Hrvati i kava vole se javno

Autor: Agencija VLM , 25. listopad 2012. u 12:13
PXL

Hrvati su lani za kavu dali 640 milijuna kuna, što nije neobično kad se zna da je prosječna potrošnja po glavi stanovnika 5,1 kilogram godišnje.

Hrvati i kava vole se javno i to nije nikakva novost. No, da je ta ljubav snažna i trajna, pokazuje i istraživanje agencije Gfk prema kojem Hrvati prednjače u svijetu po kavi koju popiju tijekom godine dana.

Prema  International Coffee Organisation (2010), svjetska godišnja potrošnja kave po glavi stanovnika iznosi prosječno 4,8 kg. Prosjek je u Europskoj uniji je 5,8 kg, a u Hrvatskoj je to, prema procjenama, 5,1 kg po glavi stanovnika.

Od ukupnog novca utrošenog na kavu koja se konzumira u kućanstvu, u 2011. godini potrošeno je oko 640 milijuna kuna na kave, od toga 431 milijun na mljevenu i kavu u zrnu (tzv. tursku kavu), 95 milijuna na instant, a 114 milijuna na mikseve.

Kada se usporedi potrošnja kave (na razini polovice godine), vidi se da, u odnosu na prvu polovicu 2011., u 2012. pada volumen u turskoj kavi, ali vrijednost time nije pogođena zbog povećanja prosječnih cijena po kojima kućanstva kupuju mljevenu kavu i kavu u zrnu.

Potrošnja instant-kave bila je smanjena posljednjih nekoliko godina, međutim u prvoj polovici ove godine bilježi i količinski i vrijednosni oporavak, dok su miksevi u padu.

Mljevena kava i kava u zrnu raste na račun drugih kategorija pića, unatoč smanjenoj potrošnji stalnih kupaca ove kave. Konzumna kava rasla je na račun instantnih vitaminskih napitaka, juiceva i coffee mikseva, a njoj su udio "uzimali" radleri, čajevi i bezalkoholna gazirana pića. Radleri nisu očigledan konkurent kavi, ali su prijetnja svim kategorijama pića jer određeno kućanstvo raspolaže s određenom količinom novca pa kada se dio novca daje za kupovinu radlera, ostaje manje za kavu, napominju istraživači.

Kupci instant-kave u prvoj su polovici godine povećali svoja izdavanja na mikseve, 'tursku' kavu, bezalkoholna gazirana pića i mineralnu vodu. Nakon duljeg vremena stagnacije, instant-kave su napokon u zelenom: rasle su na račun drugih kategorija pića, kao i zbog povećane potrošnje stalnih kupaca instant-kave. Miksevi padaju zbog smanjene potrošnje stalnih kupaca ovog segmenta te zbog migracije kupaca u druge kategorije pića: radlere, čajeve, instantne vitaminske napitke i mljevenu kavu i kavu u zrnu.

Komentirajte prvi

New Report

Close