Unatoč krizi i sve manjim budžetima koje kompanije izdvajaju za reklamiranje, marketinško tržište u Hrvatskoj i prošle je godine bilo poprilično živo. Bilo je tu dobrih i zabavnih kreativnih uradaka koji su postigli željeni efekt, ali bilo je i onih koji su iritirali i samom svojom pojavom.
Kako se takvih nitko ne sjeća prerado, nekoliko marketinških stručnjaka upitali smo da nam otkriju svoje favorite među reklamama u prošloj godini. Kamilu Antoloviću, direktoru marketinške agencije K&K Promotion, protekla je godina u Hrvatskoj obilovala dobrim kreativnim rješenjima, posebno u području TV oglašavanja. Ipak, među njima je najradije izdvojio televizijski spot "Nacionalnog programa sigurnosti u prometu".
"TV spot, koji se još uvijek emitira, sjajnom parodijom na lajkanje i besplatno telefoniranje, snažnim prijenosom emocija preko djece kao modela, na efektan način pokazuje način kako spasiti živote – kad voziš ne pij!", priča Antolović.
Nikola Žinić, direktor agencije Bruketa&Žinić OM, kao najbolji prošlogodišnji reklamni uradak u Hrvatskoj izabrao je pak reklamu Moron/Kreten/Debil za BonBon. Reklama je to koja se može vidjeti u kinima prije početka prikazivanja filma, a ista je osvojila i Nagradu X na festivalu IdejaX u kategoriji najbolje reklame na telekomunikacijskom tržištu.
Copyji za mušku publiku
"Na sjajan način privlači pažnju u kinima i koristi sjajan 'insight' ako vam zazvoni mobitel usred kina. Ima i malo provokacije koja je po mjeri", smatra Žinić.
Unexovom je timu pak produkcijski impresivna bila Diners/Oryx James Bond reklama. "Iako nije bilo velike kreativne ideje, redatelj je ovdje napravio sjajan posao", smatra Kruno Serdar, kreativni direktor Unex grupe.
Kako kaže, u sjećanju mu je ostala i reklama iz Erste serija s djedom-milijunašem iz San Pedra, prvenstveno zahvaljujući maestralnoj glumi Radka Poliča.
"Osim ove dvije upečatljiva je svakako bila i Bnet & Mickey Benetti koliko zbog fino pogođenog humora, toliko i zbog odlične glume Dušana Bućana kojem uloga odlično 'leži' i zapravo nosi cijelu priču", kaže Serdar.
A osim impresivnih režijskih i glumačkih ostvarenja, za oko mu je zapelo i nekoliko odličnih "copyja". "Igrom slučaja svi su namijenjeni muškoj ciljnoj skupini, poput onog za Epimen – tisuće zadovoljnih ku*aca te oglasa u muškom wc-u na hokejaškoj utakmici za Pan pivo – držiš palicu i čuvaš pak", ističe Serdar. Nešto impresivnije od domaćih, možda su ipak bile one inozemne. Malo tko je ostao imun na "dramatičnu" TNT-evu gerila kampanju, a skok Felixa Baumgartnera iz svemira donio je Red Bullu impresivnih šest milijardi dolara prihoda od reklama što samo za sebe govori o uspjehu cijele kampanje.
TNT poziva na uključivanje drame
"Teško je u moru sjajnih rješenja, a opet respektirajući čitav niz mogućih kriterija odlučiti se za najbolji uradak – tv spot u svijetu. Ipak, izdvajam TV spot za TNT iz više razloga. Prije svega paralelizma radnje, integralnosti događanja i same poruke kao nove ideja i napokon sjajnu realizaciju kaosa u komunikaciji usluge koja se oglašava", kaže Antolović dok je Žinić kao najbolju reklamu izvojio "I am Mumbai" za mumbajške novine Mumbai Mirrors. Ova reklama koju je režirao Abhinay Deo osvojila je i prestižnog Zlatnog lava na međunardnom festivalu u Cannesu 2012. što je svojevrsni marketinški Oscar. "Puno emocija i na sjajan i relevantan način prenosi poruku ljudi. Tako rijetka kampanja za tiskani medij", objašnjava Žinić.
Najduhovitija mu je pak bila reklama "A bear rug" za francuski Canal+. "Izvrsna dosjetka i sjajan uvid. Zabavna reklama. Sjajna režija", komentira. Za Serdara je najbolji oglašivački doprinos u prošloj godini definitivno dao Red Bull. Kako kaže, energetsko piće koje ima razvijeniji svemirski program od većine svjetskih nacija napravilo je mali korak u istraživanju svemira, ali ogroman skok u svijetu oglašavanja. Osim toga, dojmila ga se i Procter&Gamble reklama 'Best Job' povodom olimpijskih igara u Londonu 2012.
Sjajna strategija i egzekucija
"Umjesto pokazivanja sportaša, pokazali su njihove majke koje su najtežim poslom na svijetu omogućile da izrastu u vrhunske atlete. Svaka scena potcrtava jedan osobni odnos, a sve zajedno dojmljiva je oda majkama i majčinstvu, što je ujedno i njihova ciljna skupina", kaže Serdar."Najučinkovitija kampanja po meni je "Michael" – PS3 Long Live Play. Sjajan uvid u potrošača, sjajna strategija i egzekucija", zaključuje Žinić.
TV spot sa parodijom na lajkanje na efektan način pokazuje kako spasiti živote- kad voziš, ne pij
Kamilo Antolović, K&K
Dojmila me se P&G-jeva reklama 'Best job'. To je oda majkama i majčinstvu, što je i njihova ciljna skupina
Kruno Serdar, Unex
Najbolja je reklama 'I am Mumbai' Abhinaya Dea za mumbajške novine. Tako rijetka reklama za tiskani medij
Nikola Žinić, Bruketa&Žinić OM
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu