HURA presudila oglasima Jane, Tele2 i Tomata

Autor: Nikolina Buljan (VLM) , 21. svibanj 2012. u 09:25

Odluka iz HURA-e donesena je nakon završetka prikazivanja sporne Tomato reklame, a iz TELE2 tvrde da nisu ni dobili obavijest da reklamu trebaju mijenjati

Kako se ne bi “zamaglile oči” roditeljima, Hrvatska udruga reklamnih agencija (HURA) predložila je Jamnici da preprave reklamu Jana Junior u dijelu u kojem se o toj vodi govori kao najboljoj vodi za djecu. Na tu činjenicu HURA-u je upozorila Mila Jelavić, pravobraniteljica za djecu. No što ako se reklama ne izmjeni?“Ako se ogluše možemo podnijeti prijavu inspektoratu ili se može podnijeti tužba. Naša prijava inspektoratu se ipak ozbiljnije promatra i ima veću vrijednost od prijava građana, no naravno, svatko je može podnijeti”, komentira Kamilo Antolović, predsjednik Suda časti HURA-e.

Završena kampanja
Osim Janine reklame na dnevnom redu Suda časti našle su se i reklame Tele2 i Vipnetova Tomato reklama na koje je zamjerke imala Agencije za elektroničke medije. Tako je “Tomato brutalna tarifa” i gluma popularnog Ante (Emir Hadžihafizbegović) u pojednim scenama okarakterizirana kao nasilna te se navodi kako prosječan potrošač može te scene percipirati kao odobravanje ili poticanje na nasilje pa se sugerira da se reklama izmijeni. No, Tomato ipak neće imati što izmjeniti jer “rok trajanja” te reklame prošao. “Spomenuta kampanja je završila i ne prikazuje se više”, kaže Martina Rizman Matić iz odjela za odnose s javnošću Vipneta.

Pravobraniteljica za djecu negodovala je protiv Jamnice u kojoj se njihova voda reklamira kao najbolja za djecu


Tele2 nije obaviješten
Treća po redu osuđena reklama jest ona mobilnog operatera Tele2 gdje ovca Gregor psuje uz prigušeni zvuk. “Dio poruke Tele2 nije u skladu s odredbama Kodeksa (čl. 2. Pristojnost i čl. 5. Istinitost) te preporuča oglašivaču ispravak u dijelu gdje se obradom zvuka kod prosječnog potrošača narušavaju standardi pristojnosti te se izostavljanjem i dvosmislenošću iste može navesti na krivi zaključak”, stoji u odluci Suda časti. Hoće li Tele2 izmijeniti reklamu za sada još nije poznato, jer iz te kompanije kažu kako nemaju informacije o donesenoj odluci. “Tele2 nije zaprimio nikakvu obavijest od HURA-e te nije ni na koji način upoznat sa slučajem koji navodite”, stoji u odgovoru koji smo dobili od Valentine Junaci, Voditeljice odnosa s javnošću Tele2.Bitno je spomenuti i to da za razliku od prve dvije spomenute reklame, Tele2 reklama nije proizvedena u Hrvatskoj već se cijela serija reklama s ovcom Gregorom preuzima je iz matične baze u Švedskoj gdje ih je izrađuje tamošnja agencija Forsman & Bodenfors, što znači da je ta reklama već prikazivana i na stranim tržištima. Prilagodbu za hrvatsko tržište za Tele2 obavlja tim Bruketa&Žinić.

Roditelji se žalili
Također, to nije prvi put da je Sud časti HURA-e reagirao na reklame koje se prikazuju u hrvatskim medijima. Za primjer, prošle godine donijeli su odluku kojom nalažu da se uklone reklame MakroMikro “Jedemo krizu k'o malu djecu” koja se nalazila u neposrednoj blizini dječjeg igrališta te reklame kladionice Super Sport koje su se nalazile na dječjoj opremi Taekwondo kluba Osvit. Za obje reklame prijavu je podnijela pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić koja je u oba slučaja reagirala nakon što je dobila pritužbe na reklame od roditelja. Poznat je i prošlogodišnji slučaj zabrane reklame Croatia osiguranja “Sreća u nesreći” koju je prvo zabranila Hanfa, a poslije je svoj sud donijela i HURA. Zamjerka reklami bila je to što se aludiralo na konkurente kada se govorilo da je CO jedini pravi izbor dok drugi svoje klijente “preveslavaju i vozaju”. Odmah nakon odluke Hanfe i HURA-e, reklama se vratila u izmijenjenom obluku bez spornih poruka. S obzirom da u HURA-i tvrde da reagiraju na svaku prijavu, pitanje koje se postavlja jest zašto se češće ne donose mjere protiv oglašivača kada postoji cijeli niz reklama koje na primjer svojim kupcima poručuju upravo ono na što HURA upozorava, a to je da se izbjegavaju teško dokazive stavke poput- naš proizvod je najjeftiniji, najpovoljniji… Predsjednik Suda časti Kamilo Antolović objašnjava kako oni odluke ne donose češće jer je oglašavanje specifična djelatnost koju je teško pratiti. “Ni nadležne organizacije nisu osposobljene za provedbu propisa te na kraju ni potrošači nisu baš aktivni u svojim inicijativama glede kršenja propisa”, govori Antolović.

H&M kampanja

Ispričali se, pa što?
Kamila Antolovića, predsjednika Suda časti HURA-e, upitali smo što se događa onda kada je javnost svjesna kako neka kampanja nepovoljno utječe na razmišljanja potrošača, reakcije od strane regulatora tržišta izostanu, a oglašivač se, također svjestan situacije, samo ispriča. Kako primjer uzeli smo H&M-ovu kampanju za kupaće kostime koja zadnjih dana puni medijske stupce zato što njihov model Isabeli Fontana svojom pretjerano preplanulom puti izaziva zgražanja. Nakon reagiranja dermatologa diljem svijeta, H&M se ispričao objasnivši kako im nije bila namjera nikoga potaknuti na opisana ponašanja (odlazak u solarij). Nije li to samo dobra reklama za H&M ako se pročuje o njihovoj kampanji, a oni je ne povuku s tržišta već se samo ispričaju? “Nije po definiciji”, odgovara Antolović, “Komunikacija treba stvarati pozitivne stavove primatelja, u suprotnom imate štetu. Pojednostavljeno, bolje je da za vas nitko ne zna, nego da netko zna da imate loš proizvod. Isprika do neke mjere ublažava štetu koju je takva kampanja stvorila”, smatra Antolović.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Odličan marketing! Napraviš upitnu reklamnu kampanju, provokacijom podigneš malo na noge regulatorna tijela i dobivaš ekstra reklamu po medijima besplatno. Svi se fokusiraju na – proizvod. Čak i oni van ciljanog tržišta. Dobar posao.

New Report

Close