Samoborska tvrtka Fortuna food i brend “Frelimo čvarci” godinama se razvijala, podizala kvalitetu i osvajala inozemne i domaće nagrade za kvalitetu proizvoda.
Miroslav Mataušić, osnivač tvrtke posvetio se kvaliteti ovih delicija, pripremljenih po obiteljskoj recepturi, no izlaskom na inozemna tržišta i suradnjom s trgovačkim lancima u Hrvatskoj spoznao je da njihova robna marka i ambalaža ne prate kvalitetu proizvoda pa su potražili stručnu pomoć kreativaca iz Studija Conex iz Samobora.
Novi brend Dr. Pigley i Fortuna food nasljednici su Frelimo obrta, koji već 19 godina proizvodi svinjsku mast i čvarke, a Mataušić smatra kako će novim brendom i unaprijeđenim pakiranjem još lakše osvajati kupce u Njemačkoj, Švedskoj, Austriji, Švicarskoj, Velikoj Britaniji.
“Naš zadatak je bio osmisliti novi brend, vizualni identitet i cjelokupnu komunikacijsku strategiju za proizvod koji će podjednako dobro komunicirati na domaćem i inozemnim tržištima, u različitim dobnim skupinama i različitim prigodama konzumacije.
Rezultat je Dr. Pigley, simpatična svinjica, mudri liječnik, koji svojim autoritetom savjetuje konzumaciju slasne, tradicionalno proizvedene grickalice, bez aditiva i konzervansa, proizvedene od prvoklasnog svinjskog špeka.
Dr.Pigley podjednako privlači djecu i odrasle, a ukupan vizualni identitet i komunikacija razlikuju se od konkurencije, što Dr.Pigley čvarke čini prepoznatljivima”, kaže Boris Lešić, direktor Studija Conex.
Dopadljiva osobnost
U projektu rebrendinga sudjelovao je četveročlani tim Conexa, na čelu s Matejom Pehardom, kreativnom direktoricom projekta, a nakon prvotne skice maskotu Dr. Pigley je autorski razradio samoborski ilustrator Niko Barun.
Čitav projekt, od inicijalne analize, postavljanja strategije, do finalne produkcije je trajao godinu dana. Kako kaže Lešić, to uključuje i proces izrade nove ambalaže te opremanje moderne automatske pakirnice u pogonu, bez koje novi proizvod nije mogao na tržište.
“Dr. Pigley, kao kreativni koncept, ima velike mogućnosti za kvalitetnu komunikaciju u budućnosti. Zbog njegove dopadljive osobnosti, lako ga je zamisliti u raznim situacijama pri oglašavanju, kao simpatičnu maskotu na prezentacijama ili u animiranim crtićima na društvenim mrežama.
Nova komunikacijska strategija predviđa proaktivnu komunikaciju s tržištem i podržava planove za daljnji rast. Osim raznovrsne komunikacije u medijima, Dr.Pigley čvarci će se pojavljivati i u novim formatima pakiranja, kako bi ih prilagodili novim kanalima i tržištima˝, ističe Lešić.
To je i najvažnije
“Prve reakcije su izvrsne. Baš svi međunarodni kupci i distributeri zadovoljni su promjenom i očekuju dobar rezultat na svojim tržištima, što nam je iznimno važno jer upravo na inozemnim tržištima vidimo najveći prostor za daljnji rast.
Slično su reagirali i domaći trgovački lanci, a posebno nam je drago što u prvim tjednima prodaje vidimo da su novi brend i pakiranje prihvatili krajnji kupci, što nam je, razumije se, i najvažnije”, kaže Lešić.
Inače, glavna izvozna tržišta ovih čvaraka trenutačno su Njemačka, Švedska, Austrija, Švicarska i Velika Britanija, a kupci su najvećim dijelom etničke i specijalizirane trgovine delikatesnih proizvoda. Čak trećina ukupne proizvodnje se izvozi i taj broj stalno raste.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu