Europska medijska kuća RTL izvijestila je u četvrtak da je joj je lanjska dobit blago porasla zahvaljujući dobrim rezultatima na matičnom njemačkom tržištu i povoljnim valutnim tečajevima. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITA) povećana je dva posto, na rekordne 1,2 milijarde eura, što u grupi pripisuju u prvom redu "značajno većem doprinosu" EBITA u njemačkom poslovanju.
Domaće je tržište, uz povoljne valutne tečajeve i povećane prihode od digitalnog poslovanja, bilo glavni oslonac u prihodima, koji su u 2015. porasli 3,8 posto, na šest milijardi eura. U RTL-u napominju da su prihodi u digitalnom poslovanju skočili 72,2 posto, na 508 milijuna eura. Zbog niske poredbene osnovice u godini ranije, kada je na rezultat utjecao otpis nematerijalne imovine, neto dobit skočila je za 21 posto u odnosu na godinu ranije na 789 milijuna eura. U kompaniji konstatiraju da je na tržište televizijskog oglašavanja utjecalo opće stanje u europskom gospodarstvu.
"Sva su europska tržišta televizijskog oglašavanja na kojima je RTL grupa prisutna zabilježila rast ili su na godišnjoj razini bila stabilna. Slično stanje očekuje se i u 2016.", navodi se u poslovnom izvješću. Najsnažnije je poraslo tržište TV-oglašavanja u Španjolskoj, za 6,4 posto. Slijedi Njemačka sa stopom rasta od tri posto po procjeni RTL-a i industrije dok je hrvatsko tržište prema procjeni istog izvora poraslo 1,7 posto. U RTL Hrvatska ukupni su se prihodi u 2015. zadržali na razini prethodne godine i iznosili su 35 milijuna eura. EBITA je porasla na milijun eura dok je godinu ranije zabilježena pozitivna nula.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu