Davor Runje: Digitalni sektor u Hrvatskoj se strahovito brzo razvija

Autor: Tomislav Hrastovčak , 29. rujan 2014. u 17:31
Davor Runje (Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL)

Naša ambicija je postati globalno relevantna digitalna agencija, kaže Runje.

U zagrebačkoj digitalnoj agenciji Drap očito imaju razloga za zadovoljstvo. U finalnom izboru 25 najboljih regionalnih kampanja na reviji BalCannes, u sklopu netom završenog Weekend Media Festivala, našle su se dvije Drapove kampanje – za Nescaffe i Kraš. Drap je također nedavno ponio status 54. najefikasnije nezavisne agencije u svijetu po Effie indeksu. Povodom novih priznanja porazgovarali smo s Davorom Runjom, suosnivačem Drapa, koji nam je među ostalim prokomentirao trenutne trendove u industriji.

U Rovinju je nedavno završen 7. Weekend Media Festival. Kakvi su Vaši dojmovi ovogodišnjeg izdanja?

Weekend Media Festival i Dani komunikacija su dva najvažnija događaja za sve koji se bave marketingom i medijima i svake godine su sve ambiciozniji i uspješniji. Iz perspektive agencija, najvažniji događaj na WMF-u je revija najboljih radova iz regije, čime je napokon popunjena praznina između nacionalnih i internacionalnih festivala. Mi smo malo tržište i moramo se uspoređivati s drugim tržištima da bismo znali koliko smo stvarno kvalitetni, ali i da bismo naučili kako nas gledaju izvana.

Drapove dvije kampanje izabrane su u Rovinju među 25 najboljih u regiji. Kakav je Vaš 'recept' za uspješnu digitalnu kampanju?

Mi vjerujemo da moderne kampanje moraju biti fokusirane na interakciju s krajnjim potrošačima, za razliku od "dobrih starih vremena" kada su oglašivači plasirali svoje poruke kroz klasične medije i na taj način jednosmjerno komunicirale s potrošačima. Razvoj interneta i digitalnog oglašavanja je ovakvu dvosmjernu komunikaciju učinio popularnom, mada se mi interaktivnog principa pridržavamo i u offlineu. Npr., u nagrađenoj kampanji za Nescafe smo lancima za bicikle po gradovima zaključali 1000 crvenih Nescafe šalica koje ste mogli otključati pomoću mobilne aplikacije, a u nagrađenoj aplikaciji za Kraš smo postavili stroj koji je poruku vašeg partnera otisnuo na čokoladu u prigodnom I have a Kraš on you pakiranju. Te kampanje su sadržavale i online i offline komponente, ali interakcija s krajnjim potrošačima je fokus svake komponente neovisno o mediju.

Drap je nedavno dobio još jedno priznanje – uvršten je na ljestvicu Effie indeksa najefikasnijih nezavisnih agencija u svijetu. O čemu se zapravo radi?

Naša ambicija je postati globalno relevantna digitalna agencija i puno ulažemo u dizanje kvalitete naših radova, ali i na njihovu promociju izvan Hrvatske. Ove godine imali smo tri kampanje objavljene na izuzetno utjecajnom Ads of the World portalu, dvije kampanje su uvrštene u top 25 u regiji, a vrhunac je naše uvrštavanje na 54. mjesto liste najefikasnijih nezavisnih agencija na svijetu po Effie indexu. Treba uzeti u obzir da je to lista svih nezavisnih agencija, bez obzira na veličinu i vrstu medija.

Kako ocjenjujete trenutno stanje u digitalnom sektoru u Hrvatskoj?

Digitalni sektor u Hrvatskoj se strahovito brzo razvija i u tome smo vodeći u regiji. To se ove godine jako dobro vidjelo na Effie nagradama gdje su od ukupno osam nagrada, čak četiri bile za digitalne kampanje. Naravno, budžeti s kojima radimo nisu usporedivi s ATL budžetima, ali trend rasta je veliki i svima je jasno da bez digitalnog oglašavanja više neće moći. Trenutno najveći izazov je edukacija, i to ne samo agencijskih ljudi kojih kronično nedostaje, nego i klijenata koji žele uložiti više u digitalno oglašavanje, ali ne znaju kako napisati dobar brief, kako odabrati agenciju, kako pratiti i evaluirati uspješnost kampanje itd. U ovome vidimo najviše prostora za napredak cijele industrije.

U kojoj mjeri pratimo inozemne trendove?

Usudio bih se reći da ponekad čak i diktiramo trendove. Npr., kampanja Životinjskog carstva na Facebooku je krenula u 2008. godini i u to vrijeme je bila jedna od prvih u svijetu po svojoj veličini i uspješnosti. Nagrađena je zlatnom Effie nagradom za efikasnost, a kad sam održao predavanje o njoj na konferenciji o inovacijama u srednjoj Europi u Beču, ostali govornici su mi poslije rekli da nisu vjerovali da smo tako nešto napravili prije SAD-a i zapadne Europe.

Drap je agencija fokusirana, između ostalog, i na društvene medije. Što bi po Vašem mišljenju mogla biti "sljedeća velika stvar" u tom području?

Mi smo počeli naš put kao social media agencija, ali smo postepeno postali full service digitalna agencija koja se ne boji niti izleta u offline. Društveni mediji su dosegli zrelost i ne vidim puno prostora za inovacije u tom području. Što se digitalnog oglašavanja općenito tiče, mislim da će najviše inovacija biti u spajanju offline i online iskustva potrošača. Internet-of-things koncepti su recimo dobra mjesto za inspiraciju što možemo očekivati i u oglašavanju uskoro.

Možete li nam otkriti nešto o daljnjim planovima Drapa?

Sljedeći korak nam je osvajanje nagrade na nekom međunarodnom festivalu i širenje na vanjska tržišta.

Komentirajte prvi

New Report

Close