Digitalna transformacija nekim je organizacijama omogućila da prežive, a drugima da rastu zahvaljujući promjeni u modelu poslovanja.
Najveći efekt imaju kampanje koje sve više kombiniraju digital u potrazi za najvećim dosegom, ali i inzistiraju na konzistentnosti komunikacije i izvrsnosti sadržaja. Digital daje slobodu da ispričate priču na puno različitih i zanimljivih načina, kaže Mirjana Glavak, direktorica prodaje medijskih rješenja u 24sata, s kojom smo uoči najveće regionalne digitalne konferencije Digital Takeover, 12. ožujka u Zagrebu, razgovarali o promjenama koje je donijela digitalna transformacija, o izazovima i najnovijim trendovima u digitalnom marketingu, utjecaju društvenih mreža i influencera na digitalne medije, potencijalu ulaganja u digital te o samom fokusu ovogodišnje konferencije.
Koliko je digitalna transformacija utjecala na poslovanje i što je značila za direktore i zaposlenike? Koji su bili najveći izazovi, što je bilo i još uvijek je ključno za uspjeh?
Digitalna transformacija je promjena pristupa u poslovanju. Da se organizacija digitalno transformirala najlakše je vidjeti po primjeni novog poslovnoga modela. Ona podrazumijeva ne samo "digitalnu" promjenu i tehnološki dio nego većim dijelom "transformaciju". To uključuje često promjenu razmišljanja, modela rada, usvajanje novih znanja, otvorenost na nove pristupe i business modele. Izazovno, ali jako zanimljivo! Ako govorimo o prodaji, to uključuje novi model prodaje, dublje razumijevanje potrebe i učenje, korištenje novih znanja i učenje kako kreirati izvrsnost u njima. Kreirate i potpuno nove revenue streamove koji danas čine izvrstan izvor prihoda i profita kompanije.
Koji su najnoviji trendovi u digitalnom marketingu i marketingu općenito? Koje biste prednosti digitala izdvojili?
Glavni pokretač trendova i inovacija u poslovanju i marketingu oduvijek su bile i ostale promjene u potrebama naših klijenata ili kupaca. Prilagodba tim potrebama u vidu "customizacije" i potpune personalizacije iskustva je globalni trend. Svi se pitamo kako se čim više prilagoditi stvarnim potrebama onih koji koriste naše usluge ili proizvode. Naš je zadatak dati inovaciju, svojevrsnu slobodu u donošenju sadržaja na drugačiji način, prilagođen potrebi čitatelja. Danas svi žele imati mjerenja i dokaze da ono što nudite doista "radi", a digitalni mediji to omogućuju transparentnije i direktnije od klasičnih. U digitalnim medijima možete testirati, brže se prilagođavati, mijenjati stvari u hodu, odlično ih kombinirati, recimo, s printom za ostvarenje boljeg dosega. U novije vrijeme brendovi često kreiraju "digitalne" strategije koje uključuju i upravljanje društvenim mrežama, YouTube managementom i onda takvu strategiju prilagođavaju klasičnim kanalima komunikacije. No, često se zaboravlja da je ulaganje u digitalne medije i ulaganje u ljude. Potreba za takvim ljudima je prerasla ponudu eksperata koje trenutačno imamo na tržištu. Stoga, morate se pobrinuti kako da odgajate i ulažete u ljude. A nakon toga, morate se pobrinuti i za to da vas oni izaberu za poslodavca za kojeg žele raditi.
Postaje li "digitalni život" primaran za sve veću skupinu ljudi? Što će biti s brendovima koji se ne prilagode novim trendovima?
Ponekad je dovoljno pratiti smjer i prirodu ulaganja. Već po fino raslojenim digitalnim budžetima vidimo da su brendovi ozbiljno redefinirali marketinški pristup. Oni koji žele akvizirati kupce u popularnim uslužnim ili FMCG sektorima, koji se žele segmentiranim kupcima, određenom targetu, obraćati izravnije, shvaćaju da moraju osuvremeniti svoje pristupe. Bez takve promjene, teško da mogu uspjeti danas i u budućnosti. Što se zaposlenika tiče, većina naših ljudi ustrajnošću i željom cijele organizacije prepoznala je ovo kao priliku.
Koliki je onda potencijal ulaganja u digital?
Digitalna transformacija nekim je organizacijama omogućila da prežive, a drugima da rastu zahvaljujući promjeni u modelu poslovanja. Najveći efekt imaju kampanje koje kombiniraju sve više digital u potrazi za najvećim dosegom, ali i inzistiraju na konzistentnosti komunikacije i izvrsnosti sadržaja. Ako danas imate odličan "awareness", a nemate identitet brenda ili proizvoda, niste se diferencirali od drugih i ispričali svoju priču, obično upadate u zamku "cijene" i to je bitka u kojoj dugoročno ne možete biti pobjednik. Digital daje slobodu da ispričate priču na puno različitih i zanimljivih načina, kombinirajući društvene mreže, influence marketing, YouTube management, itd.
U usporedbi sa starijim generacijama, što Milenijalci i Generacija Z traže od poslodavaca?
Mladi danas od poslodavaca traže posvećenost i viziju. Očekuju da znate što s njima planirate danas, a što za tri godine. Ako je nešto specifično za ove generacije, to je da doista prepoznaju "fake" i ne možete ih motivirati samo novcem da daju svoj maksimum, morate biti "istiniti". Oni traže i zahtijevaju sadržaj za sebe, žele biti sukreatori proizvoda, modela i mogućnosti, te im je važan njihov osobni i profesionalni rast i interes. Naš Digital Campus odgaja desetke novih mladića i djevojaka svake godine, a ujedno je bio i glavna poluga za transformaciju svih zaposlenika 24sata. Ideje nekih od njih su toliko dobre da ih inkubiramo i s njima stvaramo nove izvore prihoda. Najbolji projekti uspijevaju prerasti biznis i postati brendovi, poput naših JoomBoosa, Miss7, Blogbustera i drugih koje pripremamo.
Koliki je utjecaj društvenih mreža i influencera i koliko se osjeti u digitalnim medijima?
Utjecaj je velik, ali i često promatran površno. Na tržištima poput našeg klijentima se zato teško "kladiti" na vrlo uzak segment ciljne skupine jer onda targetiraju preusko i nedostaje im doseg do drugih ljudi. Influenceri su, po "defaultu", aktualni u jednom segmentu populacije i gotovo nevidljivi svima ostalima. Zato i rade s našim mrežama poput 24sata, JoomBoosa, Miss7 i BlogBustera. Iz iskustva i po rezultatima te osvojenim Effie i globalnim "content" nagradama za naše klijente, prodajni efekt osjeti se najviše u kombinaciji s digitalnim medijima koji imaju maksimalan doseg na željenom targetu.
Na što ćete se fokusirati ove godine na konferenciji Digital takeover?
Ove se godine fokusiramo na pružanje znanja koja omogućuju ostvarivanje punog tržišnog potencijala kompanija u digitalnoj eri. Konferencija kroz inspirativna iskustva, know-how i aktualne trendove pruža posjetiteljima konkretne alate kako bi bili što konkurentniji u budućnosti. Na Digital Takeover stižu neki od trenutačno najutjecajnijih svjetskih predavača u sferi biznisa i content oglašavanja poput Dr. Kjella A. Nordstroma, Jespera Laursena, osnivača Native Instituta te Johana Ronnestama. Imamo i ekskluzivnog edukacijskog partnera, Poslovnu školu IEDC Bled, koja će doprinijeti kvaliteti ove najveće digitalne konferencije u regiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu