Facebook je objavio veliku promjenu u pravilima provođenja nagradnih natječaja i uzburkao oglašivačku struku, posebno community managere i digitalne agencije.Prema novim pravilima, za priređivanje nagradnih natječaja više nije potrebno raditi aplikacije, već se mogu koristiti standardne Facebook funkcionalnosti poput "lajkanja", "komentiranja" i sl.
Digitalne agencije u ovome vide potencijalni pad prihoda od razvoja Facebook aplikacija, a oglašivači priliku za veću interakciju. Istina je negdje između.Ova promjena prvenstveno pogoduje malim brendovima koji imaju i manje produkcijske budžete. Veliki brendovi ipak ne bi smjeli upasti u klopku prečestog priređivanja ovakvih natječaja, jer ih ova opcija može izjednačiti s malim brandovima i negativno utjecati na njihov imidž. Istovremeno, aplikacije sada postaju kreativnija platforma i način kako se stranice i brandovi na Facebooku mogu diferencirati.Kroz kreativne aplikacije moguće je ponuditi jedinstveno korisničko iskustvo i ojačati brand poruku.
Promjene koje (ne) donose nova pravila:
Troškovi
Više nije potrebno ulagati u dizajn i programiranje aplikacije kako bi se proveo nagradni natječaj, pa se i troškovi smanjuju.
Brzina
Od ideje do provođenja natječaja ne treba puno – dovoljen je jedan post. Ovo daje i veću slobodu community managerima koji prepoznaju priliku.
Ravnopravnost
Smanjenje troškova i brza implementacija pridonosi izjednačavanju terena za velike i male brandove i poduzeća. Negativni aspekt ravnopravnosti je i izjednačavanje brandova koji su dosad poštivali pravila s onima koji su ih kršili.
Diferencijacija
Aplikacije imaju potencijal postati više komunikacijsko sredstvo, a manje alat. Razvojem originalnih i posebnih aplikacija doprinosi se jačanju branda. Pretjerano korištenje jednostavnih mehanika nagradnih natječaja pridonijet će gubitku osobnosti pojedinih stranica.
Ciljna skupina
Strateški i kreativno osmišljene aplikacije imaju snagu privući određenu ciljnu skupinu. Preveliko korištenje jednostavne mehanike lajkanja za nagradne natječaje potencijalno će privući "krivu" publiku tzv. "lovce na nagrade".
Doseg
U aplikacije je moguće ugraditi više mehanizama koji pridonose viralnosti i ukupnom dosegu. Kroz redovni sadržaj taj je doseg znatno manji jer nova pravila ne dopuštaju dijeljnje (share) kao mehaniku sudjelovanja u nagradnom natječaju.
Administracija
Unutar aplikacije lako je pratiti aktivnost korisnika, posebice prijave za nagradni natječaj. Kada se teren proširi na zid, komentare i inbox, postaje puno teže pratiti sve prijave, što posljedično utječe i na povećani angažman community managera.
Metrika
Uz pomoć aplikacija jednostavnije i preciznije mogu se definirati ciljevi kampanje i pratiti pojedini parametri. Oslanjanjem na Facebook funkcionalnosti kao mehanizam nagradnih natječaja, mjerenje rezultata postaje teže i nepreciznije.
Pripremio: tim digitalne agencije Proximity
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu