I.C.E. St. Moritz, spektakularni show vintage automobila koji na zaleđeno alpsko jezero u veljači sad već tradicionalno privuče bogate kolekcionare, ali i zaljubljenike u legendarne primjerke, ove je godine ponudio neke od znamenitih modela koji su na kraju ponijeli i zaslužene nagrade.
U prošlom smo broju Poslovnog vikenda predstavili jurilice viđene u proteklim izdanjima priredbe koja je došla do svog četvrtog izdanja, a u ovom predstavljamo – ovogodišnje pobjednike. U kategoriji “Concept cars&one-offs” trofej je ponio Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Aprile iz 1931. godine dok je Ferrari 500 TRC Scaglietti iz 1957. slavio u kategoriji “Barchettas on the Lake”.
Proizvođaču iz Maranella nije to bio jedini trofej – nagradu Spirit of St. Moritz ponio je Ferrari 250 GT SWB iz 1961. Lamborghini Miuri SV iz 1969. pripala je nagrada publike “Hero below Zero”, dok se u kategoriji Best in Show proslavio model Bugatti 59 iz 1934.
Neki od hotelijera u mondenom švicarskom zimovalištu već su započeli pripreme za veljaču 2026. – na vrijeme, ove je godine I.C.E. pohodilo oko 15 tisuća posjetitelja.
Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Aprile, 1931.
Vjerojatni rekorder po broju promjena vlasništva, primjerak s registarskom oznakom 3710 SV i brojem šasije #10814331 u vlasništvu je čuvenog kolekcionara Corrada Lopresta. Rođen sa spyder karoserijom Zagato kao najsportskija verzija milanskog 6-cilindraša, a triput je tridesetih mijenjao vlasnika prije nego što je 1938. prodan radionici Giuseppea Aprile iz Savone, mada ni tu nije bio kraj. Dizajnersko remek-djelo Marija Revellija di Beaumonta rat je prošao neokrznut, a konačno se skrasio 1956. u Liguriji.

Ferrari 500 TRC Scaglietti, 1957.
Naširoko smatran među najljepše dizajniranim automobilima u povijesti, sa snagom motora koja je pedesetih donosila pobjede Ferrariju naročito dominirajući na kraćim kružnim stazama, model 500 TRC Spider Scaglietti iz 1957. na velikoj Sothebyjevoj aukciji u kolovozu 2022. dostigao je cijenu od 7,8 milijuna dolara. S pravom ga se smatra jednim od s najljepših i najzavodljivijih Ferrarijevih “pauka” ikad napravljenih.

Ferrari 250 GT SWB Berlinetta, 1961.
Ferrarijev model 250 GT SWB Berlinetta razvili su Giotto Bizzarrini, Carlo Chiti i mladi Mauro Forghieri, isti tim koji je kasnije proizveo 250 GTO. Disk kočnice bile su prve na Ferrariju GT. Predstavljen je na Paris Motor Showu nakon čega se počeo prodavati i utrkivati. SWB Berlinetta donijela je Ferrariju u GT klasi konstruktorski naslov 1961. Sports Car International uvrstio ga je 2004. na 7. mjesto najboljih sportskih automobila 1960-ih, dok ga je Motor Trend Classic stavio na peto mjesto na popisu 10 “najvećih Ferrarija u povijesti”.

Bugatti 59, 1934.
Jedan od šest postojećih trkaćih automobila Type 59 Sports proizvedenih davnih 1930-ih i danas postoji u gotovo izvornom stanju i smatra se neprocjenjivim preživjelim primjerkom Bugattijeve uspješne trkaće povijesti. René Dreyfus, ikona predratnog automobilizma i heroj francuskog Pokreta otpora, sjeo je za njegov volan sredinom 1930-ih. Jedan od kasnijih vlasnika sportskog automobila bio je belgijski kralj Leopold III – i sam strastveni obožavatelj Bugattija.
