. u 22:01
Poznati izdavač ide novim smjerom

Izdavač Bilda Axel Springer i skupina komercijalnih kanala ProSiebenSat. 1 pokušali su se spojiti još pred desetak godina, no tada ih je spriječio tržišni regulator.

Axel Springer, izdavač najprodavanijeg europskog tabloida Bild i ProSiebenSat.1 koji emitira hit emisije za masovno tržište poput emisije Next Topmodel započeli su se prilagođavati stalnim promjenama na tržištu. Riječ je o sporazum koji će ujediniti Springerov tabloid Bild-Zeitung i novine Die Welt s ProSiebenSat.1 komercijalnim tv kanalima.

ProSiebenSat.1 označava skupinu komercijalnih kanala koji uključuju ProSieben i Sat.1, kao i manju nišu programa poput Kabel Eins Fernsehen i Sixx. Springer je pokušao kupiti ProSieben i prije deset godina, ali taj pokušaj kupnje je bio blokiran od strane regulatora  tržišnog natjecanja i KEK-a, neovisnog regulatornog tijela koje ispituje sve informacije povezane s nacionalnom distribucijom televizijskih programa. 

 

15,9mlrd.

dolara vrijednost je spajanja dviju njemačkih medijskih kuća

Udaljavanje od tiska 
KEK je naime strahovao da će spajanje tih dviju tvrtki imati prevelik utjecaj na javno mnijenje pa su ga zabranili, no sudska odluka koja je nedavno donesena ide u korist spajanja.Ovo udruživanje vrijedit će oko 15,95 milijardi dolara, s time da ProSiebenSat.1 ima vrijednost od oko 9,8 milijardi. Prva vijest o ovom spajanju izašla je u Wall Street Journalu. U tom se tekstu navodi kako još nijedna od tih informacija nije službena te kako se situacija može promijeniti preko noći i da će ova odluka sigurno proći analizu regulatornog odbora. U skladu s modernim medijskim okruženjem i činjenicom da današnji potrošači sve više koriste smartphone i tablete za praćenje i biranje medijskih sadržaja, tradicionalne televizijske kuće poput ProSiebena i RTL-a šire svoje online medijske ponude kako bi se lakše natjecale s miljenicima tržišta Netflixom, Amazonom i HBO-om.

Istovremeno, Springer se također udaljava od isključivo tradicionalnih tiskanih izdanja koja je imao do sada te ide prema digitalnoj proizvodnju sljedeći primjere New York Timesa, News Corpa i ostalih.  Čak su uveli i plaćeni online sadržaj kako bi se nadoknadio pad prihoda u tisku.Za sada niti jedna strana nije dala službene komentare. Iako je prvi motiv ovog udruženja bila potreba za stvaranjem protuteža Bertelsmann SE, ProSieben i Springer sada traže načine da povećaju svoj doseg prema potrošačima koji su okrenuti Google Inc. YouTube i društvenim medijima u potrazi za sadržajem.

Oglašivačka snaga ProSiebena 
Gledajući širu sliku, ovaj sporazum i spajanje ima više smisla u danas nego što je imao prije deset godina, jer su obje tvrtke izgradile dobar posao s godinama, a oglašivačka snaga ProSiebena mogla bi pomoći u zaustavljanju pada prodaje.  Osim toga, Springer je lani osvojio pravnu bitku protiv KEK kada je njemački savezni upravni sud presudio da spajanje ne bi bilo problematično sa medijskog stajališta. Početkom 2014. Springer je kupio postaju N24, koja također proizvodi vijesti  za programe ProSiebenSat.1, Sat.1 i Kabel Eins.Tvrtka Axel Springer je u većinskom vlasništvu Friede Springer, udovice osnivača i vlasnika. Procjenjuje se da je Frieda Sprioger 25. na listi najbogatijih osoba u Njemačkoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close