Piše: kakonaweb.tportal.hr
Autor: Jelena Anić
Jedan od najvažnijih elemenata koje morate upoznati kako bi pratili uspješnost svoje Facebook stranice je pratiti tko su vaši fanovi (potencijalni klijenti) te koje će ih vrste postova zanimati i angažirati. Za potrebe istog služi nam Facebook Insights.
Facebook Insights je alat koji prati statistike vaše fan stranice, koji će vam dati informacije o tome tko je angažiran s vašom fan stranicom i na koji način oni reagiraju na sadržaj koji stvarate.
Slijedi nekoliko korisnih koraka za početnike u Facebook statistikama (Facebook Insights):
1. Kako pristupiti Facebook statistici
Kliknite na tab “See Insights” na vrhu Administratorskog sučelja (Admin panelu) na svojoj Facebook fan stranici.
Učitat će se grafički prikaz ključnih statističkih pokazatelja tj. prva “Insights ploča” – Overview, koji prikazuje promjene broja lajkova u tjedan dana – Page Likes, ukupan tjedni doseg vaših postova – Reach te osnovni prikaz angažiranosti vaših fanova (Engagement), odnosno koliko ljudi je bilo u interakciji sa vašom Facebook stranicom.
2. Lajkovi (Likes)
Ova kartica pruža sve informacije o lajkovima vaše stranice. Kroz tri grafa vidjet ćete rast lajkova svoje stranice kroz određeni period, saznati koliko lajkova ste dobili organskim putem (dakle bez plaćanja oglasa), a koliko ih je došlo oglašavanjem.
Na primjer, Net Likes graf je vrlo koristan jer na jednostavan način daje uvid kada je netko “unlajkao”, tj. prestao biti fanom vaše stranice. Ukoliko vam se broj unlajkova povećava, znat ćete da nešto krivo radite.
3. Doseg (Reach) – broj korisnika koji su vidjeli vašu objavu (preko svog ili News Feeda prijatelja).
Ovdje na jednom mjestu možete vidjeti koliko je Facebook korisnika vidjelo vaše postove, koliko ih je ostvarilo neku interakciju s istima (lajkovi, komentari i podjele), te koliki je ukupan doseg.
Posebno koristan može biti graf – Hide, Report as Spam, and Unlikes koji detaljno pokazuje koliko su vaši fanovi nezadovoljni te zabilježava jesu li sakrili samo jednu objavu ili sve, prijavili vas za spam ili unlajkali čitavu stranicu.
4. Posjete (Visits)
Prikazuje koliku interakciju fanovi ostvaruju sa svim ostalim elementima vaše stranice, poput info kartice, kartice s fotografijama, kada su vas spomenuli u statusu/komentaru…
External Referrers graf će također biti koristan mnogima jer prikazuje koliko je ljudi na vašu fan stranicu došlo s neke web stranice ili nekih od tražilica.
5. Postovi (Posts)
U ovom dijelu uz popis svih objavljenih postova, čije statistike možete filtrirati klikovima ili Facebook interakcijama, vrlo korisne su sljedeće metrike:
When Your Fans Are Online – graf za svih sedam dana prikazuje prosjek kada su vaši fanovi vidjeli bilo koju objavu na svojem timelineu, te po tome možete vidjeti i kada je najbolje vrijeme za objavu.
Post Types – opcija koja uvelike pomaže vama koji tek počinjete s korištenjem Facebook Insightsa. Umjesto pogađanja po različitim vrstama objava možete vidjeti što najbolje “prolazi”, pratite brojke Reacha i Engagementa i nakon par tjedana možete biti sigurni u to kakvu publiku imate te koje vrste objava vaši fanovi najviše vole.
Top Posts from Pages You Watch – jedna je od novijih mogućnosti u Facebook Insightsima, koja omogućuje da pratite i usporedite vaše objave sa objavama Facebook fan stranica sličnih vašoj.
6. Ljudi (People)
Ukoliko želite više informacija o svojim fanovima, pronaći ćete ih ovdje.
Your Fans – Facebook Insights ovdje razvrstava fanove po dobi i spolu te pokazuje iz koje zemlje/grada dolaze vaši fanovi.
People Reached – Svi oni koji su vidjeli vaše objave u zadnjih 28 dana.
People Engaged – Metrika će vam pokazati ostaju li vaše objave u “krugu” stranice ili se šire i do korisnika koji nisu vaši fanovi.
Želite vidjeti detaljniju statistiku vaše stranice?
Skinite svoje podatke klikom na tab Export Data.
Odaberite Page Level Data ili Post Level Data i vremenski okvir koji želite analizirati.
Page Level Data daje ukupne podatke o vašoj stranici, dok Post Level Data pruža podatke o svakom pojedinačnom postu.
Facebook Insights je zaista odličan alat za vođenje Facebook fan stranica te bi bila velika šteta ne koristiti ga.
Obratite pozornost o statistici svojih postova. Uzmite u obzir postove koji su dobili najveći doseg (reach) i angažman (engagement), ali i one koji su dobili najmanji, kako bi bolje planirali buduće postove.
Isprobajte različite formate i gledajte kako to utječe na način na koji ljudi reagiraju. Koristite te informacije da otkrijete ono što vaši fanovi najviše vole, tako da možete učiniti još i više!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu