Dominacija SUV-ova na globalnom tržištu automobila danas je već toliko "zacementirana" da nema nijednog ozbiljnijeg proizvođača koji bi u utrku s konkurencijom pokušao uči bez svog primjerka. U želji da nadmaše rivale, ali i svoje prijašnje terenske perjanice tvornice automobila na ulice "izbacuju" sve jače i robusnije modele, a rujan je i na domaće tržište doveo baš jednu takvu premijeru.
Cilj je biti vodeći
Peugeot je u hrvatskim salonima upravo krenuo s prodajom najimpozantnijeg SUV u svojoj ponudi – modelom 5008 sa sedam sjedala. Vodstvo francuske kompanije ne krije da upravo ovim modelom želi osvojiti znatne tržišne udjele diljem svijeta. "Cilj je postati vodeće vozilo u segmentu velikih SUV-ova sa sedam mjesta u segmentu C", stoji u najavi izlaska njihova suvremena terenca na hrvatski asfalt.
191 tisuća
kuna početna je cijena benzinske izvedbe Active 1,2 PureTech
U nastavku najave svoje najveće perjanice, u Peugeotu će se odmah pohvaliti kako je 5008 s međuosovinskim razmakom od 2,84 metara najprostraniji SUV u svome segmentu. Ukupne duljine 4,64 metara, znatnih je 19 cm veći od novog Peugeota 3008 i 11 cm od svog prethodnika. Dodatna duljina, kažu u Peugeotu, pogoduje unutarnjoj prostranosti, čime je optimirana učinkovitost konstrukcije. "Novi 5008 zasigurno je SUV, ali je inovativan zahvaljujući jedinstvenoj konfiguraciji na tržištu koja obuhvaća: tri zasebna jednaka sjedala u drugom redu, sklopiva i podesiva po duljini i nagibu; dva zasebna i sklopiva sjedala u trećem redu koja se mogu izvaditi; najveći obujam prtljažnika u kategoriji sa 780 dm3 prema normi VDA 210 (1060 l)", stoji u specifikacijama.
Robusni SUV dostupan je u četiri razine opremljenosti: Active, Allure, GT Line i GT. Ta je oprema za novi 5008 usklađena sa strategijom koju je marka razvijala posljednjih 10 godina. U ponudi je s početnom cijenom od 190.828 kuna na benzinskoj izvedbi Peugeot 5008 Active 1,2 PureTech 130 S&S te s cijenom od 201.715 kuna na dizelskoj izvedbi Peugeot 5008 Active1.6 BlueHDi 120 S&S. Dostupan je s benzinskim motorima 1.2 PureTech 130 S&S i 1.6 e-THP 163 EAT6, te dizelskim 1.6 BlueHDi 120 S&S, 2.0 BlueHDi 150 S&S i 2.0 BlueHDi 180 S&S.
Svemirska unutrašnjost
Na sigurnosti i sustavima pomoći pri vožnji nije se, čini se, štedjelo. Tu je, među ostalim Advanced Grip Control s funkcijom Hill Assist Descent Control koja olakšava vožnju po strminama, sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti, rano upozorenje na nadolazeći sudar te onaj za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake. Automobil također upozorava vozača na nedovoljnu pažnju, prepoznaje prometne znakove ograničenja brzine, a modeli s automatskim mjenjačem imaju i prilagodljivi tempomat s funkcijom "stop".
Uz aktivni sustav za nadzor mrtvog kuta, 5008 je opremljen i Visio Parkom (360° kamera) + Park Assist, za pomoć pri parkiranju straga . Unutrašnjost ovog automobila posebna je priča, a prvi dojam može se opisati jednom riječju – svemirska. Najzaslužniji za to je Peugeotov i-Cockpit® najnovije generacije, suvremeni, u samoj kompaniji kažu gotovo futuristički koncept, a sve se vrti velikog dodirnog zaslona od 8" s hvaljenim digitalnim prikazom u visini očiju visoke razlučivosti, do 12,3" s posebno kreiranim animacijama. Na sigurnosti i sustavima pomoći pri vožnji nije se, čini se, štedjelo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu