Tehnološki brendovi uvjerljivo dominiraju suvremenim marketingom, sugerira ovogodišnja ljestvica stotinu najvrednijih svjetskih brendova BrandZ oglašivačkih tvrtki WPP i Kantar Millward Brown. Na krilima tehnologije, sadržaja i kreativnosti, BrandZ ljestvica za 2018. bilježi najveći rast vrijednosti ikad.
U 12 godina skok 204%
Naime, ukupna vrijednost brendova porasla je za rekordnih 21 posto, dodajući skoro 750 milijardi dolara na trenutnu ukupnu vrijednost od 4,4 bilijuna dolara. U odnosu na 2006. kada je objavljena prva BrandZ ljestvica, ukupna vrijednost brendova porasla je za 204 posto. K tome, ovo je prvi puta da su sve kategorije zabilježile rast vrijednosti. Od 10 najvrednijih brendova, njih osam su tehnološki ili neposredno vezani uz tehnologiju. Google i Apple zadržali su prvu i drugu poziciju s rastom od 23 posto na 302,1 milijardu dolara (Google) i 28 posto na 300,6 milijardi dolara (Apple).
300,6 mlrd.
dolara dosegla je vrijednost brenda Applea
Amazon je napredovao s četvrtog na treće mjesto, ispred Microsofta, s rastom od 49 posto na 207,6 milijarde dolara dok je "kineski Google", kompanija Tencent skočio na peto mjesto – s prošlogodišnjeg osmog – ispred Facebooka na šestoj poziciji uz rast vrijednosti brenda od 65 posto na 179 milijardi dolara. "Ove godine imamo najveći rast vrijednosti brendova u povijesti, prisutan je u svim kategorijama. I novi i etablirani igrači su profitirali na temelju hrabrosti i usvajanja dugoročne strategije izgradnje brenda", izjavio je David Roth iz WPP-a.
"Brendovi koji pobjeđuju u eri marketinga na bazi podataka i informacijske tehnologije uključuju modele kao Amazon i Tencent koji stavljaju potrošače u središte svega što rade", komentirala je Doreen Wang, direktorica BrandZ u tvrtki Kantar Millward Brown. Među prvih deset najvrednijih brendova najveći rast vrijednosti bilježi kineski internetski trgovac Alibaba koji je skočio 92 posto na 113,4 milijarde dolara. To mu je donijelo napredak sa 14. na deveto mjesto.
302,1 mlrd.
dolara vrijedi Googleov brend, 23 posto više nego lani
Ovakvo povećanje vrijednosti zahvaljujući proširenju globalnog dosega i velikom uspjehu prodajne kampanje na Dan samaca donijelo je Alibabi i drugu poziciju u kategoriji najbrže rastućih brendova. Inače, lider u toj kategoriji je kineski JD.com (59. pozicija na ljestvici BrandZ) zbog zapanjujućeg povećanja vrijednosti od 94 posto na krilima ulaska u nove kategorije, kao što su financije. Promjena je vidljiva i na zemljopisnoj razini. Ovo je prvi puta da su neamerički brendovi rasli brže nego američki.
Danas imamo 14 kineskih brendova u prvih 100 dok je prije 12 godina bio samo jedan, China Mobile. Ukupna vrijednost kineskih Top 10 porasla je za 47 posto u odnosu na prošlu godinu, više nego dvostruko više od brendova iz SAD-a. Snažan regionalni rast prisutan je i u drugim dijelovima svijeta kao što su Indija i Indonezija. Ljestvica uključuje sedam azijskih brendova (bez kineskih) koji su rasli 14 posto i sada imaju ukupnu vrijednost 146 milijardi dolara. Regionalna banka BCA (na 99. poziciji) je prvi indonezijski brend među stotinu najvrednijih, a Maruti Suzuki ušao je prvi puta u automobilskih Top 10.
207,6 mlrd.
dolara vrijedi Amazon skočivši za 49 posto u odnosu na 2017.
Ključni trendovi
U ključnim trendovima izdvaja se marketing baziran na podacima i informacijskoj tehnologiji koji omogućuje brendovima da napreduju i ostanu relevantni potrošačima. Nadalje, partnerstva su se pokazala ključnim jer su brendovi tražili načine kako povećati učinkovitost. Treba istaknuti i da je maloprodaja demonstrirala snažan rast kao najbrže rastuća kategorija s povećanjem od 35 posto u vrijednosti u posljednjih 12 mjeseci.
Siniša Kralj iz tvrtke Kantar Millward Brown Hrvatska kaže kako je sjajno istaknuti da hrvatske tvrtke prate snažnu globalnu tehnološku ekspanziju. "Imamo ih već velik broj koje se nalaze na raznim listama lidera u tom sektoru u regiji i šire – svakako treba istaknuti tvrtku Rimac automobili koja je kao brend napravila najviše, s obzirom na veliku globalnu popularnost otvaraju vrata i drugima. Očito je da će taj trend samo rasti, pa se čini da je ostvarenje sna da ćemo jednog dana i mi imati brend u poretku BrandZ Top 100 Najvrednijih svjetskih brendova sve bliže", naglasio je Kralj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu