Razvijen u duhu 17 godina dugog iskustva u automobilskom sportu i s genima jakog konceptnog automobila od 508 KS, prvi cestovni Polestar automobil je stigao i zove se jednostavno Volvo S60 Polestar.
„Napravili smo automobil, kojeg kao istinski automobilski entuzijasti, zaista želimo voziti. Ovo je pravi automobil za vozače koji uz već standardno vrhunska podvozja modela S60 donosi i dodatne mogućnosti. A sve zahvaljujući našem iskustvu i tehnologiji preuzetom iz automobilskih natjecanja. Dobili smo izvrsne pohvale na račun konceptnih modela C30 i S60, tako da smo vrlo sretni što možemo predstaviti i naš prvi produkcijski automobil. Ovo je važan korak naprijed i nagovještaj uzbudljive budućnosti,“ napominje Christian Dahl, direktor kompanije Polestar.
Australija kao probno tržište za limitiranu seriju
Limitirana proizvodna serija razvijena je najprije za tržište Australije, a prvi automobili će kupcima biti isporučeni već u lipnju ove godine. Predstavljanje automobila na ostalim tržištima i dalje se razmatra, a sve će ovisiti od odgovora kupaca u Australiji.
„Australijsko tržište sportski nastrojenih automobila je uvijek bilo jako. Oduševljeni smo što našim kupcima možemo ponuditi ovaj automobil koji će poremetiti odnose u svom segmentu. Polestar je napravio odličan posao, te od ionako vozački zabavnog Volva S60, napravio istinski automobil za vozače,“ ističe Matt Braid, direktor Volvo Cars Australija.
Opsežan razvoj podvozja od strane vozača utrka
Ključ razvoja novog Volva S60 Polestar bio je opsežan rad na dotjerivanju podvozja tijekom kojeg se prešlo tisuće testnih kilometara diljem Europe: od brzih njemačkih autocesta, preko zavojitih puteva na jugu Španjolske, do zaleđenih cesta Švedske. Uz to, iskusni Robert Dahlgren, vozač Volvo Polestar Racing odjela, bio je važan dio razvojnog procesa.
"Volvo S60 Polestar je automobil na koji sam zaista ponosan. To je prvi produkcijski automobil kojim se približavamo običnim vozačima. Uzeli smo najbolje komponente serijskog S60 T6 modela i S60 Polestar koncepta, te stvorili automobil koji će svakom entuzijastu izvući osmijeh na lice. No, zauzvrat u pitanju je i automobil za svakodnevnu vožnju. To je prema mom mišljenju, odlična kombinacija glavnih Volvo i Polestar karakteristika – sigurnosti i performansi,“ istaknuo je Dahlgren.
Vrhunska tehnologija s trkališta
U razvoju ovog automobila veliku su ulogu imali zaposlenici Polestar-a koji su primijenili svoje vrhunsko znanje. Volvo S60 Polestar svoju tehnologiju dijeli s trkaćim Polestar automobilima, odnosno posjeduje Öhlins amortizere, vrhunske kočnice i istančan ovjes.
Razvijen je i novi paket aerodinamičkih dodataka koji uključuje prednji splitter, stražnji spojler i difuzor, razvijen u Volvo zračnom tunelu.
Polestar je poradio i na T6 turbo šestcilindarskom benzincu koji je dodatkom većeg turbo punjača, novog intercoolera, sportskog ispuha i doradom upravljačke elektronike ojačan na 350 KS (257 kW), te nudi preko 500 Nm okretnog momenta. S njime surađuje šeststupanjski automatski mjenjač koji posjeduje launch control sustav, a snaga se šalje na sva četiri kotača.
Performanse su očekivano vrhunske, pa tako ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina „zauzdana“ na 250 km/h
Tehničke specifikacije
Performanse
0-100 km/h – 4.9 sec
Maksimalna brzina – 250 km/h (limitirana)
Motor
6-cilindara, redni T6, 2953 ccm
257 kW (350 KS) pri 5700 o/min
500+Nm pri 2800-4750 o/min
Maksimalan broj okretaja u minuti 6500
Polestar softwer motora
Novi Borg Warner turbo
Novi intercooler
2.5" ispušni sustav od nehrđajučeg čelika sa 3.5" završetcima ispušne cijevi.
Podvozje
Polestar Öhlins, podesivi amortizeri
Sportske opruge, 80 posto čvršće od serijskih
Unaprijeđeni stabilizatori, veze i uporišta
Gume 235/40R19, Michelin Pilot Super Sport
Polestar naplatci, 8×19" ET51
Masa
1.684kg – kao i standardni S60 T6 R-Design
Pogonski sustav
AWF21 automatski mjenjač
Launch control
Modificirani softver mjenjača za brže izmjene stupnjeva prijenosa
Modificirani sofver pogona na sve kotače, za veći priliv snage na stražnje kotače
Kočnice
Naprijed:
336×29 mm ventilirani diskovi
Jurid 958 performance kočione pločice
Otraga:
302×22 mm ventilirani diskovi
HP2000 Brembo performance kočione pločice
Aerodinamički dodatci
Polestar prednji spliter
Polestar spojler na poklopcu prtljažnika
Polestar difuzor
Interijer / eksterijer
Polestar umetci u vratima
Polestar oznaka na maski hladnjaka
Polestar oznaka na poklopcu prtljažnika
Polestar ručica mjenjača
Polestar oznaka na poklopcu motora
Polestar limited edition pločica na vratima i upravljaču
Crna kučišta vanjskih retrovizora
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu