Treće izdanje zadarskog „Tuna, Sushi & Wine Festivala“ nikoga nije ostavilo ravnodušnim; japanske goste i suorganizatore koji su prezentirajući drevnu japansku kulturu i gastronomiju istovremeno uživali u ljepotama grada te okusima i mirisima autohtonih zadarskih namirnica, kao ni Zadrane koji su ponovno na gala večeri do posljednjeg mjesta napunili „Arsenal“ upoznavajući sushi uz vizualni spektakl obrednog i egzotičnog ceremonijala rezanja tune. Bio je to i prvi TSWF koji je početkom veljače kao direktor zadarske Turističke zajednice organizacijski i logistički odradio Ante Rados.
„Cijela je stvar organizacijski bila lakša zahvaljujući našem Uredu koji je itekako verziran za izvođenje ove manifestacije. Naravno, zahvaljujući i Jeleni Yamasaki koja je kao i uvijek dala puni doprinos Festivalu. Iskoristili smo sva iskustva s prva dva izdanja kako bi ga unaprijedili i, koliko je moguće, uklonili sve nedostatke“, kaže direktor Rados objašnjavajući kako je u prethodnim godinama stvoren čvrsti organizacijski i sadržajni koncept TSWF-a. Osim festivalskih događaja s izložbama fotografija, radionicama za djecu, mlade, učenike i profesionalne kuhare te predstavljanja vlastitih gastronomskih vrijednosti, kulture i same destinacije, zadarski posezonski i zimski event u značajnoj je mjeri oslonjen na partnere koji podržavaju „Tuna, Sushi & Wine Festival“. A njih je ove godine bilo – zaista puno!
„Imali smo značajnu podršku svih naših tunogojilišta, potom zadarskih ugostitelja i restorana koji su se ponudom tematski prilagodili duhu TSWF-a. Također, podrška je došla i od hotelijera, kao i medija, što je ukupno dalo jednu višu razinu događaju. Uostalom, najmanje je bitno što mi mislimo; važnije je pitanje utiska i mišljenja naših gostiju i onih koji su posjetili i doživjeli TSWF. Njihovo je mišljenje pozitivno, odnosno TSWF je ocijenjen kao vrhunska manifestacija“, ističe direktor Ureda Turističke zajednice Grada Zadra. Svjedoči o tomu činjenica kako je za centralni događaj u „Arsenalu“ zbog zadane veličine prostora uvijek premalo ulaznica – a bilo je više od 1,200 ljudi! – potom dobar „vjetar u leđa“ koji od prve manifestacije prema zadarskom TZ-u šalju Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma, kao i Veleposlanstvo Japana i NPO JCEA Japansko-hrvatsko društvo razmjene, dok se Grad Zadar od prvog dana javlja kao strateški partner, suorganizator i neupitna podrška.
„Festival se održava u vrijeme kada su smanjene turističke aktivnosti, a kako je intencija svih nacionalnih turističkih institucija i ustanova sadržana u razvoju cjelogodišnjeg turističkog projekta, jasno kako jedan ovakav Festival svojim programom i kvalitetom dobiva podršku. Rekao bih kako u periodu izvan glavnih turističkih aktivnosti uspješno okuplja sve turističke subjekte“, zaključuje direktor Rados.
Sljedeći put više vinara, maslinovo ulje, druge vrste riba …
Interes za „Tuna, Sushi & Wine Festival“, osim u Hrvatskoj i Japanu, proširuje se kroz suradnju s nacionalnom Hrvatskom turističkom zajednicom i na druge europske zemlje. Tako je zadarski zimski gastro event doživio čak tridesetak medijskih objava samo u Italiji, a priča ide i prema drugim emitivnim tržištima. Na veću razinu ići će i sam TSWF, o čemu direktor Rados kaže: „Nakon tri godine vrijeme je da razmišljamo o varijantama i proširenju osnovnog festivalskog koncepta. Načelno, nastojat ćemo nadopuniti ponudu autohtonih zadarskih proizvoda. Bit će više vinara, možda i proizvođača maslinovog ulja ili sira, kao što bi u priču uključili i neke naše solane. Festival, također, može otvarati prostor predstavljanju drugih vrsta riba i svega onoga što podrazumijeva sintagma sea food, odnosno morska hrana. To znači predstavljanje zdrave mediteranske ili dalmatinske kuhinje koja je po općoj procjeni najbalansiranija ili najzdravija na svijetu“.
Japancima je poslana poruka
Iako je „Tuna, Sushi & Wine festival“ posljednje dvije godine poboljšao statističku krvnu sliku noćenja i dolazaka turista iz Japana i, općenito, istočnoazijskih zemalja u Zadar, njegova suština i značaj kriju se i u drugom području. „To je najbolje sažeo ministar turizma Gari Cappelli odgovarajući na pitanje japanskih novinara – očekuje li veći broj japanskih turista u Hrvatskoj ili Zadru zbog činjenice postojanja festivala posvećenog japanskoj kulturi. Cappelli je kazao kako je trenutno najvažnije poslati poruku kako u Hrvatskoj poštuju japanski narod i drevnu japansku kulturu. Uvjeren sam da će ta poruka pronaći svoj put do naših potencijalnih japanskih gostiju i turista. Vrlo vjerojatno to ćemo vidjeti u većem broju noćenja i dolazaka Japanaca i turista s Dalekog istoka, pogotovo jer je riječ o turistima koji putuju tijekom cijele godine. U Hrvatskoj postoji pozitivan trend dolazaka istočnoazijskih turista, a prvi grad koji mogu posjetiti kada iz Zagreba idu prema Dalmaciji upravo je Zadar. To moramo iskoristiti“, ističe Rados.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu