Četrdeseti rođendan Golfa uz najavu štedljivog hibrida

Autor: Poslovni dnevnik , 01. svibanj 2014. u 22:01
Golf 'jedinica'

Prošle se godine prodao 30-milijunti Golf, automobil čiji se aktualni modeli danas proizvode u Wolfsburgu i Zwickau u Njemačkoj, ali i u Kini i Meksiku.

Volkswagen slavi 40. rođendan najuspješnijeg europskog automobila svih vremena: Golfa.

Do danas je prodano više od 30 milijuna primjeraka, a aktualna serija modela proizvodi se u njemačkim gradovima Wolfsburg i Zwickau, te u Kini i Meksiku. U Hrvatskoj oduvijek ima kultni status, između ostalog jer je jer novu tehnologiju uveo u vozila dostupne klase. Prvi serijski Golf sišao je 29. ožujka 1974. godine s montažnih traka u Wolfsburgu. Tamo gdje je desetljećima dominirala Buba sa stražnjim motorom, započela je nova epoha: epoha poprečno ugrađenog prednjeg motora i prednjeg pogona. Golf I koji je dizajnirao Giorgio Giugaro i koji je obilježio dizajn marke Volkswagen trebao je kao nasljednik Bube koja je bila proizvedena u više od 21,5 milijuna primjeraka nastaviti uspješnu povijest do tada najprodavanijeg automobila na svijetu.

I to se ostvarilo: već u listopadu 1976. godine mogao se slaviti milijunti primjerak Golfa. U rujnu 2012. godine Volkswagen je slavio svjetsku premijeru sedme generacije Golfa. Težina je smanjena za do 100 kilograma. Ovisno o motoru, potrošnja se u odnosu na prethodni model mogla smanjiti za maksimalno 23 posto. Novi Golf TDI BlueMotion1 troši prema novom europskom ciklusu vožnje (NEFZ) još samo 3,2 l/100 km (analogno 85 g/km CO2). Volkswagen je osim toga opremio Golf s brojnim novim i djelomično serijskim sustavima potpore. Godine 2014. Volkswagen je elektrizirao kompaktnu klasu, pa se na raspolaganju već nalazi e-Golf2 s električnim pogonom i dosegom od 190 kilometara. U jesen će se također pojaviti novi Golf GTE3 ; njegov plug-in hibridni pogon postigao je prosječnu potrošnju od samo 1,5 l/ 100 km te doseg na električni pogon od 50 kilometara.  

Komentirajte prvi

New Report

Close