Glavna tema drugog dana programa bile su uloge i mogućnosti za napredak žena u različitim organizacijskim strukturama. Otvorila ga je Sandra Švaljek, zamjenica gradonačelnika grada Zagreba. S publikom je podijelila svoje bogato iskustvo rada u znanosti i odnedavno u politici.
Iako prijelaz iz znanstvenog svijeta u politički nije lagan, jedini način razmišljanja koji priznaje je zdrava logika, a ne ona politička ili ekonomska. Stečeni fond znanja iz ekonomske teorije itekako je koristan u upravljanju gradom kao složenim sustavom i nositeljem ekonomske politike. Kada se radi o ulozi žene u poslovnom svijetu, istaknula je da se nikad nije zbog toga osjećala drugačije i da (ne)uspjeh prije svega definiramo sami, a ne u odnosu na to jesu li naši kolege muškarci ili žene. Najveća motivacija u visoko odgovornom poslu su ljudi koji je okružuju i obavljaju svoje poslove s puno entuzijazma i znanja. Ono što je njezina poruka svim ženama u publici je to da iskoriste prilike koje im se nude i da pri tom budu hrabre.
Nakon nje je uslijedio je Jurica Pavičić, profesor marketinga i prodekan s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Njegovo predavanje je naišlo na veliki interes polaznica te zaintrigiralo čak i one koje se ne bave područjem marketinga ili ekonomije. Uz puno dobre energije u dvorani se pokušalo doći do opće prihvaćene definicije marketinga. Polaznice koje su do tada mislile da znaju što je marketing i one koje se nisu toliko bavile s tim područjem, sigurno ga nakon ovakvog predavanja vide u puno širem kontekstu.
Dan je završio panelom koji se bavio vještinama i znanjima žena potrebnim za uspon na hijerarhijskoj ljestvici u poduzećima, izazovi modernog poslovnog okruženja i različite definicije uspjeha. Moderatorica panela je bila Kristina Laco iz Premise, a panelistice žene iznimno uspješnim karijerama: Višnja Božinović, direktorica sektora prodaje i promocije iz Školske knjige; Vera Čubranić, direktorica ljudskih resursa iz TDR-a; Anna Maria Donadić, direktorica Aqua Maris programa iz Jadran Galenski Laboratorija te Marina Tonžetić, direktorica revizije iz Deloittea. Sudionice su se složile u jednom, a to je da su jedine prepreke na koje nailazimo one koje sami i postavimo. S obzirom na to da same imaju iskustva i s promjenama karijera i u rastu unutar jednog poduzeća, pokušao se pronaći odgovor na to koje su univerzalne menadžerske vještine za to potrebne. Upravljanje ljudima i razvoj vlastitih nasljednika, dobra organizacija, inovativnost te hrabrost i odgovornost u donošenju odluka su se kroz razgovor pokazale ključnima.
Zanimljivo je pitanje gdje se točno stječu menadžerske vještine. S jedne strane, nametnuo se odgovor da je to puno više kroz praksu nego kroz formalno obrazovanje, ali s druge strane da sva stečena znanja i iskustva, formalna i neformalna, se mogu itekako dobro iskoristiti ako se na stvari gleda dovoljno široko. Jako važnim se pokazao odnos žena prema novim prilikama koje im se nude i to da je pogrešno ponekad ne prihvatiti nove prilike samo zato što u određenom trenutku žene smatraju da za to ne posjeduju baš sve potrebne alate. Pri tome je svakako važno tražiti povratne informacije od okoline i pronaći balans između podcjenjivanja i precjenjivanja vlastitih mogućnosti. Faktori koji panelistice vide kao put uspjehu su strast i ljubav prema poslu i otkrivanju novih stvari, proaktivnost u rješavanju zadataka i želja za znanjem. Zaključeno je da se pravila igre u poslovnom svijetu za žene i muškarce nisu postavljena toliko različito koliko je različit pristup novim prilikama za napredak te da ženski timovi mogu biti itekako efikasni ukoliko u radu postoji ženska solidarnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu