Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja izdala je priopćenje u kojem podsjeća da se "prethodnih godina AZTN u nekoliko navrata javno obraćao poduzetnicima iz područja medija i elektronskih medija podsjećajući ih na obveznu prijavu koncentracije u slučajevima transakcija koje dovode do promjene u kontroli nakladnika medija.
Unatoč zakonskoj obvezi trend propuštanja prijava koncentracija u području medija se nastavlja", navodi se u priopćenju. Tako je u 2014. Agencija po službenoj dužnosti otvorila sedam predmeta ocjene koncentracija iz područja medija koje su poduzetnici propustili sami prijaviti. S obzirom da propuštanje prijave predstavlja povredu Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, AZTN u takvim slučajevima poduzetnicima izriče upravno-kaznene mjere do visine od jedan posto ukupnog prihoda poduzetnika iz godine koja je prethodila koncentraciji.
Stoga AZTN, kako bi se prevenirala povreda propisa i izbjeglo sankcioniranje, skreće pažnju da medijske koncentracije podliježu obvezi prijave na ocjenu koncentracije neovisno od ekonomskog praga njihove veličine. Naime, tržište medija predstavlja izuzetak od općeg pravila prema kojem obvezi prijave podliježu samo koncentracije čiji sudionici prelaze zakonom utvrđeni prag ostvarenog prihoda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu