Zagrebačka agencija Grizli komunikacije odradila je uspješnu kampanju za Most nezavisnih lista, najveće iznenađanje parlamentarnih izbora. O pojedinostima smo popričali s Thomasom Bauerom, kreativnim direktorom agencije
Novinar i aktivist
"Suradnja Grizlija i Mosta zapravo je započela slučajno, iako smo direktor agencije Tomislav Čehulić i ja itekako zainteresirani za politiku. Tomo je godinama za Radio 101 izvještavao iz Vlade i Sabora, a ja sam prilično poznat kao aktivist te sam se čak okušao kao političar na lokalnoj razini, Grizli kao agencija vrlo je malo radio poslove za političke stranke i tijela državne ili lokalne uprave. Jednostavno, nismo bili povezani s pravim ljudima i nismo se profilirali u tom smjeru. Znali smo da je Most prilika da se dokažemo", kaže Bauer, javnosti poznat i kao istaknuti član BBB-a koji javno istupa protiv čelnih ljudi Dinama i HNS-a.
19saborskih
mandata izborili su kandidati Mosta
"Prvi put smo se sastali s Mostom jer smo poznavali neke ljude koji su volonterski radili za njih. Odmah im se svidjelo to što čuju od nas, shvatili su da znamo dosta o politici i tržišnim komunikacijama. Vrlo brzo smo se dogovorili i bili nježni kada je u pitanju cijena. Most nije HDZ ili SDP, a najviše su nas nasmijale priče kako iza Mosta stoji krupni kapital", nastavlja Bauer. Napominje da je Grizli drugačija agencija zato što, unatoč nevelikom broju zaposlenih, rade i PR i oglašavanje, kao i komunikaciju na društvenim mrežama. Po potrebi rade i medijski zakup, što su ovog puta učinili za Most, a bave se i organizacijom manjih evenata. Tako su Mostu organizirali i izbornu noć u zagrebačkom restoranu Rougemarin. Možda i najveća profesionalna satisfakcija ove kampanje bila im je pohvala novinara da im nikad nije bilo lakše i ugodnije odraditi izbornu noć.
Rast kao izazov
"Kada govorimo o kampanji, u trenutku prije našeg angažmana započeo je rast Mosta u anketama. To je za agenciju uvijek najveći izazov jer nije lako održati taj trend. Bez sumnje, mi smo u tome uspjeli, u nekih pet tjedana Most je samo nastavio rasti i na kraju postigao iznenađujući rezultat. Naravno, zasluge niti približno nisu samo na Grizliju, ali može se reći da smo mi zanatski i strateški odradili dobar posao. U PR dijelu komunikacije, bilo je važno čuvati Most i njegove lidere od pokušaja prljave kampanje i krizno komunicirati. Vrlo brzo smo oponentima pokazali da će bilo kakvi napadi biti kontraproduktivni za njih. Javnost je vjerovala našim demantijima i porukama. Ali nekako je lakše kada radiš s ljudima koji su doista pošteni i bez mrlja". kaže Bauer.
U suradnji s volonterima iz Mosta su radili na organizacijskoj strukturi komunikacijskog dijela kako bi povećani interes medija i javnosti održali na toj razini. Velike zasluge za rezultat Mosta nose upravo ti volonteri, ljudi koji su uložili svo svoje slobodno vrijeme. "Kad je u pitanju oglašivačka kampanja, najvažnije je bilo glasačima vratiti vjeru u politiku i političare. Uspjeli smo u tome. Dosta ljudi nije ostalo kod kuće već je izašlo i glasalo", ističu u Grizliju. Poruka je bila pomalo neobična za hrvatsku političku komunikaciju, glasila je: "Ako vam je ovih 20 godina bilo dobro, znate koga ćete birati. Ako nije, birajte Most". U jednoj poruci željeli su reći da ovo do sada nije bilo dobro, da ima nade za drugačiju politiku i da je upravo Most ta nada.
Poruka je nastala nakon dugih razgovora s kandidatima Mosta. "Bila je netipična za hrvatsku političku kampanju, baš zato nam se i svidjela. Osim toga, Most je imao sićušan budžet i morali smo ići s nečim upečatljivim i emotivnim, a ne s ispraznim obećanjima, bombastičnim frazama i blještećim dizajnerskim rješenjima. Ta je poruka zapravo nit vodilja koja sublimira ono što je projekt Mosta bio od samih početaka, još kada je nastajao kao reakcija na lošu politiku u lokalnim sredinama poput Metkovića, Omiša, Tompojevaca, Gradeca i drugih gradova i sela", zaključio je Bauer.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Samo naprijed, za nekonvencionalne rezultate potreban je i nekonvencionalan pristup.
Svaka čast i samo naprijed!
Uključite se u raspravu