U kojoj je mjeri moderni rock and roll postao neupotrebljiv, manje-više je poznato. Njegova uloga u dominantnim društvenim procesima, ili pop kulturnim trendovima svela se na minimum, no što je zauzelo njegovo mjesto? Onima koji prate, slušaju i barem donekle proučavaju trenutačnu srednju struju, sve je teže razabrati prevladavajući trend. Industrija se nekoliko godina trudi proizvesti novu Nirvanu, ali to je nemoguća misija dok iz rock podzemlja sam od sebe ne osvane neki novi Kurt Cobain.
Za sve to vrijeme scena je, pod utjecajem internetske globalizacije i društvenih mreža, raspršena u desetke mikrosmjerova. Ako je usred toga kaosa nešto uočljivije od ostatka, onda su to synth-pop i različiti oblici elektroničke plesne glazbe.Britanski duo La Roux ove godine najavljuje povratak na scenu ionako zasićenu naslijeđem Depeche Modea, Yazooa i Eurythmicsa, pa se čini kako je i na takozvanoj nezavisnoj sceni sve zakrčeno sintesajzerima. No unatoč rascjepkanosti i tržišnoj krhkosti, ta se maglovita odrednica – indie-rock, ili indie glazba općenito – još prepoznaje kao nešto čvrsto i trajno, s dobrim izgledima za budućnost.
U čemu je tajna? Naravno, najprije u samoj biti, u “neovisnosti” (što joj i stoji u korijenu naziva: indie, independent) te činjenici da može opstati i uz smanjene troškove. A kad se uslijed nekog neočekivana tržišnog hira naklade naglo vinu u nebo, to je samo bonus.Dakako, upravo će zbog svoje izdvojene pozicije okrenute logici demokratskog i internetskog (a ne korporacijskog) ponašanja, indie izvođači biti elastičniji – i prilagodljiviji.
Na nedavno održanoj dodjeli Grammyja konkurenciju su pomeli upravo indie rokeri. Duo The Black Keys, iz američkog provincijskog gradića Akron u Ohiju, još je donedavno nastupao po zabačenim klubovima, a danas? U trenutku kad su kombinaciji asketskog bluesa i underground rocka dodali pamtljive melodije The Black Keys postali su svjetske zvijezde i u džep spremili Grammy u većini rock kategorija. Zahvaljujući svjetski uspješnom stingoidnom hit-singlu “Somebody That I Used To Know” odnekud je isplivao i australsko-belgijski kantautor Gotye koji je sada i službeno postao najbolji alternativac u tom odabranom Grammy društvu.
U Britaniji veći dio kolača dograbila je ekipa iz Mumford & Sons koja i na nagrađenom drugom studijskom albumu Babel otočku folk glazbu nastavlja prilagođavati mlađoj, hipsterskoj (i svakoj drugoj) publici. Stoga se i čini kako nezavisna glazba ne treba pretjerano strepiti da će nestati u vrtlogu svjetske recesije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu