Do vrhunskog dizajna za šaku kuna? Evo kako!

Autor: Jurica Dujmović , 26. srpanj 2013. u 09:37
Kupiti online dizajnersko rješenje može biti loš potez jer marketing nije 'samo jedna reklama'. Ipak, to može biti prvi korak do dobrog rješenja

Kupiti online dizajnersko rješenje može biti loš potez jer marketing nije ‘samo jedna reklama’. Ipak, to može biti prvi korak do dobrog rješenja.

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnikeBrand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete

Zamislite – brošuru koju ste platili 2000kn možete dobiti za 80kn, sasvim legalno! Ili logotip koji ste platili 3000kn, možete dobiti za  150kn, opet legalno. Treba vam odlična pozadina za vaš web? 5kn i vaša je!  Ma nije moguće.

Negdje mora biti "kvaka", zar ne? Itekako je moguće. Internet je doveo  do  globalizacije  tržišta rada. Nikad nije bilo lakše pronaći nekog da vam odradi posao po cijeni koja vam odgovara. Cijena odrađivanja dizajnerskih zadataka, pripreme za tisak ili pak web dizajna kreće se od mizernih 5 dolara, pa do 500 dolara i više. Na ovakvim servisima s dizajnerima u kontakt možete stupiti na nekoliko načina – bilo da im se direktno obratite putem njihovog profila na servisu, bilo da kupite njihov  dizajn sa  same stranice koja ga predstavlja. Neki od ovih servisa  funkcioniraju  i tako da se posao koji želite objavite u obliku oglasa, a onda na njega odgovara prava vojska dizajnera, koja će vam poslati od 5-99 (da, dobro ste pročitali) prijedloga.

U konačnici odaberete jedan (logotip, brošuru, prijelom magazina…) i stvar je riješena. No, je li stvarno tako? Je li ovo najbolji put do dobrog i kvalitetnog  dizajna – prepoznatljivog branda i kvalitete s kojom možete dugoročno računati? Prvo da raščistimo: jeftin dizajn ne znači nužno loše odrađen posao. Često puta se radi o izvrsnim rješenjima, kako vizualno tako i funkcionalno. Ipak, marketing nije "samo jedna reklama" (to je oglašavanje), niti samo jedna kampanja – marketing je, najkraće rečeno, niz nastojanja, uzajamno povezanih, koja služe kako bi kupce uvjerili u vrijednost vašeg proizvoda, privukli ih  i time ostvarili za vas bolje prodajne rezultate. Budući da vaša marketinška nastojanja trebaju trajati kroz cijeli životni vijek vaše tvrtke, ključno je da svako to nastojanje kupac i prepozna. Kako biste vi znali koji je vaš omiljeni klub, ako bi igrači za svaku utakmicu nosili različite dresove?

Ili još bolje – što  kad  bi svaki igrač nosio svoju omiljenu boju? Sličan je učinak i u ovakvim situacijama – oslanjajući se na jeftina dizajnerska rješenja, vidjet ćete da ona nisu fleksibilna. Za 10 dolara nemate mogućnost raspravljati s dizajnerom, slati mu vaše karakteristične boje ili mu  objašnjavati svoju marketinšku viziju – najčešće nemate nikakvog kontakta s njime. Sve što ste za svoj novac dobili jest predložak, famozni "template" ili neki jednostavniji uradak. Njega možete prilagoditi kako vas je volja, ali ukoliko se i sami ne bavite dizajnom, to će često puta biti samo promjena teksta i možda tu i tamo koja boja. NapominjeM da ćete trebati i osnovno znanje rada u računalnom programu u kojem je predložak  izrađen, a ti programi ponekad nisu jednostavni za korištenje, niti su jeftini.

 

Dujmović

Neujednačenim dizajnom možete ponekad zbuniti svoje kupce

Nadalje, mala je vjerojatnost da ćete za vaše naredne kampanje pronaći nešto "isto", pa ćete biti prisiljeni pronaći nešto "slično". Nažalost, često puta ono što vi smatrate da je "slično", ne samo da  to nije, već je toliko različito da ste opet na teren izašli u drugim bojama,  a da toga niste ni svjesni. Zbunili ste vlastite kupce i pokopali svoj vizualni i brend identitet. Konačni rezultat je da svaki vaš marketinški nastup  izgleda uvijek drugačije (jer se "snalazite" korištenjem različitih predložaka. Na ovaj način sebi činite medvjeđu uslugu – ne samo da vaša reklama neće imati  učinka, nego ako i steknete klijenta, on vas ponovno neće moći prepoznati. U konačnici, potpuno oslanjanje na jeftini dizajn košta vas stjecanja novih i zadržavanja starih, zadovoljnih klijenata. Drugim riječima – ne piše vam se dobro. Ipak, primijetite da sam napisao potpuno oslanjanje. 

Primjeri slučajeva kada je jeftini dizajn koristan

Korisna referenca
Ovakvi uradci često se diče izvrsnim izborom boja i vizuala, pa vama i vašem klijentu (ili pak dizajneru) mogu  pomoći u lakšoj komunikaciji njegove  vlastite ideje. Pri tome imajte na umu da ukoliko želite predložak do te mjere iskopirati da se zapravo radi o preinaci predloška, radije ga kupite, jer u suprotnom vjerojatno kršite autorska prava. Ukoliko niste sigurni, konzultirajte licencu koja dolazi s vašim predloškom, jer one često variraju od stranice do stranice.

Izvrstan početak
Ukoliko tek krećete – nemate vizualnog identiteta i vaša tvrtka još nije stupila na tržište, gotovi predlošci i dizajn vam mogu pomoći u definiranju brenda, njegovog izgleda i prepoznatljivosti – bilo da služe samo kao okvirne smjernice, ili kao materijal na kojem kasnije možete graditi vlastitu knjigu standarda. v

*Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager

Gdje pronaći dobar jeftin dizajn

  • Graphic River – izvrstan izvor logotipa, vektorskih i drugih ilustracija, postera, letaka, vizitki i sve što je uključuje statičke grafičke resurse za tisak i digitalu. Cijene su od  $2 za jednostavne teksture, do 30-40 dolara za gotove prijelome.
  • Video Hive – predlošci s privlačnim i modernim video uradcima. Predlošci zahtijevaju osnovno poznavanje rada (i posjedovanje) Adobe After Effects paketa, Cinema 4d-a  ili Apple Motion-a. Cijene variraju od dva dolara za jednostavne video petlje ili efekte, do 60 dolara za složenija produkcijska ostvarenja.
  • Photo Dune – izvrsne fotografije za publikaciju ili web stranicu, po cijenama od jednog do sedam dolara.
  • Theme Forest – tajni grijeh mnogih web dizajnera kao izvor izuzetno jeftinih i gotovih predložaka za web, od kompleksnih web shopova, do jednostavnih HTML stranica. Za korištenje predložaka i instalaciju potrebno je osnovno znanje HTML-a i poznavanje rada s FTP-om. Cijene se kreću od 3 dolara za specijalizirane  HTML  stranice, do 60 i više dolara za razrađena ecommerce rješenja (web shopovi i slično).
  • Code Canyon – izvrsno za dizajnere koji ne znaju kodirati. Od PHP-a, preko Javascripta, do vrhunskih WordPress pluginova, ovdje ima  ponešto za svakog. Potrebno  znanje  varira od najosnovnijeg  poznavanja PHP-a i HTML-a, do naprednijeg stupnja poznavanja koda. Cijene variraju od jednog  do 60 dolara za složena samostojeća programska rješenja i aplikacije (npr. CRM sustavi).
  • Audio Jungle – tražite li jingle, zvučni efekt ili čitavu kompoziciju, ovo je mjesto za vas! Cijene se kreću od 2 dolara za efekte do 15-20 dolara za cijele kompozicije.
  • Active Den – Flash nije mrtav, a Active Den nudi sve od kratkih animacija, do gotovih igara, spremnih za otkup i distribuciju. Cijene se kreću od jednog dolara za jednostavne animacije do 70 dolara za gotove Flash web predloške i igre.
  • 3d Ocean – Bilo da se bavite razvojem 3D igara, modeliranjem ili projektiranjem, na stranicama 3d Oceana možete pronaći niz korisnih resursa, gotovih mesheva, tekstura, UV mapa i ostalog. Cijene variraju od jednog dolara za najjednostavniji mesh, do 200 dolara za npr. detaljni anatomski model ljudskog tijela.

Komentirajte prvi

New Report

Close