Danas su integrirana rješenja jedini ključ za uspjeh svakog brenda

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 15. prosinac 2016. u 22:01
Andrea Šumanovac, direktorica Unex Grupe i Unex Medije

Direktorica Unex Grupe i Unex Medije, govori o dva desetljeća uspješnog poslovanja, promjenama koje uvjetuje digitalizacija medija te popularnim platformama.

Prva tržišna agencija za zakup i planiranje medija, Unex grupa, iza sebe ima više od 20 tisuća odrađenih kampanji. Više od 15 godina dio su i međunarodne mreže HAVAS WW, druge europske i pete svjetske agencijske mreže za tržišne komunikacije, a posebno su ponosni na četiri divizije unutar Grupe, zahvaljujući kojima realiziraju uspješne poslovne ideje.

Kažu da je formula njihova uspjeha zapravo vrlo jednostavna – rade ono što vole i vjeruju da budućnost pripada onima koji se usuđuju. Titulu lidera marketinškog i oglašivačkog sektora drže već također niz godina, pa se jedno od pitanja nameće samo po sebi – što se sve u međuvremenu promijenilo? Andrea Šumanovac, generalna direktorica Unex Grupe i Unex Medije, pojašnjava da su konzumenti danas postali najveći brand ambasadori, bilo da je riječ o influencerima, mikro influencerima ili tek prijateljima kojima vjerujemo. 

Iza vas je više od dva desetljeća uspješnog poslovanja. Što se u međuvremenu, po pitanju tržišta, promijenilo? Uz sveprisutnu digitalizaciju, koje su najveće promjene koje su u međuvremenu zabilježene?
Kroz dva desetljeća poslovanja koja su iza Unex Grupe promijenilo se mnoštvo toga na što je znatno utjecala i digitalizacija, ali ona je samo jedan od faktora. Korisnici su postali zahtjevniji i više nije dovoljno tek prezentirati sadržaj, već je nužno pružiti i iskustvo koje će ih što više povezati s brendom. Kreiranje sadržaja koji im se prezentira nije više fokusirano na brand i na njegove atribute, nego na samog korisnika i ono što će dobiti kupovinom proizvoda. S obzirom na zasićenost tržišta nije nimalo lako izdvojiti se, ali brendovi kojima to uspijeva i koji se povežu s konzumentima na emocionalnoj razini dobivaju za uzvrat lojalnost. U tome su veliku ulogu odigrali tzv. veliki podaci te se praćenje ponašanja korisnika može uspješno koristiti prilikom kreiranja poruka i targetiranja primatelja tih poruka što nama, zaposlenima u komunikacijskoj industriji, uvelike olakšava posao. Digitalizacijom se promijenio način konzumiranja sadržaja, a time i kreiranje istog. Neke od karakteristika digitalnog doba su konzumiranje sadržaja s više platformi od jednom, rast konzumiranja digitalnog sadržaja, porast konzumacije sadržaja putem mobilnih uređaja te rast utjecaja društvenih mreža u odnosu na ostale medije. Zahvaljujući njima, odnosno transparentnosti koju su donijele, smanjen je utjecaj oglašavanja kod odluka o kupovini, a porastao značaj žive riječi koja se širi preko društvenih medija. Upravo zato je danas, više nego ikada, istinita tvrdnja kako je svaki kupac bitan. 

Koja je vaša tajna uspjeha i održavanja tržišne pozicije?
A s obzirom na brojne promjene koje su se dogodile od kada je Unex Grupa krenula s radom, rekla bih da je to prije svega predviđanje i praćenje trendova te sposobnost prilagodbe uvjetima i zahtjevima tržišta. Adaptirali smo se zahvaljujući primjenom efikasne poslovne strategije te ulaganjem u znanje i ljude. Osobito smo ponosni što smo od zadržali suradnju s našim klijentima koja traje dugi niz godina, a od kojih su neki s nama od samih početaka. Drago nam je da imaju povjerenje u nas da su njihove investicije pravilno usmjerene i komunicirane, a ostvarenje njihovih poslovnih ciljeva omogućilo nam je i postizanje naših. 

Koliko su integrirana rješenja i komuniciranje ključ za uspjeh?
Mogu slobodno reći kako su integrirana rješenja jedini ključ za uspjeh. Konzumacija medija danas je veća nego ikada i korisnici su na neki način i preopterećeni stalnim porukama koje primaju te ih svojevoljno isključuju. Zbog toga je nužno da svaki brend koji želi biti percipiran, priču o sebi i o svojim proizvodima prezentira cjelovito, povezano i zaokruženo te da je prisutan na više platformi. Isto tako, nužno je kreirati sadržaj specifično za određenu platformu, a ne samo raditi adaptacije.

Koju biste digitalnu platformu izdvojili kao najpropulzivniju?
To su sigurno različite društvene mreže na kojima se primarno konzumiraju virtualni sadržaji, prije svega video koji se nametnuo kao vodeći medij koji omogućava da potrošači brzo dođu do informacija o proizvodu, a ujedno im zorno prikazuje isti. Video stoga mora biti kratak, jasan, dinamičan i vizualno atraktivan. Također se u zadnje vrijeme poprilično testiraju mogućnosti virtualne i proširene stvarnosti koje sve više nalaze primjenu u oglašavanju i vjerujemo da će se takav trend nastaviti. Ponajviše stoga što korisniku pružaju i onaj dodatni faktor koji sam već spomenula, a to je iskustvo.

Kakav je potencijal domaće kreativne industrije? Postoji li njen izvozni potencijal?
Izvozni potencijal svakako postoji što pokazuju i odlične vijesti koje čujemo zadnjih dana sa svjetskih festivala, a s kojih se kolege iz industrije vraćaju s nagradama. Dobar dio naših klijenata posluje regionalno, tako da i mi već dugi niz godina izvozimo kreativu na susjedna tržišta, a zahvaljujući tome što je Unex Grupa član Havas World Wide mreže, možemo bez zadrške reći da poslujemo i globalno. 

Prednosti branše

Koje su najveće prednosti koje marketinška i medijska branša danas imaju na raspolaganju u odnosu na deset godina unatrag?
Sigurno da su podaci s kojima danas raspolažemo, koji, kao što sam rekla, uvelike olakšavaju naš posao. To su uvidi za koje prije nekoliko godina nismo niti mogli pretpostaviti da će nam biti dostupni. Mjeri se sve, od toga koje medije i sadržaje potrošači konzumiraju, koliko se na njima zadržavaju, kako na njih reagiraju, te brojni drugi faktori. Znamo gdje se kreću, što rade, što vole, što ih potiče na kupovinu.

Komentirajte prvi

New Report

Close