FOTO: Neobičan novozagrebački hotel planira širenje u Sloveniju, Austriju i Njemačku

Autor: Domagoj Puljizović , 25. svibanj 2024. u 10:34
Vlasnicu Mirjanu Sović oduševili su luksuzni hoteli za mačke u Singapuru/Željko Hladika/PIXSELL

Mirjana Sović spojila je ljubav prema životinjama s iskustvom u biznisu i otvorila smještaj za čuvanje mačaka koji je u pet godina ugostio 2319 četveronožnih gostiju.

Dok smo ulazili u Royal Cat Hotel za čuvanje mačaka u vlasništvu Mirjane Sović, sada smješten u novozagrebačkoj Odri, a prije toga u Dugom Selu, prvo što smo čuli nije bilo mjaukanje, već cvrkutanje ptica.

Mačke unutra, mirno su šetale i udobno ležale u bijelom i čistom prostoru. Vole slušati ptice jer ih opuštaju, kazala nam je Sović, poduzetnica rođena u Slavoniji. Završila je medicinsku školu u Njemačkoj i kratko radila u struci da bi glavninu profesionalne karijere provela u automobilskoj industriji.

Prije nego što se 2019. godine u potpunosti profesionalno odlučila posvetiti tuđim kućnim ljubimcima, radila je kao generalna upraviteljica za start-up Ride Car. “Dva desetljeća provela sam, mogu slobodno reći, u muškom poslu. Na tim pozicijama bili su većinom muškarci i konkurencija je bila stvarno oštra.

Kao ljubiteljica životinja, dugogodišnja volonterka i vlasnica nekoć šest, a sada tri usvojene mačke, znam koliki je problem kad putuješ, nekome ostaviti mace na dva-tri tjedna. Za mene nije dolazilo u obzir da ih dajem na privatno čuvanje jer sam dobro upoznata s takvim iskustvima.

Ideja o franšizi na stolu

‘Priča o hotelu proširila se jer nam ne dolaze isključivo klijenti iz Hrvatske, već i inozemstva. Dolaze iz Amerike, Kanade, Azije. Razmatram opciju franšiznog poslovanja’, kaže Sović.

Oduševili su me luksuzni hoteli za mačke u Singapuru pa sam prvi takav odlučila otvoriti u Hrvatskoj. Dala sam otkaz i upustila se u poduzetničke vode. Kolege u uredu su mislili da sam ‘prošvikala’ od brojki, leasinga i vozila kad sam im na pitanje ‘pa gdje ćeš’, odgovorila ‘idem čuvati mačke’, kazala je Sović.

Ubrzo je shvatila da se odrekla direktorske pozicije, službenog auta, dobre plaće i ostalih pogodnosti da bi čuvala mace, istaknula je. Tada je sebi rekla: “Ako mi to donosi mir i sreću, ostalo nije važno”. Otkaz je dala u veljači, a već do početka lipnja poslovnu ideju pretočila je u djelo.

Pionirski biznis
“Dala sam gas, razvila poslovni plan i osmislila apartmane za mace po vlastitoj zamisli. U hotel sam postavila kamere da klijenti u bilo kojem trenutku mogu uživo vidjeti sve prostorije u kojima njihovi ljubimci borave. Smještaj je potpuno transparentan. Vlasnici mačaka vide kad osoblje dolazi na posao, koliko boravimo sa životinjama i kako se odnosimo prema njima”, pojasnila je.

Poslovni prostor za tada pionirsku djelatnost na domaćem tržištu bilo je iznimno teško pronaći, priznaje. “Gdjegod sam došla, naišla sam na predrasude da takav posao nije higijenski. Razmotrili smo mnogo opcija da bi idealan prostor na kraju pronašli u Dugom Selu. Tkogod uđe u naš hotel, uvjeri se da je to zaista spa za mačke, da u njemu nema neugodnih mirisa i da dlake ne lete posvuda”, naglasila je Sović.

Hotel danas broji četiri zaposlenika, a mačke su pod video nadzorom 24 sata dnevno. Tu je i alarmni sustav, senzori za vodu, plin, vibraciju stakla, dok zaštitarska tvrtka po noći ophodi hotel/Ž. Hladika/PIXSELL

Od države je za pokretanje tada jedinstvenog i neobičnog paušalnog obrta dobila 50 tisuća kuna. “Ostalo sam uz pomoć bivšeg supruga financirala iz svojih sredstava. Ukupan iznos pokretanja hotela na kraju je daleko premašio dobiveni poticaj i uspeo se na oko 300 tisuća kuna. Stvari za mačke danas su iznimno skupe, bilo da je riječ o hrani, održavanju, igračkama ili pak grebalicama, penjalicama i apartmanima za mačke koje sam dala izraditi po narudžbi”, rekla je Sović.

U biznis je ušla s kolegicom Rahelom Cvitković, također strastvenom volonterkom i ljubiteljicom mačaka. “Od 2022. otkad je hotel postao jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću, stopostotna sam vlasnica firme, a dotad smo dijelile poslovanje. Prije dvije godine prešli smo u jednostavni d.o.o. jer smo ušli u sustav PDV-a i počeli poslovati bolje”, kaže.

Royal Cat Hotel danas broji četiri zaposlenika. Rade u parovima, u dvije smjene. “Po zimi ne radimo sve, ali u proljeće, ljeto i do kraja godine, potrebni su nam svi. Radno vrijeme hotela je od 0 do 24 prema narudžbi klijenta. Angažirali smo i zaštitarsku tvrtku koja po noći ophodi hotel, a tu je i alarmni sustav, senzori za vodu, plin, vibraciju stakla”, nabraja Sović.

