Vodeći svjetski mediji počeli su mijenjati princip naplate oglašavanja na svojim digitalnim platformama: napuštaju naplatu po klikovima (CPC) ili pak po učestalosti pojavljivanja same reklame na portalu te prelaze na trošak po satu (CPH).
Plaća se ovisno o tome koliko dugo je čitatelj proveo na njihovu oglasu. Potkraj svibnja takav je način naplate oglasa najavio Financial Times (FT). Zanimljivo je da se taj poslovni model u Hrvatskoj primjenjuje već dugo. Možda je on najočitiji u sustavu marketinga virtualne valute Vingd, kojom se mogu plaćati sadržaji na internetu. Tako putem Vingda možete gledati utakmice HNL-a i Lige prvaka, pristupiti premium poslovnim informacijama, gledati televiziju i sl.
10oglašivača
koristi novi način plaćanja oglasa preko Vingda u Hrvatskoj
"Vani se sad razvija svijest da bi oglašivači mogli plaćati oglase i prema vremenu koje korisnici provode na njima. Ne više samo prema broju impresija i klikova. Na toj je hipotezi Financial Times kreirao oglašivački model. A mi ovdje u Hrvatskoj imamo barem 10 velikih oglašivača koji već godinama plaćaju oglase prema vremenu koje korisnici provode na njima, kod nas na Vingdu. Od Agrokora do Hrvatske lutrije, Fine, Dukata, HTC-a i drugih", objašnjava Majana Havranek, partnerica u Vingdu.
U FT-u procjenjuju da će novi način naplate oglasa imati veću korist za obje strane, i za oglašivača, i za izdavača. Projekt je probno zaživio sredinom 2014. godine i u njega je bilo uključeno 10 strateških oglašivača britanskih poslovnih novina. Rezultat je bio da su klijenti bili zdaovoljnji, a prihodi FT-a porasli su po toj osnovi za milijun dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Potpuno pogrešna opservacija, niti FT& uvodi sličan model. U Vingdo plaća oglašivač kada odgovaraš na pitanja sponzora (oglašivača), nema veze sa provedenim vremenom. S obzirom na broj oglasa kod njih nije naročit interes. Osobno uvijek automatski odgovaram sa što manje napora, kod mene je model potpuno promašen .
Uključite se u raspravu