Digitalni marketing : Odgovor na pandemiju koronavirusa

Autor: Promo , 22. travanj 2021. u 12:45
U digitalnom oglašavanju imate potpunu kontrolu nad svojim troškovima/Pixabay

Pandemija koronavirusa koja nas je zadesila u 2020. uvela je velike promjene u naš svakodnevni život, kako u privatni tako i u poslovni.

Pandemija koronavirusa koja nas je zadesila u 2020. uvela je velike promjene u naš svakodnevni život, kako u privatni tako i u poslovni.

Družimo se u manjim skupinama, ne izlazimo tako često u kafiće, radimo od kuće i prilagodili smo se trenutnoj situaciji.

Također smo i naučili dosta toga, a jedna od najbitnijih stvari koje smo trebali naučiti je koliko je bitno planirati unaprijed jer nikada ne znamo što nam budućnost sprema.

Benjamin Franklin je rekao :” Ne uspijete li se pripremiti, pripremate se za neuspjeh” i sigurni smo da je dosta tvrtki to osjetilo na svojoj koži u proteklih godinu dana.

Zato ću u ovom članku pokušati opisati zašto je digitalni marketing odgovor vaše tvrtke na pandemiju koronavirusa.

Nebitno oglašavate li se sami ili za vas to odrađuje digitalna agencija, digitalni marketing može biti vaša odskočna daska koja će vam pomoći lakše prebroditi vrijeme ekonomske nesigurnosti.

Novi prodajni kanal

Pandemija koronavirusa pokazala nam je ranjivost tvrtki koje mogu poslovati samo fizičkim putem i bacila digitalizaciju u prvi plan.

Restorani, kafići, teretane i slični tipovi poslovanja pretrpjeli su velike gubitke jer su, nažalost, morali raditi ili pod smanjenim kapacitetom ili potpuno zatvoriti.

S druge strane Amazon je po svim kriterijima imao najbolju poslovnu godinu u svojoj povijesti. Godišnji su im prihodi porasli za 38%, što je pomak od gotovo 100 milijardi dolara u usporedbi s godinom prije, a profit na kraju godine porastao je za čak 86%!

Naravno, Amazon je kao jedna od najvećih tvrtki na svijetu ekstreman primjer, ali možemo izvući neke pouke.

Prema podacima tvrtke Capgemini IMRG (Interactive Media in Retail Group) u Ujedinjenom Kraljevstvu, u siječnju 2021. online prodaja je porasla za 74% u usporedbi s prošlom godinom.

Također, bitan podatak koji daje uvid u važnost online prisustva je da je online prodaja bila zaslužna za 35% svih prodaja u siječnju 2021. u Ujedinjenom Kraljevstvu.

Generalno je prvi mjesec uvijek slabiji što se tiče prodaje jer se potrošači “odmaraju” od kupovine za Black Friday, Božić i ostalih rasprodaja koje se događaju krajem godine, ali mogućnost novog lockdown-a utjecala na ponašanje potrošača i motivirala Britance na kupnju.

Najveći pobjednici su bili tzv. omnichannel prodavači, odnosno oni koji imaju i online i offline prodajne kanale. Oni su zabilježili rast u prodaji od nevjerojatnih 99.8%!

Digitalni marketing vam otvara novi prodajni kanal i približava vašu tvrtku puno većem broju ljudi nego je to moguće putem fizičke poslovnice ili tradicionalnim marketingom.

Činjenica je da se sve polako digitalizira i seli na internet i da morate biti prisutni ako želite dugoročan uspjeh svoje tvrtke.

Istraživanje koje je proveo Google kaže da oko 80% ljudi pretražuje Google prije donošenja odluke o kupnji. Digitalni marketing vam omogućava da ih uhvatite u tom trenutku, kada su u fazi istraživanja ili već spremni za kupnju i dovedete na svoju web stranicu.

Također, zanimljiv podatak je da oko 40% kupnji u fizičkoj poslovnici počinje online pretraživanjem, te da oko 35% korisnika kupi proizvod koji su pretraživali u roku 5 dana.

Uz ogroman doseg, mogućnosti ciljanja specifičnih grupa ljudi, efikasnost i sve ostale prednosti treba primijetiti i da je digitalno oglašavanje potpuno automatizirano.

Zašto bi vi lovili kupce, kada kupci mogu sami dolaziti vama?

Kontrola troškova

U ovakvom stanju ekonomske nesigurnosti, vrlo je bitna izrazita efikasnost, tj. svima nam treba biti u cilju dobiti maksimalan efekt i povrat na uloženu investiciju.

U digitalnom oglašavanju imate potpunu kontrolu nad svojim troškovima.

Vi odredite mjesečni budžet koji ste spremni uložiti, alati će od dana do dana imati varijacije i nekada potrošiti malo više, a nekad manje kako bi postigli što bolji rezultat za taj dan, ali nikada neće prekoračiti mjesečni budžet koji ste odredili.

Dodatna opcija kontrole troškova je i kontrola na razini ključnih riječi. Google Ads oglašavanje radi po principu pay-per-click (plati po kliku). Ako ste se odlučili za ručno licitiranje možete odrediti koliko ste spremni platiti za svaku pojedinu riječ.

Nakon određenog vremena, kada ste skupili dovoljno podataka i možete zaključiti koje ključne riječi vam donose dobit, a koje ne, jednostavno možete pauzirati ili ukloniti ključne riječi za koje smatrate da su preskupe, a nisu dovele do kupnje.

Bliže ste svojim kupcima

Već smo spomenuli kako je svijet sve više digitaliziran i kako 80% ljudi pretražuje Google prije kupnje radi informiranja.

Internet je postao toliko neophodan u našim životima da je teško zamisliti nekoliko dana bez internet konekcije.

To je uvelike utjecalo i na ponašanje potrošača. Razvoj tehnologije učinio nas je, između ostalog, vrlo nestrpljivima. Razmislite malo, čovjek koji je gladan prije 150 godina morao je prošetati do tržnice, izabrati što će jesti, vratiti se kući i skuhati si obrok na vatri, ne na električnom ili plinskom štednjaku.

Danas s 2 klika na mobitelu imate na izboru stotine restorana koji vam gotov obrok po vašoj želji donesu do ulaznih vrata, a vi ne morate ni ustati s kauča.

Hoću reći da su ljudi navikli na određen način života, a taj je život vrlo usko vezan uz internet.

Ljudi su navikli pronaći rješenja svojih problema na internetu i vrlo često je internet tj. Google prvo mjesto gdje će potražiti odgovor.

Ako ne mogu pronaći vašu tvrtku na internetu prvo će se stvoriti sumnje u profesionalnost vašeg poslovanja jer “Kakva to ozbiljna tvrtka nema ni web stranicu?”.

Druga stvar koja će se dogoditi je da će otići vašoj konkurenciji, jer sigurno vi niste jedini koji može riješiti njihov problem.

Digitalni marketing nije samo Google Ads ili Facebook oglašavanje.

Digitalni marketing vas približava vašim kupcima i omogućava vam da ste stalno “top of mind”, odnosno ne dopuštate im da vas zaborave.

To se može postići Display oglašavanjem i to na 2 načina.

Prvi način je postavljanje bannera koji se prikazuju uz ključne riječi koje vi želite, ali biranjem položaja na velikim portalima koje vjerojatno čitaju kao što su večernji, jutarnji, tportal i sl.

Drugi način je remarketing, odnosno ponovno prikazivanje oglasa korisnicima koji nisu ostvarili kupnju. Većina ljudi neće kupiti na prvom posjetu webu jer su još uvijek u fazi istraživanja, uspoređivanja cijene i promišljanja isplati li im se platiti toliko novaca za navedeni proizvod.

Pomoću remarketinga, možemo im ponovno prikazivati slikovne oglase proizvoda koje su pretraživali kako bi ih podsjećali na vašu ponudu i vratili na vašu stranicu.

Istraživanje na primjeru tvrtke Tirendo je pokazalo da im je prodaja narasla za 22% nakon što su počeli primjenjivati remarketing.

Ne treba zaboraviti ni društvene mreže.

Račun na društvenim mrežama kao što su Facebook i LinkedIn pružaju vam jedinstvenu priliku učenja o vašim kupcima i učenja od njih jer su pretvorili marketing u dvosmjernu komunikaciju. Nekada su samo tvrtke slale poruke potrošačima, a danas i potrošači šalju poruke nazad.

Bill Gates je rekao “Vaši najnezadovoljniji kupci su vaš najveći izvor učenja”.

Korištenjem društvenih mreža imate priliku otvoriti direktan kanal komunikacije između vas i vaših kupaca i na taj način raditi na sebi i poboljšati sve eventualne nedostatke.

 Potrošnja raste nakon ekonomske nesigurnosti

Svaka ekonomska kriza je stresan period. Štedi se i misli na svaku kunu jer ne znamo što će biti u budućnosti.

Nakon ekonomske krize ljudi napokon mogu “udahnuti punim plućima” te će biti puno motiviraniji za kupnju jer su štedjeli za vrijeme krize.

Novije, manje poznate tvrtke koje su to na vrijeme prepoznale već će biti upoznate sa svojim kupcima te će ubirati plodove svojih marketinških napora.

Iako oglašavanje donosi rezultate puno brže od organskih, ‘besplatnih’ načina promoviranja svoje usluge kao što su optimizacija za tražilice i ‘word of mouth marketing’, marketing ipak nije čarobni štapić i potrebno je neko vrijeme za opipljive rezultate.

 Istraživanja pokazuju da je prosječnom korisniku potrebno oko 7 interkacija s brandom da bi ga zapamtio i mogao na prvi pogled prepoznati i znati čime se bavi.

Kada korisnik više puta vidi vaš oglas događa se nekoliko stvari.

 Prvo, kao što smo spomenuli zapamtit će vas i na prvi pogled će već znati tko ste vi i čime se bavite tj. dogodit će se ‘brand recognition

 Druga stvar koja se događa je podsvjesno zaključivanje da ste očito legitimna tvrtka koja ima na umu dugoročno poslovanje jer ulažete u marketing, komunicirate s vlastitim kupcima i želite otvoriti nova tržišta.

 Na taj način gradite kredibilitet i povjerenje što je neizmjerno bitno kod prodaje jer nitko ne kupuje od prodavača kojeg ne zna i kojem ne vjeruje.

Zaključak

  • U 2020. Godini online prodaja je zabilježila ogroman porst u usporedbi s prethodnom godinom
  • Najbolje rezultate ostvarili su prodavači koji imaju i online strategiju i fizičke poslovnice
  • Digitalni marketing vam otvara novi prodajni kanal koji ima puno veći doseg i, što je najbitnije, potpuno je automatiziran
  • Digitalni marketing vam daje mogućnost kontrole nad svojim troškovima
  • Digitalni marketing olakšava vam upoznavanje s vašim kupcima

New Report

Close