Gotovo 80 posto sadržaja koji se danas stvara nema važnost

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 17. svibanj 2016. u 22:01
Shagorika Heryani, donedavna šefica digitalnog marketinga telekom kompanije Airtel

Došlo je do prezasićenja, u moru ekonomski bezvrijednog sadržaja postalo je izuzetno teško kupiti nečiju pažnju, a upravo to je ono što marketinški stručnjaci žele dobiti.

Gotovo 80 posto menadžera vodećih tvrtki diljem svijeta smatra da će u sljedeće dvije godine digitalne tehnologije zahvatiti i temeljito izmijeniti njihov gospodarski sektor, zaključak je prošlotjedne konferencije Od digitalnog marketinga do marketinga digitalne ere u organizaciji Visokog učilišta Algebra.

Istovremeno, tek 50 posto kompanija ima definirane i razrađene digitalne strategije pa se s pravom može reći kako se pred njima nalaze poprilični izazovi. Jedna od predavačica i sudionica konferencije bila je Shagorika Heryani, indijska konzultantica koja se do nedavno nalazila na čelu odjela digitalnog marketinga četvrte najveće svjetske telekom kompanije Airtel. Heryani je istaknula da su s najvećim preprekama suočene zapravo one kompanije koje su do sad bile dio tzv. klasične ekonomije i koje se teško prilagođavaju kolaborativnoj ekonomiji.  

"Kolaborativna ekonomija predstavlja trgovinu s ljudskim licem, mjesto gdje su poveznice među ljudima izuzetno važne i gdje se vjeruje tuđem mišljenju i recenzijama – odatle potječu uspjesi tvrtki kao što su Airbnb ili Uber koje se zasnivaju na povjerenju korisnika", pojasnila je. Dodala je i da se danas stvara toliko sadržaja da gotovo 80 posto nema nikakvu ekonomsku vrijednost ili ga nitko ne čita pa je izuzetno teško kupiti pažnju, a upravo je to ono što marketinški stručnjaci žele. Dosadašnje metode ne funkcioniraju pa je povjerenje potrebno promišljeno stjecati. Koje se metode pri tome pokazuju najpropulzivnijima, a koje su sasvim pogrešne, Heryani je u razgovoru otkrila Poslovnom dnevniku.

Duži niz godina u području marketinga bilježite isključivo uspjehe. U čemu je vaša tajna?
Vodim se vrlo jednostavnim pravilom – stvaranjem pozitivnog utjecaja na svijet i stavljanjem profitabilnosti u središte poslovanja. Moj je posao pomoći tvrtkama da izgrade vlastiti kultni brend koji će opstati i u budućnosti. Takvi brendovi imaju i visok društveni utjecaj te konstantno privlače pažnju kupaca. 

S obzirom na vaše iskustvo u digitalnom marketingu, koja biste načela uspješnog poslovanja izdvojili kao najvažnija?
Za početak najvažnije je shvatiti zašto je vaš proizvod važan, a ne što on predstavlja. Važno je osvijestiti koja je šira društvena dimenzija svake kompanije pa u skladu s time komunicirati s potrpšačima. Kao drugo, izdvojila bih podatke koji su temelj uspjeha u digitalnom svijetu. Većina kompanija, čak i onih vrlo uspješnih, ne razumiju koliko se kvalitetnih informacija može dobiti iz podataka, korisnih u izradi personalizirane marketinške strategije. Također, čak 90 posto poslovnih subjekata, bilo velikih bilo malih, ne razumije ulogu društvenih medija koji su krucijalan dio svake dobre strategije. 

Koje bi onda, s druge strane, bile najveće marketinške pogreške?
Strah od eksperimenata. Pilot programi idelani su za testiranje i ispitivanje uspješnosti jer su brzi i jeftini, ali tradicionalni pristup poslu i strah koče nove ideje. Još jedan od razloga svakako je opsjednutost tehnologijom što za posljedicu ima udaljavanje od potrošača. Drugim riječima, ne bismo trebali zaboraviti umjetnosti marketinga. 

Koliko marketing utječe na životne navike potrošača?
U digitalnom se svijetu marketing oblikuje prema potrošačima i njihovom ponašanju, a ne obrnuto. Primjerice, potrošači koriste društvene medijske platforme, a podaci koje ondje ostave služe nam za kreiranje marketinškog puta koji trebamo slijediti.  Tako su, recimo, brendovi koje možemo vidjeti na Snapchatu u SAD-u izvrstan primjer ponašanja razvijenog pod utjecajem konzumerističkog načina života. 

Koji su najveći nedostaci na trenutnom tržištu digitalnog marketinga?
Za progresivne i fleksibilne trgovce zapravo nema nedostataka. Rekla bih da živimo u čudesnom vremenu. Količina infomacija o potrošačima kojima raspolažemo, kao i kontekst njihove kupnje, zajedno s zaista kreativnim platformama mogu postati vrlo uzbudljivo iskustvo. 

Kako biste opisali budućnost digitalnog marketinga?
Nitko ne može precizno predvidjeti što nas u budućnosti očekuje. Jasno je da je na planu interneta stvari (IoT) ili live streaminga smjer kretanja vrlo jasan, no koliko će brzo brendovi i potrošači regirati na tržine promjene – ostaje nam vidjeti.

Povezali Aritel i Mancherster Utd.

Možete li izdvojiti marketinšku kampanju uz koju ste posebno vezani?

Do 2013. sam bila voditeljica digitalnog marketinga Bharti Airtel, treće najveće telekomunikacijske kompanije na globalnoj razini, koja je tada među prvima u Indiji uvela korištenje brendiranog video sadržaja u stvarnom vremenu. Tako smo sponzorirali Manchester United znajući da su naši korisnici iz Afrike i Azije veliki ljubitelji sporta. U jedan lik smo povezali Aritel i Manchester te ga putem videa plasirali diljem društvenih medija, neposredno prije i nakon nogometnih utakmica, što je privuklo pažnju potrošača.

Komentirajte prvi

New Report

Close