Prosječni mjesečni troškovi poslovanja Royal Cat Hotela iznose 8000 eura, otkrila nam je. “Prostor hotela unajmljen je na više od pet godina, a tu su i režije, troškovi i plaće. Od šestog do devetog mjeseca troškovi su puno veći zbog struje, klime, mačjeg pijeska i mačje trave kada imamo puno više mačaka. To je špica sezone kod nas i tad smo krcati do krova”, rekla je poduzetnica.

8

eura mjesečni su troškovi rada Royal Cat Hotela

Projekt Udomi macu
U pet godina poslovanja, hotel je ugostio 2319 mačaka, a lokacija na Odri ukupno ih može primiti 90. Najveći broj mačaka u apartmanima odsjeda preko ljeta, krajem sedmog i polovicom osmog mjeseca. “Najviše smo uslužili 69 mačaka odjednom, a u zajedničkom prostoru u Dugom Selu u jednom trenutku smo na zajedničko druženje pustili njih 50”, napomenula je Sović pa naglasila da je čistoća prostora apsolutni prioritet njezinog poslovanja.

“Poslujemo samo s vlasnicima čije su mačke cijepljenje i kastrirane. Prostor mora uvijek mirisati na cvijeće, sve mora biti uredno i čisto. Kod nas nema zajedničkih WC-a, zajedničkih apartmana i hrane. Drukčije od toga bilo bi neodgovorno prema vlasnicima”, naglasila je Sović.

Ponosna je i na projekt Udomi macu koji je pokrenula prije pet godina, a putem kojeg je dosad udomljeno 26 mačaka. “Royal Cat Hotel ne bavi se samo vlasničkim macama. Projektom Udomi macu spajamo tvrtke i privatne osobe tako da netko od njih postane sponzor na minimalno šest mjeseci jednog ili više apartmana. Sponzori dobiju posebnu mjesečnu cijenu, povoljniju od dnevne, u koju je uključeno sve, pijesak, hrana, mačja trava, videonadzor.

U te apartmane dolaze mace iz udruga koje nisu našle vlasnika već neko vrijeme. Očišćene su od parazita, zdrave, cijepljene. Dolaze u apartman, mi ih oglašavamo i udomljavamo, a sponzor plaća mjesečno do udomljenja. Kad se ta maca udomi, na njezino mjesto dolazi druga, a mi biramo udrugu kojoj ćemo pomoći.

S projektom smo krenuli 2019. godine, odmah nakon otvaranja hotela, a naš najveći sponzor dosad bio je Konzum. Donirali su hranu za šest mjeseci, vodili marketing i organizirali nagradnu igru što je bilo zaista odlično. Neki sponzori žele ostati anonimni što je također opcija. Naravno, uvijek tražimo nove”, naglasila je Sović.

U VIP apartmanima koji su veći, istodobno može biti smješteno četiri do pet mačaka istog vlasnika, a u manjima tri do četiri. “Ukupno imamo 30 apartmana, a preko ljeta možemo postaviti mobilne apartmane, koje mičemo kad prođe sezona”, dodaje.

Stroga pravila – ‘U hotel za mačke smiju samo cijepljene i kastrirane životinje, prostor mora uvijek mirisati na cvijeće, sve biti uredno i čisto. Kod nas nema zajedničkih WC-a, zajedničkih apartmana i hrane. Drukčije od toga bilo bi neodgovorno prema vlasnicima’, kaže vlasnica Mirjana Sović/Ž. Hladika/PIXSELL

Upiti iz inozemstva
Iako prva s idejom hotela za mačke na domaćem tržištu, Sović ne misli da je bolja od konkurencije. “To ne mogu procijeniti, klijenti mogu. Imamo odlične ocjene, komentare i klijenti nam se uvijek vraćaju. Jedini smo koji nude transparentan smještaj. Trebaš imati hrabrost i pustiti ljude da te cijeli dan promatraju na tvom poslu, kao u Big Brotheru”, rekla je.

Želite li mačku u Royal Cat Hotelu ostaviti na čuvanje tjedan dana, za uslugu ćete platiti 140 eura, 20 po danu. “Što je boravak dulji, cijena je niža. Prosjek čuvanja maca je od sedam do deset dana, no imamo i dugoročna čuvanja gdje su mace kod nas i više od godinu dana. Sveobuhvatan manji mjesečni smještaj koji uključuje mokru i suhu hranu, pijesak i svježu mačju travu iznosi 320 eura, a veći stoji 360 eura. Veterinarski troškovi se dodatno računaju. Detaljan popis usluga zainteresirani mogu potražiti na našem webu i Facebooku”.

Prije četiri mjeseca, Sović je dobila ponudu iz Srbije za franšizno poslovanje, a nedugo nakon toga zakotrljale su se i ostale ponude, otkrila nam je. “Kad smo se preselili počeli su pristizati i drugi upiti, iz Slovenije, Austrije i Njemačke. Priča o hotelu proširila se jer nam ne dolaze isključivo klijenti iz Hrvatske, već i inozemstva. Dolaze iz Amerike, Kanade, Azije. Razmatram opciju franšiznog poslovanja, no mislim da ću se teško odvojiti makar i pola dana od posla koji trenutno radim”, priznala je poduzetnica.

Komentirajte prvi

New Report

Close