Zbirke, a naročito one iznimne vrijednosti, pripadaju muzejima. No, automobilske zbirke nose sa sobom i dozu posebne strasti. Vrijednost nekih od rijetkih modela, nastalih u bogatoj i dramatičnoj povijesti automobilske industrije, procjenjuju se i na više od 40 milijuna dolara. Šokantno je što ih vlasnici uopće voze!
Ove godine, na četvrtom izdanju I.C.E.-a u legendarnoj Engadine dolini čak 20.000 gledatelja u St. Moritzu svjedočili je nekim sjajnim vintage modelima poput Bugattija Type 59 iz 1934. i Ferrarija 275 GTB iz 1966. I proteklih godina, na jezeri ili u garaži, imalo se što vidjeti. Izdvojili smo samo neke od najčuvenijih klasika industrije.
Ferrari 375 MM Spider 1953
U ovom su modelu Ferrarija pobjeđivali Giuseppe Farina i Mike Hawthorn, Piero Scotti, Alberto Ascari… Bio je to posljednji Ferrari napravljen po nacrtima velikog torinskog dizajnera Giovannija Michelottija. Nazvan je “375” zbog jedinične zapremine jednog cilindra u 4,5 L V12 motoru. Napravljeno ih je ukupno 26. Možda najpoznatijim 375 MM ostao je Pininfarina “Bergman Coupé”, serijski broj 0456AM. Naručio ga je 1954. redatelj Roberto Rossellini za svoju suprugu, čuvenu glumicu Ingrid Bergman.

Bugatti Type 57G ‘Tank’ 1936
Ettore Bugatti i njegov sin Jean napravili su Type 57 kao cestovni superauto, ali nisu mogli odoljeti da ga dokažu na stazi. U prvoj godini proizvodnje, natjecateljske verzije Type 57 s aerodinamičnom karoserijom natjecale su se u Tourist Trophyju. Sljedeće, 1936., pojavio se izrazito drugačiji natjecateljski Type 57 nazvan 57G. Imao je potpuno zatvorenu karoseriju koja je automobilu dala nadimak – tenk. Noviji automobil imao je puno elegantnije linije, više nalik Bugattijevom dizajnu.

Lamborghini Miura SV 1972
Miuru je izvorno osmislio Lamborghinijev inženjersk tim u svoje slobodno vrijeme, unatoč protivljenju osnivača tvrtke Ferruccia Lamborghinija, koji je preferirao moćne, ali umirujuće automobile za velika putovanja u odnosu na strojeve izvedene iz trkaćih automobila kakve je stvarao rival Ferrari. Ali, kada je napokon pokazan Ferrucciu, bio je toliko oduševljen da je odobrio nastavak razvoja. Modele Miure vozili su Frank Sinatra i Miles Davies, a nadimak modela iz 1972. dovoljno govori – Italian Stallion.

Aston Martin DB3S 1955
Model predstavljen 1953. godine pokazao se znatno uspješnijim od Aston Martina DB3. Povijesna je zanimljivost da je DB3S/110 isporučen 22. studenog 1955. glavnom agentu Brooklandsu iz Bond St. Njegov prvi vlasnik bio je George Stanley Marino Harrocks, prijeratni sudionik suđenja koji je u događaje ulazio jednostavno kao ‘SM Harrocks’. Godina 1955. znamenita je za Aston Martin i po tome što je ostvaren do tada najbolji rezultat u LeMansu – drugo mjesto.
