Instagram će u narednim tjednima vjerojatno početi s objavom prvih oglasa koji će se pojavljivati na sučeljima korisnika. To su iz kompanije čiji je vlasnik Facebook najavili prošloga tjedna, no poručili su kako će takvo oglašavanje uvoditi postupno. Ipak, mnogi oglašivači smatraju da toj platformi još uvijek nedostaje drugih oblika promocije, prvenstveno mogućnost da se individualnim korisnicima dopusti da preko Instagrama monetiziraju vlastite postove. Koncept monetizacije postova na Instagramu našao se u fokusu rasprave na nekoliko konferencija održanih prošlog mjeseca u Sjedinjenim Američkim Državama. “Kada je Instagram spomenuo ideju unovčavanja postova, u publici su se mogli čuti uzdasi”, podsjetio je Cristy Ebert, menadžer za sadržajni marketing u tvrtki Rakuten LinkShare u razgovoru za AdWeek je kazao kako postoji veliki interes za to područje. Blogeri, primjerice, lako mogu promovirati postove na vlastitim stranicama, pa čak i tvitovima na Twitteru putem linkova, a još uvijek ne mogu učiniti isto sa svojim korisničkim stranicama na Instagramu jer ta platforma još ne dopušta dodavanje linkova u opisu ili naslovu fotografija.
Istovremeno, raste broj objava koje su prepune brendova i proizvoda. Korisnici ih objavljuju na slikama gdje primjerice, daju savjete za “izgled tjedna”, ili pak preko slika omiljenog ruža ili najnovije torbe koju svatko mora imati. A sve to naravno zbog reklame. “Za mene je reklamiranje na Instagramu prirodno, jer je to mjesto gdje odlaze potrošači kako bi otkrili nove proizvode”, poručila je Karen Macumber, direktorica marketinga na ShopAdvisoru, koja s izdavačima radi na tome da sadržaj učini “kupljivim”. Ona naime smatra kako je Instagram pravo mjesto za zainteresirati kupca za nešto.
Statične slike se oživljavaju
No, osim preko linkova, još je nekoliko mogućih načina na koje se mogu monetizirati postovi na Instagramu. Tu su i interaktivne slike koje se već sada pojavljuju na platformama poput Facebooka ili Tumblra. ThingLink, usluga koja korisnicima (uključujući mnoge brendove i izdavače) omogućava poboljšati statične fotografije dodavanjem raznih dodataka poput videa, već je primjenjivala takav modele. U jednoj njihovoj studiji koju je napravio Pivot Conference, broj klikova na interaktivne fotografije objavljene na društvenim mrežama, koji su dalje preusmjeravali na određenu stranicu, bio je gotovo 16 posto.
Unovčiti slike i video sadržaje
Međutim, koliko god brojke govorile za sebe, uvođenje ovakvog tipa oglašavanja prvenstveno će ovisiti o tome hoće li ga Instagram prihvatiti. “Ako pogledate što se dogodilo sa Facebookom i Twitterom, možete uočiti kako svi gledaju kako će unovčiti sve što mogu, posebice slike i video sadržaje. Zato bi bilo logično da Instagram također ukomponira to u svoju plarformu”, kazala je Macumber. Ipak, dodala je, svi su još uvijek prilično daleko od njihove strategije.
Slavni obožavaju Instagram
Fotografije iz privatnog života
Instagram je i u svijetu slavnih i bogatih apsolutno najpopularnija aplikacija. Postoje cijele liste slavnih koje ‘obavezno treba slijediti na Instagramu’, a koji redovito stavljaju fotografije ‘iz privatnog života’. Tu postoje serije: od svanih mama i beba, slavnih i njihovih ljubimaca, pregršt fotografija njihovih ormara, kojima zatrpavaju Instagram a potom i medije.
Blogerski alat
Dražestan dojam
Instagram je besplatna i izuzetno popularna aplikacija za dijeljenje fotografija iOS uređaja na društvenim mrežama uključujući Facebook, Twitter, Foursquare, Tumblr, Flickr i Posterous. Funkcionira dvojako: kao fotografski servis i društvena mreža, budući da postoji mogućnost dijeljenja fotografija sa svima. Kako Instagram aplikacija omogućuje upotrebu velikog broja kreativnih filtara za fotografije, a veliki broj njih daje dojam starinskih fotografskih tehnika, izuzetno je popularan alat modnih blogerica kojima tako obrađeje fotografije djeluju ‘dražesno’.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu