Još prije dvije i pol godine, točnije 5. studenog 2009. bio je gotov i odobren finalni dizajn novog Golfa. Mnogi će s pravom prigovoriti da se tek malo razliku od prethodnika i da više izgleda kao redizajn nego potpuno novi model, no to je tradiconalna Volkswagenova politika koja međutim ima vrlo dobru prođu kod kupaca – do sada na svijetu prodanu čak 29 milijuna Golfova. Golf dakle, uvijek mora izgledati Golf i biti prepoznatljiv izdaleka.
Prepoznatljiva niska maska
Tako i sedma generacija automobila koji je stvorio kompaktnu klasu nosi prepoznatljivu nisku prednju masku s velikim svjetlima, središnju bočnu liniju koju presjecaju blatobrani, a straga snažan, debeli C nosač. Takav bezvremenski, bezklasni dizajn čini Golf trajnom vrijednošću što potvrđuje njegova visoka vrijednost na tržištu rabljenih automobila. No klasičan dizan u ovom slučaju skriva i neke značajne promjene. Nova je platforma duža, a međuosovinski razmak povećan gotovo šest centimetara pa su prednji kotači primjerice, 43 milimetara pomaknuti unaprijed. To je smanjilo prevjese, ali i pozitivno utjecalo na vozne osobine. Baš kao i reduciranje ukupne mase za prosječno 100 kilograma – 40 kg na motoru, 26 kg na prijenosu snage, 37 kg na karoseriji i 6 kg na elektrici… Uz odličnu aerodinamiku zbog toga je Golf VII 23% štedljivji pa već i s osovnim TDI motorom prosječno troši samo 3,8 l/100 km dok osnovni benzinski motor (TSI) troši 4,9 l/100 km. Golf BlueMotion, koji će kasnije stići na tržište, trebat će samo 3,2 litre goriva na 100 km što bi trebalo biti najmanje u segmentu.
U ponudi dva benzinca
Ponudu motora u konačnici će činiti dva benzinca, svaki u dvije verzije – 1.2 TSI sa 85 i 105 KS te 1.4 TSI sa 122 i 140 KS. Manji 1.6 TDI razvijat će 105 i 110 KS, a veći 2.0 TDI 150 KS. Na zavojitim cestama Sardnije imali smo prilike isprobati zasad najsnažniji benzinski i dizelski motor (dok ne stignu GTI i GTD). Maleni 1.4 TSI vrlo je živahan u vožnji, naročito uparen s fantastično brzim DSG mjenjačem te ostavlja dojam gotovo sportskog automobila. Iako je sa 150 KS 2.0 TDI snažniji i po performansama brži, njemu više odgovara ležernija vožnja. Takav dojam prožima i čitav automobil i to ponajprije zbog manjka povezanosti s cestom iako su sve komande vrlo precizne. Ovjes konstrukcijski nije mijenjan, ali je zanimljivo je VW izradio drukčiji, 11 kg lakši ovjes za motore slabije od 122 KS. Interijer je odlično ergonomski riješen, premda nam se čini da ima nešto manje prostora za glavu. No kvaliteta izrade je sjajna, a Golf VII prvi puta nudi touch-screen zaslon, kao i atomatsko kočenje u slučaju opasnosti. Svaki Golf VII serijski će biti opremljen sa sedam zračnih jastuka i ESP-om, dnevnim svjetlima, klima-uređajem, el. prozorima, središnjim zaključavanjem i disk kočnicama na sva četiri kotača. Zanimljivo je i to da se u Njemačkoj cijena nije značajnije mijenjala u odnosu na Golf VI.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu