Nakon dvodnevnih intenzivnih radionica koje su se krajem studenog održale u Hotelu Kaj u Mariji Bistrici, potpisan je prvi etički kodeks za influencere. Kodeks je potpisalo devet hrvatskih influencera i time su postali prva svjetska generacija “dobrih influencera” odnosno prvi “The Good Influence Movement” influenceri uopće. Svečano potpisivanje održalo se u zagrebačkom hotelu EsplanadE i tako je globalna inicijativa Marine Orsag zaživjela u praksi. Nika Ilčić, Fran Lauš, Alma Bunić, Matea Frajsberger, Jelena Marković, Ana Ude, Mario Roth, Leon Zrile i Marina Orsag ambasadori su projekta, vesele se svojim društvenim odgovornostima i nadaju da će im se uskoro pridružiti još puno influencera.
“Ponosna sam što je ovaj projekt ne samo uspio okupiti influencere na radionicama već ih i oduševiti na svim razinama. Jedva čekam da nas bude puno u “vojsci” dobrih influencera kako bi što bolje, jače i šire mogli donositi pozitivu i mijenjati naš svijet u boljem smjeru”, ističe Marina Orsag.
MOTIVACIJA I OBVEZA
Na radionicama se, uz stručnjake, prolazilo kroz edukacije o etici, društvenoj odgovornosti, fact checkingu i ostalim stvarima bitnima za javni utjecaj. Na samom predstavljanju osim pokretačica, predstavili su se i Ilija Andabak iz hotela Kaj, Mateja Frajsberger i Jelena Marković.
“Ovaj set edukacija je jedan od korisnijih i važnijih programa kroz koje bi svi influenceri trebali proći. Vjerujem da svi mi želimo pozitivno utjecati na mentalno zdravlje i da prenosimo pozitivne poruke i doprinosimo rješavanju važnih društvenih problema˝, ističe Marković.
Inače, The Good Influence Movement motivira i obvezuje influencere da se posvete odgovornom društvenom djelovanju i pozitivnom društvenom utjecaju kroz proces certificiranja koji će uključivati edukaciju u područjima psihologije, sociologije, etike i javne komunikacije. Pokret će imati i skupinu stručnjaka koja može pružiti podršku, interpretaciju te dodijeliti ili oduzeti certifikat influencerima.
Prema podacima Hype auditora, vrijednost influencerskog marketing i dalje raste – od 2019. godine do danas porasla je u svijetu sa 6,5 na 13,8 milijardi dolara. To dokazuje da se brendovi više ne bi trebali premišljati o korištenju influencera u svojoj promociji, već da bi trebali biti njezin sastavni dio.
U godini koja je pred nama ‘social commerce’ otvorit će nove mogućnosti za sponzorirani sadržaj. Brendovi će se fokusirati na izgradnju dugoročnih odnosa, nano i mikro influenceri dobit će na snazi, a ‘computer generated imagery influenceri’ (računalno stvorenom grafikom) privući će više pažnje. Premda virtualni influenceri možda nisu stvarni, njihov utjecaj definitvno jest, a primjere dobre prakse donose brendovi poput UGG-a, Prade i Diesela.
STALNA POTREBA
Za očekivati je i nastavak trenda da zaposlenici postaju influenceri zbog stalne potrebe za autentičnim sadržajem. Brendovi poput H&M-a i Starbucksa već su svjesni da kada zaposlenik podupire brend, potvrda njegove poželjnosti ili kvalitete čini se iskrenijom, što ima veću snagu nego kad netko radi plaćenu promociju.
Iako su nekad brendovi izbjegavali zadiranje u političke ili društvene teme, danas to nije slučaj. Potrošači podržavaju one brendove koji stvarno djeluju, a influenceri na temelju toga pažljivo biraju s kim će surađivati. Zbog toga će u 2022. godini influencer kampanje biti pune autentičnih influencera koji zastupaju jednakost i promoviraju dublje poruke, poručili su prvi hrvatski i svjetski ‘dobri’ influenceri.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Znači sad dok nekog nažicaju ručak ili čiste gače na to će platiti porez, ko i svi ostali normalni radni ljudi.
Uključite se u raspravu