Danny Searle, potpredsjednik BBDO-a Azija i predsjednik BBDO-a Singapur, proglašen je najboljim australskim kreativnim direktorom od strane vodećeg australskog poslovnog časopisa BRW, a temeljem ispitivanja provedenog među 50 vodećih marketinških direktora u Australiji.
U azijski ured agencije BBDO/Proximity u Singapur dolazi prije pet godina, a godinu dana nakon njegova dolaska BBDO/Proximity je proglašena vodećom azijskom kreativnom agencijom, najučinkovitijom azijskom mrežom te vodećom azijskom digitalnom mrežom. Kaže kako je "gramatiku pisanja" reklama naučio na televiziji i da mu je iskustvo urednika filma pomoglo u svim razvojnim fazama u karijeri, a najviše ga veseli napraviti kreativno rješenje za stroge i konzervativne klijente.
Predlažete ljudima iz struke da crpe kreativnost iz svakodnevnog života (knjiga, glazbe, slikarstva). Implicirate li time da trebaju proširiti opću kulturu ili samo tražiti inspiraciju?
Naš posao je pričanje priča. Priče smo uklapali u komercijalne poruke kako bi bile atraktivnije i više obvezujuće. Najbolji način da skupite zanimljive priče je da živite zanimljivim životom. Razmatrajte drugačija mišljenja, proširite svoje interese i utjecaje ili promijenite uobičajenu rutinu. Ponekad možete doći prosvijetljenja gledajući sebe na drukčiji način. Vaša kultura, krajolik, karakter. To su stvari koje vas čine posebnima. Okruženim smo zadivljujućim i korisnim stvarima. Trebamo se samo naučiti da to primjetimo.
Bili ste član puno profesionalih žirija. Koja su najbolja djela koje ste vidjeli? Jeste li pomislili za neki 'volio bih da je moj'?
Poželio sam da je sve dobro moje, kao i svi suci. Uobičajeno "Volio bih da sam to sam učinio" je glavni kriterij pri glasanju. Imao sam sreće što sam bio član žirija u Cannesu kada su finalisti bili 2 Nike spots, Tag i Shade Runner. Tamo su još bili Levi's Odessy, X Box Life's short i sjajna reklama za zaštitu djece po imenu Real Children Don't Bounce Back – koja se nije uspjela kvalificirati za Grand Prix zbog javne namijene. Volio bih da sam napravio sve od toga. U zadnje vrijeme najbolji uradak koji sam vidio bila je kampanja HBO Voyeur, za koju mislim da je dobila Titanium u Cannesu.
Počeli ste na televiziji kao producent reklama i kasnije ste radili vlastite. Što ste naučili od televizije?
Zapravo sam počeo kao filmski urednik, a to je najbolja vještina koju sam mogao naučiti. Uređivanje je gramatika stvaranja filma. Tamo se miješaju pisanje, režija, gluma, glazba i kinematografija. Tu vještinu koristim svaki dan prilikom pisanja. Dopušta mi da vidim kraj produkcije u glavi prije nego je scenarij završen. Govori mi što trebam, a što ne. Mogu reći da mi je pomoglo u svim fazama karijere do sada.
Postoje li multikulturna rješenja za reklama ili trebaju biti rađene za posebno tržište i publiku?
Rekao bih da se prije radi o svjetonazorima nego kulturi. Ponekad postoje slični svjetonazori u različitim kulturama. Reklame se odnose prema pojedincima tako da je važno poznavati njihove snove, strahove, uvjerenja i potrebe. To nije lagano otkriti. Vrhunski strateg jednom mi je rekao: "Znati je uvijek lakše nego misliti". Smatrao je da u današnje vrijeme postoji mnogo dostupnih podataka pa se zbog toga mnogo ljudi smatra ekspertima. Svatko može braniti svoje mišljenje. Međutim, postoji vrlo malen broj ljudi koji istinski znaju kako ga koristiti. Osmislite novi i vrhunski uvid i već ste na pola puta do odlične reklame.
Vidjela sam na stranicama zabavnog sadržaja da vaša reklama za prezervative 'Protect yourself' još uvijek dobro kotira na ljestvicama. Sviđa li vam se i dalje kao kretivnome direktoru?
Dobro je prošla na natjecanjima, ali dobili smo i nešto kritika. To morate očekivati kada reklamirate takav prozivod. Bez obzira na sve, neki ljudi će se uvijek uvrijediti. Još prije dosta vremena uvidio sam kako su takvi proizvodi lagani za napraviti dobar posao. Lagano je biti na rubu. U današnje vrijeme više me impresionira dobra reklama za nešto poput perilice za rublje ili banke. Nešto što mora proći kroz svu strogost i testiranje klijenta, ali na kraju ispadne sjajno.
Dani komunikacija
Searle dolazi kao predavač
Dani komunikacija, nacionalni festival marketinških komunikacija, koji će se održati u Rovinju, u hotelu Lone, od 16. do 19. svibnja 2013. centralno su mjesto okupljanja domaćih i regionalnih marketinških profesionalaca i komunikatora iz područja tradicionalnog i digitalnog oglašavanja. Promoviraju najbolje marketinške projekte te donose predavanja vrhunskih stručnjaka, među kojima je i Danny Searle.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu