Posve novi Citroën C4 na prvi je pogled izuzetno neobičan automobil. Ovaj francuski proizvođač u potpunosti je transformirao svoj poznati model pretvorivši ga u crossover. Ali, ne bilo kakav.
Njegov dizajn sve je samo ne tipičan i u pravu su svi koji smatraju da je prilično hazarderski. Bilo kako bilo, jedno je sigurno – novi C4 ne može ostati neprimijećen. Sviđale vam se ili ne, njegove upečatljive linije svakako privlače pažnju.
Udobno nenapadan
No, od vizualnog dojma puno je važnija činjenica da je ovaj C4 prilično uvjerljiv automobil kad je sama vožnja u pitanju. Prije svega, izuzetno je lako upravljiv, udoban i nenapadan, kako se, uostalom i očekuje od istinskog Citroëna. Mekan ovjes i novi, inovativni amortizeri jamče putnicima vrlo komfornu vožnju, pohvalno “upijanje” nesavršenosti na podlozi i na kraju vrlo lagodan osjećaj putovanja.
Kad je prostranost kabine u pitanju, zamjerki nema, a sama sjedala u tom su smislu jedan od najvećih pluseva jer su vrlo udobna, ali i lijepa. Naravno, zbog padajuće linije krova na stražnjoj klupi ipak je nešto manje prostora za glavu, a takva konstrukcija nameće i potrebu pažljivijeg ulaska i izlaska automobila.
Dizajn interijera na prvu je vrlo dopadljiv i odmjeren, a kao posebnost se ističu poseban pretinac i držač za tablet na suvozačkoj strani, ali i mnoštvo pretinaca na samoj centralnoj konzoli.
Volan je “nepravilnog” oblika, ali prilično dobro “leži” u rukama, a pritom je u vožnji dovoljno precizan i pouzdan. Instrument ploča izazvala je dosta kritika budući da nije raskošna kako je to danas običaj u automobilskoj industriji, no sama na nju neke posebne zamjerke nemam jer služi svrsi kada se naviknete na nju.
No puno više navikavanja treba za head-up display jer C4 nažalost ne nudi opciju njegova zatvaranja, a kako je površina tog ekrana prevelika, zna odvlačiti pozornost u samoj vožnji. Što se materijala u kabini tiče, sve je korektno iskombinirano, makar dojam kvare plastični dijelovi.
Razigran, ne i nabrijan
Novi C4 testirali smo u izvedbi SHINE PureTech 130 S&S EAT8 koja, dakle, dolazi s trocilindarskim benzincem s najvećim okretnim momentom od 230 NM pri 1750 okr/min i automatskim mjenjačem s osam brzina. Riječ je o prilično uglađenoj mašini čije su reakcije razigrane, ali, naravno, ne i sportski nabrijane.
Novi C4 zato će dovoljno žustro odgovarati na pritiskanje papučice gasa, ali nagle nalete snage ne treba očekivati. Uostalom, ovaj automobil nije ni namijenjen onima koji žele obarati brzinske rekorde jer je riječ o obiteljskom modelu čiji je imperativ upravo lakoća upravljanja i udobnost u vožnji.
Treba napomenuti da zbog svoje konstrukcije i blagog naginjanja novi C4 nije preporučljivo naglo voziti kroz zavoje, u tim situacijama ruka i terperament vozača trebaju biti mirni i sabrani. Krstarenje mu daleko najbolje stoji, na otvorenoj cesti njegovi aduti najviše dolaze do izražaja.
U gradskom prometu okretnosti mu ne nedostaje, može se solidno manevrirati i u užim ulicama i po tom pitanju zamjerki nema. Što se potrošnje tiče ona se tijekom sedmodnevnog testa kretala između 8 i 9 litara, ali napominjem kako se automobil nije štedjelo.
Što se naprednih sustava tiče, njih u novom C4 ne manjka – testni model, među ostalim, ima Active Safety Brake 2.0 opciju, paket Park Asist Vison 360, nadzor mrtvih kutova, adaptivni regulator brzine s funkcijom Stop & GO i prošireno prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu.
U testnoj verziji sa svom dodatnom opremom i davanjima novi C4 stoji 208.182,00 kuna na što Citroën Hrvatska nudi besplatnu registraciju i pet godina jamstva i servisiranja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu