Ikea je rekorder po snazi rasta vrijednosti brenda

Autor: Poslovni dnevnik , 21. svibanj 2014. u 08:00
PD

Tvrtka Millward Brown po deveti put je objavila ljestvicu brendova po vrijednosti: i financijskoj i onoj koju prema vlastitom mišljenju procijeni dva milijuna globalnih potrošača.

IKEA i Movistar europske su tvrtke koje su zabilježile najveće postotke povećanja snage brendova prema devetom godišnjem Millward Brown Optimor BrandZ™ izboru. Švedski trgovac povećao je vrijednosti svog brenda za 61%, na 19,4 milijarde dolara, zahvaljujući snažnoj prodaji u Kini, Rusiji i SAD-u, gdje se nastavljaju širiti. Ikea je dobro plasirana i na globalnoj Top 100  ljestvici. Španjolska Telefonica Movistar porasla za 56 %, na 20,8 milijarde dolara, zahvaljujući investicijama na latinsko-američkom tržištu i poboljšanja gospodarskog stanja u Španjolskoj.

Tržišta se oporavljaju

Softverski div SAP zadržao svoju poziciju broj 1 u Europi s vrijednosti brenda od 36,4 milijarde dolara što je porast od 6%, a Deutsche Telekom je preoteo drugo mjesto BMW-u s impresivnom porasti brenda za 20 posto. L’Oréal se popeo za dva mjesta u odnosu na prošlu godinu pa je sad na petom mjestu, a high-street modni brend Zara je pala za jedno mjesto, sada je na šestom, no bilježi porast vrijednosti brenda od čak 15 posto.

BrandZ ljestvica vrijednosti brenda provodi tvrtka Milliward Brown Optimor na način da kombinira rezultate intervjua s preko dva milijuna stvarnih i potencijalnih potrošača diljem svijeta o tisućama globalnih brendova s rigoroznim financijskim i gospdarskim pokazateljima svake tvrtke koju im rade Bloomberg i Kantar Worldpanel. Ukupna vrijednost 10 najbolje plasiranih brendova u kontinentalnoj Europi porasla je za 19%, što je odraz povratka povjerenja tržišta u nekim europskim zemljama i rezultat rasta tržišta diljem svijeta. Unatoč ovogodišnjem rastu, europski proizvođači su ipak daleko od rezultata iz 2008. godine, odnosno vremena prije krize.

“Ovogodišnji indeks ukazuje na kraj recesije”, izjavio je Nick Cooper, direktor Millward Brown Optimor. “ Dok se kontinentalna Europa podijelila u oporavku (posebno u tvrtke koje imaju jaku izloženost američkom tržištu), ovogodišnji popis pokazuje i koliko je ekonomska i financijska kriza pogodila regiju.

“Iz tog razloga će europski proizvođači imaju puno posla kako bi se vratila na pokazatelje koje su imali 2008, godine”, smatra Cooper. Premda kontinentalna Europa daje doprinosi sa 23% od 100 najboljih brendova , to je značajno manje od pre-recesijskog razdoblja, kada je na popisu najvrednijih brendova bilo njih 28.

Zaključak je istraživanja da veći rast imaju tvrtke koje imaju stvarni upliv u živote kupaca, koje promiču druge vrijednosti osim profita, ali i da europske marke poput Adidasa, BMW-a, Volkswagena imaju jak imidž i snažno uporište u svjetskim tržištima.

Udjel u životu

Uspješna marke kao što su Google (broj 1 brand), Facebook, Twitter i LinkedIn Tencent su više nego samo alat – oni su postali dio našeg života. Osim novih oblika komunikacije oni pomažu organizirati život.

Zanimljivo je da se u ovaj trend plasirao brend Nike, koji je iz kategorije sportske odjeće prešao u brend koji postao “dio života” . Svrha je važnija od profita pokazuje istraživanje: marke koje kupcima nude ono “nešto više” od puke vrijednosti robe na tržištu imaju blju poziciju.

Primjerice Pampers, koji promiče zdravstveno skbr o majkama i djeci, imao je porast vrijednosti brenda  za 10 % na 22,6 milijarde dolara. Dove , koja je i dalje naći ogroman uspjeh na poleđini svog “ stvarne žene “ filozofije , ima potpuno vrijednost od 4,8 milijarde dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close